Kirjoittaja Aihe: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)  (Luettu 82921 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaapo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #480 : 11.01.2018, 11:53:33 »
Oma puhallin heräsi ipcun vaihdolla. Arvoiksi tuli
12v 400hz 30% high side. Puhallin voisi olla hivenen kovemmalla,nyt vastasi about off asennosta 1 napsu.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 705
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #481 : 11.01.2018, 12:46:27 »
Hieno homma, että selvisi! Nyt sitä nopeutta on helppo säädellä myöhemmin, kun on asetukset selvillä. Tuota 30% duty cycle arvoa muuttamalla saa nopeutta säädeltyä. Vaatii toki softan ja sopivan raudan, että homma luonnistuu, mutta kuitenkin.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

velber

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #482 : 13.01.2018, 11:58:35 »
ECUn liittimistä nimenomaan kyse. Jos en nyt ihan väärin muista, niin kaksi liittimistä on luokkaa 50 pinnisiä ja vain yksi 32.

Keskimmäinen liitin oli n.50 pinninen ja reunimmaiset molemmat 32 pinnisiä. Kaikki liittimet olivat mustia. Näin siis ainakin 2008 1.6hdi facelift-mallissa. Edestä päin katsottuna vasemman (moottorin) puoleisessa liittimessä ei ollut B1-nastan kohdalla johdinta, mutta oikealla (ulommalla) puolella olevan liittimen B1-nastassa oli 809-merkitty johto. Se poikki niin ajonaikanen lämmitys lähti veks. Kun liittimen ottaa pois ja avaa liittimen kannen (pienet klipsit toisessa päässä), näkee pinnien merkinnät helposti (toiseen suuntaan ABCD..... ja toiseen 12345.....)

Autossa ei nyt mene webaston päällä ollessa puhallin ollenkaan päälle. Onko tämä siis ratkaistavissa jotenkin helposti?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 705
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #483 : 13.01.2018, 15:23:04 »
Jaa se oli 1.6HDi, no ilmankos. Oletuksena tietysti mietin vain 2.0HDi:tä.

Tuo sisätilanpuhaltimen kytkennän helppous on turhan suhteellinen käsite. Webston ohjeen mukaan se on ainakin melko yksinkertainen kytkentä, mutta kuten tuosta aiemmasta ongelmatapauksestakin näkee, niin sieltä voi löytyä jos jonkinmoista viritystä.

Onko tuo sisätilanpuhallin toiminut joskus ja onkohan autossa ollut mahdollisesti jo tehtaalta asti esilämmitin vai onko se alunperin ollut vain ajonaikaisena lämmittimenä ja myöhemmin muutettu esilämmittimeksi? Ilmeisesti nyt ainakin löytyy kello, kaukosäädin tai joku muu laite Webaston ohjaukseen.

Alustanumerolla voi haistella service boxista minkälaisella konfiguraatiolla auto on tehtaalta lähtenyt.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

velber

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #484 : 14.01.2018, 13:36:07 »
Se on kauko-ohjattu, luulisin, että on tehdasasenteinen, koska kakessa on pösön logo.

service boxista haistelin seuraavia tietoja:
ADDITIONAL HEATING    PASS COMP PROGRAMMABLE ADDITIONAL HEATING

eipä muuta aiheeseen liittyvää löytynyt. Tuuletin ei ole ainakaan minun aikana toiminut, pari vuotta sitten hankin tuon auton. Mielessä kävi myös, että laittaisi pienen 12V puhaltimen esimerkiksi kojelaudan keskiosassa olevaan kanavaan. Vaikka se ei kovinkaan paljoa ilmaa toisi kennoston läpi, niin silti ainakin tuulilasi olisi hetkessä sulana, sillä nykyisellään pelkästään omalla painollaan nouseva ilma sulattaa lasin n.15 minuutissa, pakkasista riippuen. jos webastolta saisi jostain johdosta + tai - signaalin, voisi tälle tuulettimelle viedä releen kautta virran, jolloin se olisi silloin päällä kun webastokin.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 705
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #485 : 14.01.2018, 15:04:05 »
Siinä tapauksessa olisi melkein aiheellista vilkaista SEDREstä miten tuo alkuperäinen kytkentä on toteutettu. Saattaa olla tehty noin niinkuin tuossa Webaston ohjeessa jälkiasennuslämmitinkin, mutta voi olla myös jotain ihan muutakin. Veikkaisin kyllä, että se puhallin on joskus pyörinyt. Tiedä vaikka alkuperäisessä kytkennässä tuon sisätilanpuhaltimen pystyisi ohjelmoimaan testerilläkin pois toiminnasta.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Leijonakuningas

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #486 : 21.02.2019, 17:03:03 »
Auto: 2006 407 SW 1,6 HDi.

Moro. Missähän kohtaa webaston polttoainepumppu on? Yhden webaston asennusohjeen löysin, mutta pumppu ei minun autosta löytynyt samasta kohtaa kuin ohjeessa.  Koitin letkuja seurailla, mutta eipä niistä selvinnyt. Menee pohjamuovien alla. Koitin parista kohtaa sievästi raottaa muoveja, mutta pakkasessa murenivat palasiksi. Talliin en saa autoa vielä hetkeen ja pihalla ei viittisi turhia purkaa.

jaog

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #487 : 21.02.2019, 21:43:05 »
Jossakin tankin etupuolella.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 133
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #488 : 21.02.2019, 21:49:34 »
Takaistuimen alta pyöreä tarkastusluukku varovasti lämpimässä auki. Bensapumpun kannesta lähtee tankkianturin putki, jota seuraten pumppu löytyy. Pumppu voi sijaita myös etuapurungon palkissa lähellä webastoa, jotta putkeen ei kertyisi ilmakuplia.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Leijonakuningas

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #489 : 24.02.2019, 12:26:04 »
Sain auton viimein talliin ja pääsin paremmin tutkailemaan pumppua. Se löytyi kuskin puolelta, suurinpiirtein takamatkustajan jalkatilan kohdalta. Pumppu ei inahdakaan, kun webaston kytkee päälle. Jännitettä ei tule liittimelle. Pumpulle annoin suoraan 12v ja se naksahtaa kerran, kun jännitteen kytkee. Eikö pumpun kuuluisi kuitenkin naksuttaa jatkuvalla jännitteellä?