Oireilut jatkuu. Kokeilin toista bensahöyrysolenoidia niin käynti parani, mutta tiputti tehot taas. Vaihdoin alkuperäsen osan niin kävi edelleen huonosti röpöttäen. Ajattelin sitten kokeilla irrottaa nokka-akselin asentotunnistimen niin käynti tasaantu. Mietin jo hetken siinä viallisen VVT rattaan mahdollisuutta. Sammutin auton, laitoin töpselin takas anturiin ja nollasin vikakoodin joka tuli anturin irrotuksesta, ei muita koodeja...ja mitä ihmettä. Se ottaa kierroksia taas niinku uusi?!!
Miten tuo on mahdollista? Ihan kuin siellä ois ollu jokin näkymätön vikakoodi/häiriötila, joka poistui samalla kun nollasin vikakoodit. Pitää vaan ensin tehä vaikka tarkotuksella vikakoodi että pystyy nollaamaan. Tuleeko teille ideoita mistä tuo vois johtua?
Seurailin solenoidia testatessa OCR lukemia Diagboxilla niin näytti siltä, että uudempi venttiili oli huomattavasti vähemmän auki kuin alkuperäinen. Pitkään Prosentit nollassa eli kiinni ja sitte varovasti aukas ja takas kiinni. Minusta se uusi osa toimi paljon järkevämmin kuin vanha, joka on tyhjäkäynnilläki täysin auki pitkään. Silti tuli uudella käyntihäiriöitä. Täytyy kokeilla tehä tuo vikakoodin nollaushomma uudella osalla, kunhan jaksaa taas rassata. Toisaalta sitten kun sain auton käymään niin bensahöyrysolenoidin asennolla ei tuntunu olevan merkitystä. Voisko se sitten vetää "long term fuel trimin" pieleen kun ajelee jonkin aikaa? Eikö siitäki pitäs tulla jokin koodi jos liikaa korjaa seosta?