Kirjoittaja Aihe: 407 - Lämmityslaite ei puhalla kuumaa/kylmää (säätöläpän akseli)  (Luettu 218218 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pompeli

  • Vieras
Elikkäs eilen autolla ajaessa huomasin kun kuskin puolelle ei tule kuin samaa haaleaa ilmaa vaikka lämpötilaa vaihtaa. Kerran vänkkärin puolelle korjannut säätöläpän akselin joten kysyisin kun siinä taas todennäköisesti vika että pystyykö huoltoluukun tekemään myös kuskinpuolelta niinkuin foorumilla on kehotettu. Tai onko jotain muita konstejs kuin puoliauton purku että pääsee käsiksi säätöläpönakseliin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Kyllä, mutta ahtaampi on sahata.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

pompeli

  • Vieras
Onko mitään tietoa mistä kohdin pitäisi alkaa sahaamaan meneekö esim välissä jotain tärkeitä sähköpiuhoja?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Tulossa pari kuvaa vasemman puoleisen aukon tekemiselle lunttia.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Tulossa pari kuvaa vasemman puoleisen aukon tekemiselle lunttia.



Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

omahei

  • Vieras
Itse korjasin murtuneen läpän siten että liimasin akselin kasaan super epoksilla ja sen jälkeen punoin katkoskohdan päälle Raptor wrap korjausteippiä joka kovettuu kivikovaksi eikä varmasti murru koska on rakenteeltaan kudosmaista ja on lasikuituvahvisteista ja sen vielä kiristin akselin päälle vulkaaniteipillä. Tuota voisi suositella laitettavaksi jo uusienkin läppien vahvikkeeksi.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=46&v=-84WA_YnPDI

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Kertokaas vähän kuinka tuo sahaus suoritetaan? Yläreuna ja yläreiistä alas ilmeisesti terä periaatteessa kohtisuorassa? Entä tuo etureuna ja etu-alakulman kaareva kohta? Kuinka syvälle terän voi upottaa? Pitääkö jotain kotelon sisällä olevaa varoa? Jne? Meneekö esim. pelkällä rautasahan terällä käsin pitäen?
« Viimeksi muokattu: 28.01.2018, 11:59:09 kirjoittanut vpera »
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

tsniemi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Käytin myös RaptorWrappia akselin vahvistamiseen epoksiliimauksen jälkeen, eka kerta kun tuli sitä kokeiltua mihinkään kohteeseen. Ihan toimivaa tavaraa. Reijän sahaukseen (apukuskin puolelle) käytin pääosin oskilloivaa monitoimikonetta kaarevalla terällä, 18V akkukäyttöinen vaan on tuohon kohteeseen vähän kolho vaikka terän saa asemoitua eri kulmiin. Pieni verkkokäyttöinen tai joku pienempi akkuvehje olis hyvä.

pompeli

  • Vieras
Noniin nyt pitäisi alkaa kuskinpuoleista läppää korjaamaan.Onko mitään ohjeita mistä pitäisi alkaa purkamaan vai joutuuka koko keskikonsolin pistämään atomeiksi. Onko kellään kokemusta sahaamisesta rakoa kuskinpuolelle.

everton

  • Vieras
Tosta kun kelaat muutaman kommentin takaisinpäin niin siinä on hyvät kuvat miten teet leikkauksen.

pompeli

  • Vieras
Kuvat kyllä huomasin mutta kysymys kuuluukin että mitä kaikkea joutunee purkamaan että pääsee tähän vaiheeseen mistä kuvat ovat otettu?

607hdi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vänkärin puolelta joutuu purkamaan hanskalokeron ja kuskin puolelta pitää ottaa airbaggi pois jalkotilasta. Eipä niissä oikein muuta eroa. Suurin hankaluus kuskin puolella oli kun joutui vasemmalla kädellä työjelemään.
508sw gt -12. Exät: 407sw 2,2hdi -08. 607 2,2 -05, 607 2,2hdi -01 ja 406 2,0hdi(110) -01

jemmari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Auto: 2005 407 x,x (yksialueinen ilmastointi).

Siis kysynkin nyt: voiko yksialueilmastoinnin vänkärin puoleisen säätöläpän korjata ottamalla palan pois lämmityslaitteen kotelosta, siitä läpän kohdalta?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Auto: 2005 407 x,x (yksialueinen ilmastointi).

Siis kysynkin nyt: voiko yksialueilmastoinnin vänkärin puoleisen säätöläpän korjata ottamalla palan pois lämmityslaitteen kotelosta, siitä läpän kohdalta?

Muistaakseni läppä ei tule kokonaan pois, koska läpät ovat väliekopalasella liitetty yhteen. Siis ei onnistu.
Toimimoottori on yksialueisessa kuljettajan puolella. Joskus voi korjata laittamalla toimimoottorin vähkärin puolelle kera toimimoottorin kääntymissuunnan vaihtamisen. Eli putkenpätkä katkenneen akselin päälle ja motti toiseen päähän. Hanskalokero pois ja siitä säätelemään lämpöjä käsin. Valokuvia ja ohjeita on tällä foorumilla, toki lähetän lisää emailiisi.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2018, 09:25:01 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Siis yksialueisen pelkääjänpuoleinen läppäkö tulee aukon tekemisen jälkeen vähän matkaa muttei kokonaan? Kuulostaa erikoiselta.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207