Kirjoittaja Aihe: 207 - Opetuspolkimen asennus  (Luettu 1723 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnttiMan

  • Vieras
207 - Opetuspolkimen asennus
« : 29.06.2020, 09:12:46 »
Auto: xxxx 207 x,x.

Onko kukaan asentanut opetuspoljinta Peugeot 207:aan? Minua kiinnostaa miten olette ratkaisseet vaijerin kiinnittämisen jarrupolkimen taakse. Polkimien alta löytyy kolmesta kohtaa pultit, joihin saisi kiinni jonkinlaisen tukiraudan, mutta ongelmana on että niiden kierrekoko on ilmeisesti 10-24 UNC. Mistäköhän fransmannit ovat keksineet laittaa tuumakierteisiä pultteja eurooppalaiseen autoon? 10-24 UNC jatkopultteja en ole Suomesta löytänyt ja netistäkin niiden löytäminen näyttää olevan hankalaa. En haluaisi tehdä pohjaan reikää...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 207 - Opetuspolkimen asennus
« Vastaus #1 : 30.06.2020, 10:05:12 »
Noi on tarkoitettu auton maton kiinnittämiseen muovitulpalla, en usko että kestävät kovin hyvin jarrupolkimen vaatimia voimia. Katso ennemmin onko siellä esin jarrutehostimen ymv polkimen kiinnitys pisteen mutterin tai pultin alla tilaa pienelle kiinnikkeelle.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

vepsku

  • Vieras
Vs: 207 - Opetuspolkimen asennus
« Vastaus #2 : 16.11.2020, 10:44:32 »
Alkuperäisestä postauksesta jo tovi ja asennus tehty, mutta polkimien kiinnitysruuvin alle kun laittaa 10-15 senttiä lattarautaa, jonka päihin poraa rei´ät , saa vaijerin pään tiukasti kiinni. Tuollainen raudan pätkä tarvitaan siis siirtämään kiinnityspistettä vaijerille sopivaksi kun muuta valmista kierrettä ei siinä ihan vieressä ole.
 
Apropoo, oma auto 207 vm 11. Eka inssiyritys tyttärellä meni omaan piikkiin kun polkimen alusta ei ollut "tukevasti kiinni". No vähän varmistelin ja lopulta tuuppasin menemään 70mm ruuvin kohti rintapeltiä saatesanoin:" kyllä muuten nyt pysyy".
Ihan hyvin pysy, harmi vaan että ruuvi ilmeisesti mennessään lävisti eristeissä piuhan tai kaksi sillä seurauksella, että ulkolämpötilaa ei tiedä eikä sähköpeilit ja -ikkunat toimi.

Kuinkakohan iso homma mahtaa olla maton ja eristeiden irrottaminen ja kannattaako edes itse yrittää piuhojen korjausta? Ilmeisesti siellä kuitenkin menee ihan perus kuparikaapeli eikä mikään hienomekaaninen tiedonsiirtoväylä?