Kirjoittaja Aihe: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)  (Luettu 85552 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #60 : 15.12.2012, 21:49:58 »
Nuo on niitä kuultuja hyviä tapauksia, kun on saatu käytännössä sama osa kuin marmoritiskiltäkin, silloinhan ei olekaan kyse tarvikeosasta.

ritani

  • Vieras
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #61 : 16.12.2012, 17:25:02 »
Tuota gatesia tarjoaa myös motonetti.  Säästin siis 50 euroa ja otin sen toisen.  Nyt säästöä syntyykin reilusti kun tuo 20 000 kestänyt maksoi 100 ekeä ja uusi parempi 150 ekeä.  Alkuperäinen kuitenkin alkoi pitää vähän semmoista kalinaa jonka juuri kuuli.  Pyörä oli päälllisin puolin ehjä ja pientä väljyyttä huomasi kun väänteli sitä.  Nyt tämä tarvikeratas hajosi kerralla.  Ei mitään kilinoitä ennalta vaan 5 kilometrin matkalla lopetti lataamasta ja kohta alkoi armoton kilinä. Pyörän ulkokehä oli totaallisesti irti sisäkehästä.  Luulisi kuitenkin että myös tarvikeosilla olisi etes jonkinlainen kestävyys.

pökötti_306

  • Vieras
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #62 : 25.01.2013, 22:36:23 »
Itselläni meni parilla viikolla 407 136hv koneella 4v aika ylitte, mutta oisin ollut vielä 100tkm kilsoja jäljellä mutta vaihdatin jakopään niin maksoi 420€ osineen.

kevinc

  • Vieras
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #63 : 05.05.2013, 13:57:51 »
Auto: 2003 607 2,2 HDi (4HX, automaatti, 300 000 km).

Onkos kellään kokemuksia Corteco -merkkisistä hihnapyöristä? Mulla on tuossa jakopääremontti meneillään ja ajattelin vaihtaa tuon edellisen omistajan 2v/30tkm sitten laittaman Topran (Motonet?) hihnapyörän roskiin, vaikka ehjältä vaikuttaakin. Kiristimet ja rullat menee uusiksi kuitenkin, niin ei huvita tuollaista riskiä sinne jättää. Motonetistä ei saa tähän mun autoon (automaatti) sopivaa Gatesin pyörää TVD1006. Ainoastaan manuaaliin (11/04 saakka) TVD1002 pyörää on.  Tuo sama TVD1006 pyörä on käsittääkseni sitten 12/04 alkaen sekä manuaalissa että automaatissa.

Selvittelin tuota ja joidenkin lähteiden mukaan Corteco olisi Peugeotin OEM -toimittaja tälle hihnapyörälle. Hintaa pyörälle tulee italiasta tilattuna reilu 50 euroa. Olen tuolta ko. paikasta Gatesin jakohihnasarjan vuosi sitten  tilannut ja ihan aitoa tavaraa oli.

Raportoin minkä laatuinen sieltä loppuviikosta tupsahtaa.

http://www.ebay.de/itm/380497671377

kevinc

  • Vieras
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #64 : 08.05.2013, 13:08:38 »
Auto: 2003 607 2,2 HDi (4HX, automaatti, 300 000 km).

Selvittelin tuota ja joidenkin lähteiden mukaan Corteco olisi Peugeotin OEM -toimittaja tälle hihnapyörälle. Hintaa pyörälle tulee italiasta tilattuna reilu 50 euroa. Olen tuolta ko. paikasta Gatesin jakohihnasarjan vuosi sitten  tilannut ja ihan aitoa tavaraa oli.

Raportoin minkä laatuinen sieltä loppuviikosta tupsahtaa.

Jo tänään tuli aamulla DHL:n autolla hihnapyörä pihaan ja kyllä tuo ihan aidolta Cortecolta vaikuttaa, koodi 80000598.  Toimitusaika siis 2 päivää! Valmistusleima 03/12, joten ei kovin vanhakaan.

Mukana tulleen lapun mukaan tuo sopii edelleen DW12TED4 automaattiin vuosimallista riippumatta. Vähän käsipelillä ruuvipenkissä tuota vääntelin ja vaikuttaisi olevan lähes umpirautaa.

Mutta! Eilen illalla sain Serviceboxin (2011) pelaamaan ja sen mukaan tähän mun autoon kuuluisikin 0515V6, siis joustava malli. Laturissa ei ole vapaakytkintä.
Voiko tuo automaattivaihteisto vaikuttaa, kun kammen toisessa päässä on enemmän massaa, olisi värinää vähemmän?

Mihin tässä nyt voi oikein uskoa?!





[ylläpito on poistanut liitteen]

[ylläpito on poistanut liitteen]

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 08.05.2013, 13:13:32 kirjoittanut kevinc »

pj_heippa

  • Vieras
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #65 : 08.05.2013, 13:53:08 »
Tuo taitaa olla täyskiinteä hihnapyörä "mahdollisesti väärennös" Kuvien perusteella ja hihnapyörän keskeltä puuttuu tavaraa, koska jos olis joustava hihnapyörä niin kyllä se vähän liikkuu ulkokehä verrattuna sisäkehään kun vääntää ruuvipenkissä. Voin olla myös väärässä.

http://www.gatesautocat.com/drive/PEUGEOT/607/4HX/DW12TED4/12-99_02-06
sieltä kohta CRANSHT automaatti TVD1006 tuota se luettelo suosittelee
« Viimeksi muokattu: 08.05.2013, 14:03:41 kirjoittanut pj_heippa »

PL

  • Vieras
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #66 : 08.05.2013, 15:19:18 »
Eikös tuo saamasi hihnapyörä nimenomaan ole vaimennettu malli, koska siinä on kumikerros sisä- ja ulkokehän välillä? Epäilen, ettei sitä käsin juuri joustamaan saa. Varaosakatalogin perusteella oikea hihnapyörä on 0515 P2: linkki. Laita VIN-numero, niin voin tarkistaa serviceboxista sen perusteella oikean osanumeron.

