Arkistoitu ohje: 406 - Nopeusanturin vaihto
Nopeusmittarin vaijeri poistui jo 1. mallisarjan autoista mallivuoden 1996 alusta (vuoden 1995 kesällä) nopeusmittarin vaihtuessa sähköiseksi, mutta BE3-vaihteistolla varustetuissa malleissa on silti aina ollut myös nopeustunnistin vaijerin lisäksi (tietoa hyödynnetään mm. moottorinohjausjärjestelmän toiminnassa). Joissakin 1. mallisarjan MA-vaihteistolla varustetuissa malleissa ennen mallivuotta 1996 on sen sijaan käytetty nopeustunnistimen (6160 24) tilalla vaijerin kiinnittämiseen myös sellaista osaa (2641 50), jossa anturia ei ole.
Kuvat autosta: 1995 306 ST 1,8 (XU7JP, LFZ, Magneti Marelli 8P, BE3, DAM 6588, 22.11.1994).
306 (1. mallisarja), BVM BE3306 (1. mallisarja), BVM MA306 (2. mallisarja), BVM BE3 OR BE3R MANUAL GEARBOX306 (2. mallisarja), GEARBOX MAKlikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.