Kirjoittaja Aihe: 405 - Etujoustintukien yläkääntölaakerit  (Luettu 5838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tosh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: 405 - Etujoustintukien yläkääntölaakerit
« Vastaus #15 : 14.06.2012, 06:19:45 »
Pörhöltä tilasin nuo osat, pelkkä laakeri olisi kustantanut n.40€, kun koko paketti maksoi 46€/puoli. Motonetistä ei näyttänyt saavan kuin pelkän laakerin ja tukikumin. Oulussa siis asustelen.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 405 - Etujoustintukien yläkääntölaakerit
« Vastaus #16 : 14.06.2012, 08:02:07 »
Mulla on aikoinaan hajonnut laakerien lisäksi nuo yläpään lautaset. Toinen ruostui halki, jonka seuraksena tolppa oli vain 1 kiinni korissa. Leimasta meni kyllä läpi, mutta vaihdoin osat ennen kuin tolppa oli konepellistä läpi.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Tosh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: 405 - Etujoustintukien yläkääntölaakerit
« Vastaus #17 : 14.06.2012, 19:51:14 »
Joo kyllä se on itelläkin melko heikosti enää kinni tuo toinen puoli, onneksi tuli huomattua asia tuossa viikonloppuna. Jos maanantaina tulee osat niin pitäisi saada auto laitettua viimeistään torstaiksi kuntoon.

Tosh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: 405 - Etujoustintukien yläkääntölaakerit
« Vastaus #18 : 18.06.2012, 20:03:58 »
Oisko neuvoa miten saada iskarin alapää irti? Crc:tä laitettu, kiilaa ei saa oikeen lyötyä millään, vasaralla ja moskalla taottu mutta ei inahdakkaan.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Etujoustintukien yläkääntölaakerit
« Vastaus #19 : 19.06.2012, 00:52:50 »
Itselläni iskunvaimennin irtosi vastaavasta autosta ongelmitta (oli alkuperäinen tehtaalla vuonna 1995 asennettu). Ei vaatinut kiilaa, vaan muutama isku riitti. Onhan joustintuki vielä yläpäästään tukevasti kiinni ja irrotithan alapallonivelen alatukivarresta, jolloin olkatuki pääsee vapaasti liikkumaan alaspäin (en muista, kannattiko myös kallistuksenvakaajan pystytanko irrottaa)?
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Tosh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: 405 - Etujoustintukien yläkääntölaakerit
« Vastaus #20 : 19.06.2012, 06:14:18 »
No joustintukihan ei kovin tukevasti ole toisella puolen kiinni koska toinen kiinnityspultti oli kiinni enää pienessä ruostuneessa peltilipareessa. En ole irrottanut kuin koiranluun alapultin, joka riittänee siihen että olkavarsi kääntyy alaspäin tarpeeksi? Ainakin kun käytin yläpultit jo auki, niin tolppa liikkuu jonkinverran alaspäin.

Tosh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: 405 - Etujoustintukien yläkääntölaakerit
« Vastaus #21 : 19.06.2012, 20:12:36 »
Iskarin alapään rakoon kun naputtelee sopivan kokoisen kuusikulma avaimen (kuusiokolo) ja senjälkeen vääntää sen kanttiasentoon niin  levittää juuri sopivasti että johan tulee se iskari sieltä pois.

Tällä neuvolla lähti, tosin sai sitä moskalla taputella muutaman sata kertaa. Tulis vaan osat niin sais ehkä jussiksi läjään...