Tässä referenssi osan ulkonäöstä osanumerolle 0515 P2, jonkin verran on eroavaisuuksia valmistajasta riippuen: http://www.teilesuche24.de/search?q=0515+P2. SKF:ltä löytyy tällainen tekninen tiedote: http://art.rexbo.net/skf/pdf/tb-crankshaft-damper-en-1209.pdf.

kevinc

  • Vieras
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #67 : 08.05.2013, 16:21:48 »
Varaosakatalogin perusteella oikea hihnapyörä on 0515 P2: linkki. Laita VIN-numero, niin voin tarkistaa serviceboxista sen perusteella oikean osanumeron.

Tässäpä tuo valmistenumero:
VF39D4HXE92076948

Mulla on tosiaan tuo uudehko servicebox ja sen perusteella olis tuo 0515V6, mutta ymmärrettävistä syistä VIN-haku ei toimi.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 064
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #68 : 08.05.2013, 17:31:31 »
Kannattaa rekisteröityä tonne netti serviceboxiin.
Sen mukaan juurikin 0515V6 kuuluisi autoosi.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PL

  • Vieras
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #69 : 08.05.2013, 19:46:25 »
Pitää paikkansa, tässä on aiheeseen liittyvää keskustelua, etenkin viesti #155: http://www.k20a.org/forum/showthread.php?p=970995#post970995. Tuon perusteella saamasi hihnapyörä on uusi revisioitu versio. En nää serviceboxista vanhaa osanumeroa, mutta epäilisin, että 0515 V6 on korvannut osan 0515 P2, koska teilesuche.de:ssä osiin on listattu molemmat osanumerot.

Tässä on osanumerovastaavuudet Cortecon hihnapyörälle 80000598: http://www.mister-auto.fi/fi/hihnapyora-kampiakseli/corteco-80000598_g3213_a14080000598.html. Ulkohalkaisija näyttäisi olevan 158 mm, kun servicebox antaa 0515 V6:lla 162 mm. Kummallista kyllä, teilesuchen osiin on merkitty 153 mm tai 162 mm.  ???
« Viimeksi muokattu: 08.05.2013, 19:52:03 kirjoittanut PL »

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #70 : 08.05.2013, 19:52:05 »
Jep
P2, L9, T8, V9 kaikki on korvattu V6:lla

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #71 : 08.05.2013, 21:00:57 »
Eikös kuvan siivassa ole kumi välissä joten kiinni koneeseen vain. Omaan HDI:hin kun vaihdoin Gatesin hihnapyörän niin se ei käsin vääntämällä joustanut uutena.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

kevinc

  • Vieras
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #72 : 08.05.2013, 21:23:00 »
Tuo taitaa olla täyskiinteä hihnapyörä "mahdollisesti väärennös" Kuvien perusteella ja hihnapyörän keskeltä puuttuu tavaraa, koska jos olis joustava hihnapyörä niin kyllä se vähän liikkuu ulkokehä verrattuna sisäkehään kun vääntää ruuvipenkissä. Voin olla myös väärässä.

Epäilen kyllä, ettei tuo väärennös ole. Tai sitten erittäin hyvä sellainen. Vastaavan näköistä osaa myydään PSA koodilla 0515 S4.

Mutta pitää vissiin tilata vielä tuollainen 0515 V6 nimikettä vastaava. Kaipa tämän väärän joku 50 eurolla ostaa, Seinäjoella sijaitsee.

PL

  • Vieras
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #73 : 08.05.2013, 21:33:17 »
Ja kumin ei ilmeisesti ole tarkoituskaan joustaa kiertoliikkeessä, vaan se ainoastaan muuttaa resonanssitaajuutta. Aikaisemmin linkittämästäni viestiketjusta: "The tuned rubber vibration damper has a rubber mass interposed between an outer inertia ring and a central hub. The action is similar to what would happen were another mass attached to the crank by means of a rubber band. That is, the original vibration frequency is replaced by another (much smaller) vibration frequency, above and below the original frequency."

Ebay -kauppiaat ovat yleensä melko yhteistyöhaluisia, jos ovat myyneet tuotetta väärällä kuvauksella tai yhteensopivuudella. Parhaimmillaan lähettävät oikean osan perään ilman vaatimuksia.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: HDi - Hihnapyörä (kestävyys, vaihtaminen ja vaihtoehdot)
« Vastaus #74 : 08.05.2013, 22:39:23 »
Tälläista löytyy Citroen Servicen puolelta:

0515 V6

KAKSINKERT.ISKUNVAIM.HIHNAPYÖR
DIAM 162X30 EP 37 6V
- SAAKKA DAM 09365


0515 S4

YKSINKERT.ISKUNVAIM.HIHNAPYÖRÄ
DIAM 158 EP 36,8 6V
Audi A4 Tdi Q