Kirjoittaja Aihe: 407 - Automaattivaihteiston vian merkkivalo PRND  (Luettu 2031 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zoorni

  • Vieras
Arkistoitu ohje: 407 - PRND (Automatic gearbox malfunction) (solenoidiventtiilit)


Auto: 2005 407 2,0 HDi (automaatti, 290 000 km).

Lyö usein liikkeelle lähtiessä tuon kyseisen häiriön päälle. Tehot katoaa ja nopeus rajoittuu. Tämä tapahtuu minulla n. 10% lähdöistä. Häiriö ei tule koskaan ajon aikana. Puolessa tapauksista se lähtee n. minuutin sisällä itsekseen pois ja toisessa puolessa tapauksia täytyy auto pysäyttää ja sammuttaa moottori. Ajettu on 290tkm

Kummallista tässä on se, että vaimoni käyttää myös samaa autoa, mutta hänelle tätä ei ole tapahtunut koko aikana vaikka hän on oikeastaan ajanut autolla enemmän kuin minä. Tuntuisi jotenkin siltä, että nopea liikkeelle lähtö starttauksen jälkeen edesauttaa häiriön syntymistä (arvaus). Tänään nimittäin seurasin kun vaimo lähti liikkeelle, niin hän starttasi ensin ja auto kävi sitten 30s ja vasta tämän jälkeen auto liikkeelle.Neuvoja please! Mikä meidän äijien ajossa oikein on vikana?

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: 407 - Automaattivaihteiston vian merkkivalo PRND
« Vastaus #1 : 03.10.2017, 16:59:56 »
Itse kyllä yrittäisin saada jonkin virheilmoituksen järjestelmän muistista. Kyllä ne varmaan on sinne  automaatin ECU:n uumeniin jääneet. Jokin tilapäinen häikkä tuo on (ainakin toistaiseksi). Tuskin liittyy valitsimen asentoon, kun lähtee käymään. Jokin painetieto tai öljymääräkin voisi olla? Likaa?
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).