Kirjoittaja Aihe: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (farmari)  (Luettu 14729 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

räplääjä

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #15 : 22.03.2009, 15:10:58 »
Päivää pösöilijät. Alkoi tämä aihe kiinnostamaan sen verran että otin omasta kulkineesta (407 sw 11/2006 aj.25tkm) tämän kahvan irti, ja vähän sieltä hankaumaa ja pieni ruostekupru löytyi. Olisikohan tämä mennyt takuuseen? Homma oli aika helppo. Ensin luukun alaosan verhous painettavilla muovinastoilla irti, jotka joutuu uusimaan,sekä luukun sulkemishihna pois, sekä tavaratilan valon johtoliitin irti. Sen jälkeen luukusta liimatut eristeet reikien päältä pois niin paljon että pääsee irrottamaan kahvan kiinnitysmutterit M6, sekä kaksi muovi nastaa. Lopuksi avauskahvan mikrokytkimen johtoliitin irti ja kahva pois, jonka jälkeen saatat yllättyä. ;D

ArtoR

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 402
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #16 : 22.03.2009, 15:19:34 »
Ja tämähän ei tosiaankaan ole yksin 407 SW:n ongelma: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=24414.0
Omassa 406 GW:ssäni takaluukun maalauksen yhteydessä nostettin myös kahva irti maalipinnasta.
Nykyinen: 308 SW 1,2 PureTech 130 '15
Aiemmin: 406 GW 2,0 ST Executive '04, 406 GW 2,0 ST '02, 406 GW 1,8 SR '98, 405 Break 1,6 GLX '92, 405 1,6 GLi '90   594 tkm

Vesseli

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #17 : 23.03.2009, 14:08:16 »
Ostin viime huhtikuussa 407 sw -05. Huomasin takaluukun ruostekukat jo ostaessani ja tingin niistä 500€ maalaukseen. Imatralla, paikallisessa kolarikorjaamossa maalasivat 400€:lla takaluukun, peilien muoviosat (liian ahtaaseen väliin ajettu), etupuskurin alareunan (ottanut maahan kiinni) ja taka oven "karmin" (turvavyö jäänyt väliin). Maalari laittoi kahvan alle jotain ohutta läpinäkyvää n. 1mm paksua kalvoa, nyt ei ainakaan ole vielä alkanut uudelleen kukkimaan. Syytti myös osaltaan liian ohutta maalikerrosta (siis tehtasmaalausta). Yritin vielä pösölliikkeessä tinkiä takaluukun maalausta takuuseen, mutta oli kuulemma ensimmäinen missä maaliongelmaa ja ei ole heidän murheensa. Näin siis nimeltä mainitsemattomassa kaupungissa palvelu pelaa. Eikun...

räplääjä

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #18 : 09.04.2009, 20:18:43 »
Päivää pösöilijät. Alkoi tämä aihe kiinnostamaan sen verran että otin omasta kulkineesta (407 sw 11/2006 aj.25tkm) tämän kahvan irti, ja vähän sieltä hankaumaa ja pieni ruostekupru löytyi. Olisikohan tämä mennyt takuuseen? Homma oli aika helppo. Ensin luukun alaosan verhous painettavilla muovinastoilla irti, jotka joutuu uusimaan,sekä luukun sulkemishihna pois, sekä tavaratilan valon johtoliitin irti. Sen jälkeen luukusta liimatut eristeet reikien päältä pois niin paljon että pääsee irrottamaan kahvan kiinnitysmutterit M6, sekä kaksi muovi nastaa. Lopuksi avauskahvan mikrokytkimen johtoliitin irti ja kahva pois, jonka jälkeen saatat yllättyä. ;D
No niin luukun maalaus meni takuuseen, ja ihan hyvin oli maalattu. Mutta niinhän siinä kävi että kahva piti irrottaa liikkeen jäljiltä ja kiinnittää siten että kahvan reunat ei paina maalipintaa, vaikka sanoin että kysykää maahantuojalta oikeat kiinnitysohjeet. Maahantuojalla ei kuulemma ollut mitään ohjeita kahvan kiinnitykseen?? Nyt kahva on itse kiinnitetty kumiprikkojen ja 3M kiveniskuteipin kanssa oikein.

