Auto: 2007 207 1,4.
Vaihdoin illalla eteen vasemmalle pyöränlaakerin ja levyt+palat molemmille puolille. Auton käynnistäessä sitten ABS häiriö päälle. Pikaisella Googlella rajasin ongelman vaihtoehtoon.
A) laakeri väärinpäin. Vain toisella puolella on magneettikehä ja se on sisäpuolella joten eliminoisin tämän vaihtoehdon.
B) ABS anturi otti kipeää työn touhussa, oli älyttömän tiukka ottaa pois ja laittaa sisälle.
C) Laakerin lukitusrengas (Seger-rengas) päät ovat jotenkin juuri anturin tiellä.
Onko jollain asiasta kokemusta. Lähinnä nyt mietin lähdenkö taklaamaan C:tä ja B:tä yhtä aikaa vai vaihdanko pelkän anturin ensin ja käytän käynnissä sen verran ilman rengasta jarruja yms että saan diagnoosin palaamaan tai pysymään poissa. B ja C ovat taklattavissa yhdessä ja nyt kun mutterit ja pultit notkeita niin ei sekään mahdoton homma ole. Äkkiseltään epäilen että seger-renkaan tarkistus edellyttää täyttä purkamista. Jälkiviisaana todettakoon että anturi kannattaa irrottaa johdosta ja asettaa paikalleen sen rungon ollessa irti niin saa kaikki täydellisesti kohdalleen
TEMP_ARKISTOON