Auto: 1999 605 2,0 ST Turbo.
Ongelma on flektin vajaatoiminta, josta aiheutuu lämpöjen nousu hiljaisissa vauhdeissa (~105 asti, maantiellä pysyy normaalissa alle 90:ssä). Autossa on kaksi puhallinta, joista vain oikeanpuoleisen olen havainnut viimeaikoina pyörivän. Paikallaan tyhjäkäynnillä se käynnistyy silloin tällöin lyhyeksi hetkeksi (siis vain muutama sekuntti) ja sammuu sitten, mutta pidemmän hitaan ajon jälkeen pyörii kyllä pidempäänkin. Sormella pyöritettäessä vasenkin pyörii herkästi eli ei ole jumissa, kuten 306:ssa oli sen ostaessani.
Voiko oireista jo päätellä onko vika lämpötila-anturissa, releissä vai moottorissa?
Ilmeisesti kytkentä vastaa täällä olevaa sivua 108:
http://www.peugeot-club.ru/pgt.nsf/Display?OpenAgent&pagename=catalog_item.html&doc_id=35F15262868C5416C3256DBA00473EF5 Toisin sanoen kolmella mikrokontollerin ohjaamalla releellä ohjataan flektit joko kokonaan pois, sarjaan tai rinnan. Eli molempien flektien pitäisi käydä siis aina yhtäaikaa joko hiljaa tai kovaa. Nyt kai on käytössä vain toisen kova nopeus? Vai onko mahdollista, että vain toinen käynnistyy sarjaankytkennällä?
Ilmeisesti syylarin päällä akun kohdalla olevan kannen alla on olevat 40 A sulakkeet + yksi oikosulkulevy ovat flektien? Ne olivat ehjiä. Löytyykö releet sulakkeiden alta, niiden edessä olevasta mustasta kotelosta (syylärin ja syylärin yläpuolisen pellin välissä, ei lähde hiukan purkamatta pois) vai jostain muualta? Johtoja seuraamalla en pysty näkemään minne menevät flektien johdot.
Lämpötilta-anturi lienee ikävästi putkistojen alla piilossa jossain termarikotelon takana?
Joakim