Kirjoittaja Aihe: 605 - Vikakoodien lukeminen  (Luettu 10197 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

co2

  • Vieras
605 - Vikakoodien lukeminen
« : 19.12.2009, 12:04:53 »
Auto: 1990 605 2,0 SRI.

Osaisiko joku neuvoa, miten ja mistä saisin luettua vikakoodit? Kipinä hukassa, puola ja sytytysyksikkö on vaihdettu.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
« Viimeksi muokattu: 18.02.2017, 23:44:06 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #2 : 07.01.2011, 16:30:46 »
Auto: 1998/1999 605 2,0 (16-ventt.).

Tämän moottorinohjain ei suostunut vilkuttamaan moottorin vikavalolla koodeja, kuten MP5.1 teki. Akkujännitteen ja C3-pinnin väliin tarvitaan ilmeisesti se LED-kytkentä, mutta mille jännitteelle se etuvastus tulee mitoittaa? Eli: pinni C2 kytketään maahan, mutta onko C3:n jännite 0V, 5V, jotain muuta, mitä? Vastaavasti etuvastus olisi sitten mitoitettava 12V:n tai 7V:n mukaan (12-5=7).

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #3 : 08.01.2011, 23:43:43 »
Olithan muistanut näpytellä ajonestokoodin? Ei vilkuta ilman sitä. Oma 605 on myös 2.0 1999, mutta tosin turbo, ja vilkuttaa hienosti.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #4 : 09.01.2011, 01:00:25 »
Kyllä näppäilin. Paloi valo vaan tasaisesti, pisimmillään maadoitin sitä C2:a n. 7-8 s, ei auttanut sekään. Välissä oli 0,5k:n vastus. Tuskin tuon pienentäminen mitään auttaa? Mikä ohjaimen tyyppi Joakimin autossa on?
« Viimeksi muokattu: 09.01.2011, 01:05:43 kirjoittanut MJ »

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #5 : 09.01.2011, 11:51:53 »
Kaipa se on MP3.2. Tässä aiempi ketju, jossa olen kertonut tarkemmin vilkuttelusta: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=18861.msg142617#msg142617
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #6 : 10.01.2011, 19:49:48 »
Tässä vapaastihengittävässä näyttää olevan MP5.2

Jukkis-63

  • Vieras
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #7 : 06.08.2016, 12:34:10 »
Auto: 1997 605 2,0 SLI (6BRFV2/280).

Autossa aikaisemmin liikkeelle lähdettäessä tyhjäkäynnin seilaamista, ilman kaasunpainamista saattoi sammua risteyksessä. Alkukesästä jälleen auton käyttöönoton jälkeen tätä ei esiintynyt. Nyt kuitenkin sammui ajosta liikennevaloissa jonottaessa jonka jälkeen ei ole käynnistynyt. Mitenkäs kuvan mukaisesta liittimestä saan vikakoodit vilkkumaan?

Jukkis-63

  • Vieras
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #8 : 23.11.2016, 17:53:42 »
Koodit edelleenkin kateissa. :-\ Ed. omistaja oli kuitenkin vaihtanut edellisenä vuonna uuden puolayksikön auton alkaessa käydä 3:lla pytyllä. Nyt vaihdettu kampiakselin asentotunnistin. Startatessa paukuttaa imusarjan alla olevaan muovikanisteriin.

Ostettu myös uusi sytytyspääteaste, sen sijainti vain edelleen hukassa eli vaihto ei ole onnistunut. Mistähän päin mahtaa löytyä konehuoneesta?

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #9 : 23.11.2016, 19:33:27 »
Ei kai tuossa ole mitään erillistä "sytytyspääteastetta"? Siinähän on normi ECU siinä konehuoneen reunassa olevassa mustassa muovikotelossa, jossa on irrotettava kansi.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #10 : 24.11.2016, 08:26:36 »
Koodien lukemisesta:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=23430.0

Eihän tyhjäkäyntisäädin olisi jumissa?

radiaani

  • Vieras
Vs: 605 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #11 : 03.02.2017, 00:48:18 »
Eihän tyhjäkäyntisäädin olisi jumissa?

Tyhjäkäyntimoottorin ohella lambdaa sopii aina epäillä.