Se sähköventtiili käskee tuota virranjakajan alipainesäädintä:
Kun kaasua ei paineta, on venttiili kiinni => VJ:lle ei tule alipainetta ja siellä mahdollisesti oleva alipaine (kun kaasupoljin vapautetaan) pääsee purkautumaan sen ylimääräisen ilmaliitännän kautta ulkoilmaan.
Kun kaasua painetaan => Venttiili saa sähköä ja avautuu. Tällöin tuo VJ:n alipainekalvo toimii normaalisti moottorin kuormitustilanteen (alipaineen vaihteluiden) perusteella. Tuo ylimääräinen ilmaliitäntä on suljettu.
Ja tuo ylimääräinen ilmaliitäntä on välttämätön, sillä eihän sinne VJ:n kalvolle päässyt alipaine pääsisi mihinkään purkautumaan jos tuo venttiili vain suljettaisiin. Tällöinhän se alipainekalvo olisi periaatteessa kokoajan toiminnassa.
Toki siitä ilmaliitännästä voisi vetää vapaan letkun sisälle matkustamoon, niin ei keräisi pölyä sun muuta töhkää.
Kannattaa muuten tutkia sen venttiilin kunto. Se saa käskynsä moottorinohjausyksiköltä perustuen kaasuläpän potentiometriin, eli kun kaasua hiemankin painetaan, tulisi se venttiili naksahtaa ja ilmayhteyden aueta. Tuohon omaan 205:een piti hommata uusi, kun ei toiminut, tekivät vissiin tehtaalla ihan uuden kun kesti kolmisen kuukautta sen toimittaminen..