Kirjoittaja Aihe: 308 - Korkea moottoriöljyn kulutus ja ilmoitus "Engine fault"  (Luettu 8996 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pala-85

  • Vieras
Auto: 2015 308 1,2 Puretech 130 (automaatti, 60 000 km).

Morjesta.

Tuli ostettua1.2 vm2015 ja automaatti heinäkuussä ja kilometrejä kertynyt n,2000km. Autolla oli ajettu 60000, kun ostin auton eli 60 huolto oli autoon justiinsa tehty. Ensimmäisten 700km jälkeen tuli virheilmoitus öljynpinnan vähäisyydestä, no lisäsin puoli litraa tikun ylärajaan korjaamon ohjeiden mukaan. No, taas meni suunnilleen saman verran ja taas alkoi herjaamaan samasta. Auto veholle tsekkaukseen ja käskivät tulla uudestaan tarkastukseen, kun olen ajanut 1500km lisää.

600km kerkesin ajamaan tuosta kun oli veholla ja tänään tuli teksti Engine fault: Have the vehicle repaired ja syttyi service valo, sekä moottorinvikavalo. Service kuitenkin hävisi. Voisiko nämä viat olla yhteydessä toisiinsa?

Hieman alkaa korpeamaan, kun luuli ostavansa hyvän hieman tuoreemman auton. Onneksi on ALDn takuu autossa, mutta ei jaksaisi tälläistä pelleilyä, kun vehollekkaan ei ole päässyt soittamalla tänään.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Luultavasti kaksi eri vikaa, imukanavat umpikurassa ja kone niin valmis että öljyä palaa jo melkoinen määrä, olettaen tietty ettei sitä vuoda mihinkään.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

pala-85

  • Vieras
Ei ole vuotoja, kun oli katsonut. :-\

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Miltä pakoputken ulostulo näyttää? Onko kovinkin karstainen?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

josiban

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Meillä on 308SW 1,2 Allure Automaatti 2014. Vastaavanlainen ongelma oli vajaa vuosi sitten, joka johtui jakopäänhihnan murentumisesta, joka tukki sitten paikkoja öljypuolella (en osaa paremmin selittää). Hihna vaihdettiin takuuseen, puhdisteltiin paikat merkkihuollossa ja asia korjaantui.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2018, 18:10:55 kirjoittanut josiban »

pala-85

  • Vieras
Täytyypi huomenna kurkata miltä näyttää.

Syttyikö sullakin tuo engine faulti, vai oliko vain tuota öljyn kulutusta? Oliko muita oireiluja?

josiban

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Meillä on oikeastaan koettu koko moottorin ongelmien kirjo (venttiilikopan vaihto, imuventtiilien karstoittuminen jne), toisaalta positiivista on se että nyt on menty korjauksien jälkeen ongelmitta ja auto toimii hienosti kuten uutena. Meillä auto alkoi siis pyytää lisää öljyä, mistä sitten edettiin merkkihuollon diagnoosin kautta tuohon jakopäänhihnan vaihtoon.

pala-85

  • Vieras
Kuulostaa siltä, että voi ongelmia olla luvassa.. Aika karua, kun luovuin Opelista sen takia että säästyisin tulevilta ongelmilta, kun Astra oli kyseessä.

Mutta jos tuo vain toimisi, niin hemmetin hyvä autohan tuo on ajaa ja tilaa riittää. Mukavuuksia on jne.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Takuuseen uutta hihnaa, uusi softa sisäön ja seuraavaksi imukanavien puhallus. Sulla on onneksi takuu ja myyjänä liike, eli maksaja on joku muu kuin sinä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

pala-85

  • Vieras
Jees, täytyy sanoa. Ensi viikko kuulemma täyttä, eli menee vasta sitä seuraavalle viikolle.

Kiitos porukalle, kun tuli nopeasti vastauksia mahdollisista kohteista!

pala-85

  • Vieras
Nyt tuo engine fault ei syttynytkään. Uskaltaakohan autolla ajella tuohon huolto päivään asti? Eli viikon ajan.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
No käytännössä syttynyt vikavalo kuittaantuu pois jos 3 syklin aikana ei tule vikakoodia, eli vika ei nyt ole aktiivinen. Siltä kantilta tämä vikavalo vaikuttaa tulleen enemmän esim. Imukanavien sotkeentumisesta johtuvista nakutus vmv rumble koodeista. Se on sitten toinen juttu kannattaako moottoria alkaa puhdistaa jos öljyn kulutuksen syytä ei ole selvitetty.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

pala-85

  • Vieras
Noniin, syttyi vikavalot taas motarilla noin 40km ajon jälkeen ja tällä kertaa hävisi selvästi myös tehoja. Nyt on auto hinurilla viety veholle. Kyllä ketuttaa..
« Viimeksi muokattu: 20.10.2018, 20:22:19 kirjoittanut pala-85 »

pala-85

  • Vieras
Nyt selvisi, että moottorin vaihto edessä.

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Mikä moottorissa oli vikana ?
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04