tämän VNT ahtimien korjauskiellon jo tiesinkin, mutta voiko taaskaan kuluttaja puuttua asiaan millään tavalla, kun kaiken maailman insinöörit ja tirehtöörit pukuineen määrää vailla minkäänlaista todellisuudenkuvaa ko. paletista..
"Uusi vaihto turbo (0375 N9) maksaa 110hv hdi moottoriin merkkiliikkeessä 1100 euroa." minulle sanottiin, että tehdaskunnostettu ja töineen 2000 eskoo
Jokin asiassa haisee ja pahasti, kun Garrett on kieltänyt korjaukset.
Tuleeko siis "tehdaskunnostettu" jonkun autosta vaihdokkina vai romariltako meinaavat hakea
Tammer Diesel ja on kai toki muitakin turbo spesialisteja.Kai ne aukoo ja korjailee "turbon kuin turbon", asiakkaanpyynnöstä? Sankoon Garrettin edustaja mitä haluaa. Kamun BMW diesel:stä, 3 L, meni sähkötoiminen ahtopaineisiin vaikuttava säädin joka on turbon kyljessä kiinni.Ko säädintä ei toimiteta ilman turboa. Säätimen saa kuitenkin työkaluin tumpelokin irti. Uuden turbon hinta merkkiliikkeessä on 2900 Eur, diesel korjaamolla samainen turbo maksoi 1300 eur. Kamu hommasi jostakin diesel korjaamosta kokonaisen turbon. Kun nyt muistaisi että mistä diesel huollosta se järkkääntyi, useammassa oli tarjolla ja nekin joissa ei ollut omassa hyllyssä toim.ajat oli alle viikon. 1300 eur tuli turbo maksamaan.Ko turbosta otettiin säädin, sitten otettiin autossa olevasta turbosta rikkinäinen säädin irti ja asennettin tilalle ehjä. Koko turboa ei kannattanut vaihta akun se olisi ollut työläs operaatio ja auton turbo on toimiva,säädin oli vain rikki. Kyllä on elämästä tehty vaikeaa
Kamu odottelee jos ilmaantuu jossain päin maailmaa säätimiä myyntiin,saa myydä omassa autotallissaan olevan turbonsa eteenpäin.Samalla on haussa elektroniikka velho joka osaisi kenmties korjata rikkinäisen säätimen. Kyseinen säädin on suht helposti irroitettavissa, ei ole silti erillinen varaosa. Näytin fikkarilla valoa ja kamu hääri konepellin alla tunnin.