ArtoR

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 402
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #19 : 09.04.2009, 21:25:22 »
No niin luukun maalaus meni takuuseen, ja ihan hyvin oli maalattu. Mutta niinhän siinä kävi että kahva piti irrottaa liikkeen jäljiltä ja kiinnittää siten että kahvan reunat ei paina maalipintaa, vaikka sanoin että kysykää maahantuojalta oikeat kiinnitysohjeet. Maahantuojalla ei kuulemma ollut mitään ohjeita kahvan kiinnitykseen?? Nyt kahva on itse kiinnitetty kumiprikkojen ja 3M kiveniskuteipin kanssa oikein.

Missä liikkeessä tämä korjaus tehtiin?
Nykyinen: 308 SW 1,2 PureTech 130 '15
Aiemmin: 406 GW 2,0 ST Executive '04, 406 GW 2,0 ST '02, 406 GW 1,8 SR '98, 405 Break 1,6 GLX '92, 405 1,6 GLi '90   594 tkm

kaario

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #20 : 09.04.2009, 22:41:14 »
Maahantuojalla ei kuulemma ollut mitään ohjeita kahvan kiinnitykseen?? Nyt kahva on itse kiinnitetty kumiprikkojen ja 3M kiveniskuteipin kanssa oikein.

Sori, mutta mulla on hieman hutera käsitys nyt tästä. Miksi tarvitaan sekä prikat että teippi? Eikö prikat nosta kahvan irti maalipinnasta, joten mihin teippiä tarvitaan? Tai jos liimataan takapeltiin teippi, niin eikö kahvan voi kiristää sitä vasten ilman prikkoja?

Maahantuojan aluepäälliköltä sain suosituksen, että kiveniskuteippiä kahvan alle maalipintaan liimattuna niin, että se ylettyy hieman kahvan ulkopuolelle. Prikoista ei puhuttu mitään. Voi olla aika taiteilua saada teippi liimattua peltiin täsmälleen kahvan kohdalle niin, että kahva kiinnitettynä teippiä on vaikkapa milli tasaisesti kahvän ulkopuolella näkyvissä. Jos prikkoja kuitenkin kannattaa käyttää, niin kuinka monta ja minkä kokoisia ja paksuisia ja minkätyyppistä kumimateriaalia - "sisäkumista" leikattuja vai jotain erkoiskumiprikkoja erikoisliikkeestä. Ovatko prikat oikeasti "prikkamaisen" pyöreitä (pulttikoko ja prikan halkaisija?) vai onko kahvan alla laajempia kontaktipintoja niin, että "prikat" olisi syytä muotoilla vastaavan kokoisiksi?   Olisipa hienoa jos joltain löytyisi kuva 407:n kahvan "takapuolesta".  Kaikki tämä siksi, että osaisin etukäteen hankkia aineet ja matskut kun jonain päivänä nykäisen kahvan irti.

räplääjä

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #21 : 10.04.2009, 07:27:36 »
No jos sinne ei laita prikkoja alle niin teräväreunainen kahva painaa maalipintaa niin kovaa että voi mennä se teippikin puhki. Itse merkkasin kahva paikallaan ohutkärkisellä tussilla maalipintaan ensin kahvan äärilinjat. Sen jälkeen kahva pois, ja olikohan 2mm neopreenikumista reikä meistillä lyöden tein prikat noin 20mm reikä 6mm. Sitten kiveniskuteippiä maalipintaan varsinkin yläreunaan ettei kahva jousta luukkua avatessa kiinni maalipintaan. Kahvan kiristin prikkojen kanssa lähelle pintaa noin 1mm. Asennus on ainakin mulla yhtä siisti kuin alkuperäinen. Näin täällä keski-suomessa.

kaario

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #22 : 10.04.2009, 10:08:44 »
No jos sinne ei laita prikkoja alle niin teräväreunainen kahva painaa maalipintaa niin kovaa että voi mennä se teippikin puhki. Itse merkkasin kahva paikallaan ohutkärkisellä tussilla maalipintaan ensin kahvan äärilinjat. Sen jälkeen kahva pois, ja olikohan 2mm neopreenikumista reikä meistillä lyöden tein prikat noin 20mm reikä 6mm. Sitten kiveniskuteippiä maalipintaan varsinkin yläreunaan ettei kahva jousta luukkua avatessa kiinni maalipintaan. Kahvan kiristin prikkojen kanssa lähelle pintaa noin 1mm. Asennus on ainakin mulla yhtä siisti kuin alkuperäinen. Näin täällä keski-suomessa.

