Rummun ulkosassa siinä rengaspulttien reikien välissä on kumitutti. Ota se pois (saattaa onnistua jopa vannetta irroittamatta) ja kääntele rengasta kunnes löydät säätösysteemin reiän kohdalle (löytyy vähän alakohdan sivulta, ehkä kello 4:n vai oliko toisella puolella eli kello 8:n kohdalta, tarvitset taskulampun). Siellä on kierretanko ja mutteri, joka on hammasrattaan näköinen. Pyöritä tuota mutteria pienehköllä talttapäisellä ruuvimeisselillä vääntämällä kunnes se on aika kireä (kokeile oikea kiertosuunta). Vedä välillä kovaa käsijarrua ja pyörittele rengasta, jotta palat asettuvat rumpuun. Etsi sopiva säätö, jossa käsijarru ei laahaa, mutta ottaa pian kiinni kahvaa vedettäessä. Kahvan "tyhjään" vaikuttaa molempien puolien säätö.
Tuota säätöä olen tehnyt kerran vuodessa aina keväisen renkaanvaihdon yhteydessä. Koskaan ei ole ollut tarvetta säätää vaijereita, mutta taaimmaiset vaijerit ja käsijarrupalat olen kertaalleen vaihtanut, kun vaijerien huonon kunnon takia palat laahasivat.