Kirjoittaja Aihe: 307 - Vauhtipyörän tyyppi (TU5JP4)  (Luettu 2041 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

busgods

  • Vieras
307 - Vauhtipyörän tyyppi (TU5JP4)
« : 14.04.2011, 10:33:27 »
Auto: 2005 307 1,6 (69 000 km).

Yritän parhaillaan selvittää kyseisen auton vauhtipyörän tyyppiä kartoittaakseni korjaustarpeen. Paljon on kirjoitettu 2-massa vauhtiksen ongelmista mutta onko niitä vain Hdi malleissa vaiko myös pikku bensakoneissa? Pientä tärinää pitää liikkeelle lähtiessä, tai on jo pitänyt useampia tonneja. Aiemmin laantui koneen lämmetessä mutta nykysellään ei vaikutusta eli ilmenee koko ajan...

Kytkinrempan voisin tehdä itse mutta jos täytyy vaihtaa koko vauhtis niin voipa olla että laiskuus/epävarmuus voittaa ja vien liikkeeseen. Mikäli on hyviä kokemuksia korjaamoista niin voi vinkata, merkkihuoltokokemukset ei kovin kehuttavia täällä päässä. Tai ainakaan Espoon suunnalla.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Vauhtipyörän tyyppi (TU5JP4)
« Vastaus #1 : 14.04.2011, 10:58:07 »
Kyllä tossa pitäisi olla kiinteä limppu.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

busgods

  • Vieras
Vs: 307 - Vauhtipyörän tyyppi (TU5JP4)
« Vastaus #2 : 14.04.2011, 12:00:57 »
Tattis. Tuollaseen lopputulemaan oon mäkin päätyny vauhtiksesta.

Näillä kilsoilla huoltokohteet vähän ihmetyttää mutta kai se on niin että kaupunkiliikenteessä oltuaan ekat 5 vuotta meno on ollut lähinnä valoissaseisomista että kuluvat jarrut ja kytkimet loppuun ennen aikojaan. Jarrut levyineen vaihdoin jo vuosi sitten kun olivat tiensä päässä...

Taidan käydä vilkaseen Haynesia että kuinka mutkikas operaatio tuo kytkimenvaihto. Lämmin tila on käytössä ja työkalutkin noin suunnilleen perusauton huoltoon, kokemusta uudemmista peltilaatikoista ehkä vähän heikosti mutta kai tää menee vielä "perushuollon" puolelle?  ;)

erkka1976

  • Vieras
Vs: 307 - Vauhtipyörän tyyppi (TU5JP4)
« Vastaus #3 : 18.09.2019, 19:13:35 »
Auto: 2002 307 SW 1,6 (TU5JP4, 3H, 16-ventt., 109 hv, käyttöönotto 03/2002).

Hei, yritin etsia kytkimeen vauhtipyörää, mutta sellaista en löytänyt, kytkinpaketteja vain. Joku jollakin palstalla puhui kiinteästä vauhtipyörästä, mutta voiko se olla edes mahdollista?

Simon Le Bon

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 307 - Vauhtipyörän tyyppi (TU5JP4)
« Vastaus #4 : 19.09.2019, 12:48:05 »
Romuttamoilla näkyy olevan, googlehaun perusteella. Nettikaupoissa taas näyttää ei oota ainakin nyt. Vauhtipyörää kannatta etsiä moottorin osana, harvemmin kytkinpaketeissa. Tietenkin jos on kaksoismassa niin menee varmaan samalla vaihtoon.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Vauhtipyörän tyyppi (TU5JP4)
« Vastaus #5 : 20.09.2019, 06:17:19 »
Ei tossa koneessa pitäisi olla kaksoismassa vauhtipyörää.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.