Sanoi vielä tuo aluepäällikkö, että kahva on painava ja luukkua kiinni lyötäessä kahva elää ja liikkuu hieman.
Joo-o, kuinkahan kahva sitten "keinuu" prikkojen päällä siitä nostettaessa tai kiinni lyötäessä ja saako sen kiristettyä kumiprikkoja vasten kiinni kunnolla?

räplääjä

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #23 : 10.04.2009, 10:45:35 »
Aluepäällikkö puhuu soopaa, kahva ei ole painava ja ei myöskään elä luukkua suljettaessa, koska on tehtaan jäljiltä tiukasti maalipinnassa tai yleensä sen läpi kiinni. Kahva eikä elä prikkojen kanssakaan kun kiristää mutterit tarpeeksi tiukkaan, ja jos elää niin ottaa kiveniskuteippiin kiinni joka on melko paksua.

kaario

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #24 : 10.04.2009, 11:57:32 »
Aluepäällikkö puhuu soopaa, kahva ei ole painava

Elä noiten kanssa sitten. Kiitos sinulle materiaali- ja menetelmäkuvauksesta.

Jartsu 407

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #25 : 11.04.2009, 16:45:18 »
Minullakin on hieman alkavaa kukintaa kahvan reunassa, mutta kun tämä kyseinen auto on otettu käyttöön 2005 v. alussa.Takuuvihkon mukaan takuu maalipinnan osalta umpeutuu kolme vuotiaana.Olisiko vielä mahdollista vaatia takuuseen korjaus?koska kyseessä on useaan otteeseen todettu asennus virhe.OLISIKO KENELLÄKÄÄN KOKEMUSTA. :'(

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 480
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #26 : 11.04.2009, 22:34:52 »
Minullakin on hieman alkavaa kukintaa kahvan reunassa, mutta kun tämä kyseinen auto on otettu käyttöön 2005 v. alussa.Takuuvihkon mukaan takuu maalipinnan osalta umpeutuu kolme vuotiaana.Olisiko vielä mahdollista vaatia takuuseen korjaus?koska kyseessä on useaan otteeseen todettu asennus virhe.OLISIKO KENELLÄKÄÄN KOKEMUSTA. :'(
On toki mahdollista vaatia, mutta tuskin menee enää takuuseen. Jos on vastikään korjattu takuuseen, niin silloin voisi tietenkin vaatia uutta korjausta, kun edellinen korjaus susi. Oma vm 2005 sw maalattiin kahdesti.

Hjukkis

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #27 : 24.04.2009, 23:31:08 »
Minullakin on hieman alkavaa kukintaa kahvan reunassa, mutta kun tämä kyseinen auto on otettu käyttöön 2005 v. alussa.Takuuvihkon mukaan takuu maalipinnan osalta umpeutuu kolme vuotiaana.Olisiko vielä mahdollista vaatia takuuseen korjaus?koska kyseessä on useaan otteeseen todettu asennus virhe.OLISIKO KENELLÄKÄÄN KOKEMUSTA. :'(

On tuoretta kokemusta!

Oma 407 SW tuli alkuvuodesta 4 vuotiaaksi. N. kuukausi sitten huomasin että takaluukun kahvan alta puski ruostetta.

Pistin asiasta reklamaation paikalliselle Automaalle ja viikon odottelun jälkeen tuli soitto että tuo tänne maalaukseen, maahantuoja maksaa. Tällä viikolla sain auton takaisin. Olivat laittaneet kumiprikat listan ja maalipinnan väliin, niin kuin maahantuojan ohje neuvookin.

Takuuseen ja sen pituuteen ei kannata tuijottaa, vaan vedota virhevastuuseen. Niin kuin tässä keskustelussa on ilmennyt, ei kyse ole yksittäistapauksista vaan yleisemmästäkin ongelmasta!

« Viimeksi muokattu: 24.04.2009, 23:39:16, kirjoittanut Hjukkis »

Jartsu 407

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #28 : 01.05.2009, 19:57:09 »
Tervehdys peuse kuskit.Käytin tota 407 sw -05 tammikuussa käyttöön otettua autoani takaluukun maalivaivojen vuoksi näytillä lahden automaassa ja kaskummaa vaikka maali takuu olikin mennyt umpeen sain korjauksen siitä huolimatta takuuseen.(kahvasta alkanut vaiva).Et sillee.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 391
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #29 : 09.05.2009, 19:03:41 »
Mulla on myös 2,5 vuotias 407SW menossa takaluukun maalaukseen lähiviikkoina. Taitaa koripuolen kaverit olla kohta aika eksperttejä tuon luukun käsittelyssä.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207