Kirjoittaja Aihe: 407 - Käynnistysongelma (DW10)  (Luettu 3238 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tontza

  • Vieras
407 - Käynnistysongelma (DW10)
« : 21.03.2012, 21:23:28 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 HDi 136 FAP.

Mikähän voisi olla vikana kun autoni on huono käynnistymään seistyään yön yli. Hehkut vaihdettu ja tarkistettu hehkurele ja ei anna mitään vikakoodeja. Aina kun fapin poltto tulee niin alkaa aivan hirveä nykiminen ja rykiminen, niin minusta on alkanut tuntuun että huono käynnistyminen ja poltonaikainen nykiminen kulkevat käsikädessä. Voiko olla että korkeapainepumpussa on vikaa tai esim jossain paineensäätimessä. Ilmeisesti ei ole tässä mallissa sähköista siirtopumppua ja jos on niin onkohan siellä jokin venttiili joka päästää polttoainelinjan tyhjäksi ja sen takia käynnistyy niin huonosti. Oli pakkasta tai plussaa niin käynnistyy huonosti, yleensä toisella yrityksellä ja silloinkin rykien. Onko oulun alueella ketään joka osaisi koodata tuon fapin pois toiminnasta korvausta vastaan, kun kolmesti on merkkiliikkeessä haettu vikaa poltonaikaiseen ankaraan nykimiseen ja nyt on tullut mittä täyteen tuohon turhaan rahan syytämiseen. Että jos on kiinnostusta niin yv-viestiä niin sovitaan tapaaminen.

hdi tapio

  • Vieras
Vs: 407 - Käynnistysongelma (DW10)
« Vastaus #1 : 22.03.2012, 20:17:03 »
Tuo hiukkaspolton aikainen rykiminen voi aiheutua viallisista solenoidiventtiileistä, ne ohjaavat turbolta tulevan ilman reittiä imusarjaan juurikin polton aikana. Itsellä oli yhden polton aikana jäänyt sähköpistoke irti ylemmästä solenoidiventtiilistä, rykiminen oli jotain aivan älytöntä. Minulla on 2007 307 samalla koneella, siinä solenoidiventtiilit (2 kpl) löytyi ilmastointikompuran päältä.

Tontza

  • Vieras
Vs: 407 - Käynnistysongelma (DW10)
« Vastaus #2 : 25.03.2012, 21:36:24 »
Huomenna menee Raaheen citroen spesialistille tutkimuksiin,jospa se löytäsi vian kun merkkihuollossa ei ollut hajuakaan missä vika voisi olla.

paki

  • Vieras
Vs: 407 - Käynnistysongelma (DW10)
« Vastaus #3 : 31.03.2012, 20:00:41 »
Aina kun fapin poltto tulee niin alkaa aivan hirveä nykiminen ja rykiminen

Auto: 2004 407 2,0 HDi.

Omassani samanlainen juonittelu polton aikana. Löytyikö syytä nykimiselle?

Tontza

  • Vieras
Vs: 407 - Käynnistysongelma (DW10)
« Vastaus #4 : 01.04.2012, 23:53:58 »
Kaikki mahdollinen on tarkistettu ja näyttää siltä että koneesta yläkerta auki. Rullanostajat on ilmeisesti tullu tiensä päähän ja poltonaikana moottorissa ei kaasut kerkeä vaihtumaan.Raportoin kun ensiviikolla saan auton takaisin että mites kävi. Autollani on ajettu 340000km mutta paljonko käynyt tyhjäkäyntiä kun on vanha taksi.

Tontza

  • Vieras
Vs: 407 - Käynnistysongelma (DW10)
« Vastaus #5 : 05.04.2012, 20:49:37 »
Nostajat ja keinuvivut aivan loppu ja venttiilinpäät kuluneet,eli kansi pitäisi irrottaa ja pakoventtiilit vaihtaa.

remppaaja

  • Vieras
Vs: 407 - Käynnistysongelma (DW10)
« Vastaus #6 : 01.01.2016, 22:01:06 »
Auto: 2004 407 2,0 HDi.

Nostanpas tämänkin ylös, itsellä parisen kertaa alkanut melkoinen tärinä autossa, kuinka yleisiä tällaiset ^ ylläolevat viat on? onko muilla ollut vastaavaa? Olen kyllä melko ihmeissäni jotta noilla kilometreillä olisi kannen sisukalut kaputt. ;D