Tämä keissi on nyt onnellisesti ratkaistu: Ei ollut muuta kuin johto poikki vasemman etupyörän anturilta keskusyksikölle
Ai, tuliko halvaksi? No miten sen ottaa. Merkkiliikkeen testeri antoi vikakoodin vasemman etupyörän anturiin, niinpä he kokeilivat uudella anturilla, mutta ei vaikutusta. Siihen loppui huoltoon varattu aika ja auto ajettiin ulos selvityksen kera. Lapussa luki, että vika voi olla johdossa ( ei vissiin liikkeen ) tai keskusyksikössä, kehottivat varaamaan uuden ajan, että ehditään katsoa se johto aluksi. Merkkiliikkeeseen on kuitenkin 50 km matkaa joten en varannut aikaa vaan vein paikalliselle yleiskorjaamolle jossa hyvinkin nyt onnistui tuon vian paikallistaminen. Vetivät uuden johdon anturilta keskusyksikölle ja vika oli poissa
Merkkiliike otti 150 € ja paikallinen 110 €, yhteensä 260€. Halpaa tietenkin siihen nähden jos keskusyksikkö olisi ollut sökö, mutta jos merkkiliikkeellä olisi ollut enemmän aikaa tai antaa sijaisauto tai jos yleiskorjaamon laite olisi antanut heti koodin, niin puolet olisin säästänyt. Mutta ei tuo mitään, pääasia, että yhteinen matka Pökötin kanssa jatkuu. Autollahan on ajettu vasta 252 tkm ja ihan ok kunnossa, niin ajellaan taas menemään vaikka 2 diesel-autoa vähän turhaan talossa nyt onkin. On tuo kuitenkin niin pieniruokainen, että maksellaan dieselverot mukisematta vaikka enää 10 tkm vuodessa tälle tulee. Laitoin itselle Renault Koleoksen, johon tulee n. 30 000 km vuodessa. Pösö jäi rouvan käyttöön ja tykkää sillä ajella.