Kirjoittaja Aihe: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö  (Luettu 32720 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fi4600

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #45 : 15.03.2010, 10:49:26 »
Auto: 2005 407 SW 2,2 Sport.

Oliko kellään tietoa onko sedanin ja farkun sensorit erillaiset? Muistelisin että sedanin olisivat pienemmät. Farkun sensorin hinta taitaa tänä päivänä olla n.190 e.Tyyristä on!

mikalu

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #46 : 18.03.2010, 10:26:26 »
Auto: 2004 407 SW 3,0 V6.

Mistä kannattaa hakea/tilata uusia parkki antureita? Kesällä olisi tarkoitus tarkistaa ja vaihtaa "pullistuneet" Oliko niin että uudet anturit kannattaa suojata jollain lakalla lialta yms?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 753
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #47 : 18.03.2010, 21:11:36 »
Samat viat näköjään useimmilla kuin mullakin. Mulla meni kaikki tutkan anturit vaihtoon. Ensin tilasivat citikan anturit, mutta eipä niissä kiinnitykset passanneet. Onneksi takuu toimi ja myyjäliike kustanti kaiken. Tosiaan yksikin viallinen anturi estää järjestelmän toiminnan. Testaus ei paljoa vaadi. Joku vain kämmenen laittaa anturin eteen. viallinen ei reagoi. Purin vanhat anturit ja tosiaan suolamössöähän sieltä sisältä löytyy. Itse liitin siisti ja puhdas joten massan läpi vesi sisään menee. Asensin uudet anturit itse, koska suojasin ne usealla kerroksella Wurthin kontakti sl suojalakalla. Laitoin lakkaa myös liitin pintaan. Nyt ei vesi tuhoa uusia antureita. Vaihto työ on äärimmäisen helppo 407sw pösöön. teetätin korin väristä maalia spray pulloon(15€) ja maalasin anturit. Hyvin toimii. 

Siis miten irroitit anturit? Lonkottamalla vai painamalla takaapäin. Laittaisin mieluummin SuperEpoxy-komponenttiliimaa tiivistämään hermeettiseksi ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

gli

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #48 : 05.04.2010, 10:04:53 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 Executive.

Omassa SW:ssänikin nyt sitten plussakelien alettua alkoi parkkitutka huudella epäkuntoisuuttaan. Täytynee irroitella anturit ja tutkailla asiaa, mutta saiskos kokeneemmilta niitten irroitusohjeet? Ei viitsisi turhaan rikkoa enempää asoita kuin on tarpeellista. Ja pystyykö antureitten kunnon testaamaan jotenkin esim. yleismittarilla?

samitala

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #49 : 05.04.2010, 12:20:00 »
Irroittaminen on helppoa. Jos mahtuu kurkkaamaan auton alle, niin selviää ilman tunkkiakin hommasta. Ne on kiinni kahdella muoviklipsulla. EI tarvitse työkaluja, mutta kannattaa silti varovaisesti vääntää niitä kiinnityksiä. Ne voi saada helpostikin poikki.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 753
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #50 : 05.04.2010, 21:59:01 »
Siis puristaa klipsuja ja työntää anturin ulos reijästään? Puskurin muovi on muuten heppoinen.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #51 : 06.04.2010, 00:47:43 »
Auto: 2005 407 SW 2,2 Sport.

Oliko kellään tietoa onko sedanin ja farkun sensorit erillaiset? Muistelisin että sedanin olisivat pienemmät. Farkun sensorin hinta taitaa tänä päivänä olla n.190 e.Tyyristä on!

Mikähän mahtaa olla laitteen valmistaja?

Ultra-ääni anturit eivät 'oikeasti' lähellekään tuota kustanna, edes 4-6 kappaleen sarjana.

http://www.google.fi/search?hl=en&q=Ebay+parking+radar+ultrasonic+sensors+Peugeot+407
http://cgi.ebay.it/Peugeot-607-806-807-Parking-Reversing-Sensors-Buzzer/110274249308

http://www.dealextreme.com/products.dx/category.709
« Viimeksi muokattu: 06.04.2010, 00:57:49, kirjoittanut Benkku »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 753
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #52 : 06.04.2010, 08:37:33 »
Anturin hankintahinnan päälle laskettava maalaus. Anturin irroitus on epäselvä, saisiko valokuvan itse anturista ja asennusaukon mitan.

Tonilta voisi kysellä originaalia ja OnePro Meta-anturit ovat ilman tuota rumentavaa anturin kaulusta, jos vaikka sopisi suoraan aukkoon (värimuovikin tulossa).

http://www.tonistakeover.com/autot.html

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

samitala

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #53 : 06.04.2010, 08:45:04 »
Anturin molemminpuolin on pienet väkäset ja auton puolella muoviset pidikkeet, joita hiukan levittämällä anturi lähtee irti. Kun kerran on irroittanut, niin toisen kerran onnistuu jo käsikopelolla katsomatta edes. Kannattaa nyt kurkata sinne, niin huomaa se kiinnitystavan.

tatud

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #54 : 07.04.2010, 22:28:29 »
JIPPII!!! Alko parkkitutka herjaamaan vikaa.. >:( Kurkkasin antureita ja ainut ehjä anturi on viime keväänä vaihdettu, muut on sellasia turvonneita.
Asiasta kukkaruukkuun.. purkasin töissä yhden risan(turvonneen) anturin ja sain sen virtapiirin käsiin, niin ei ollut yhtää hapettumaa  :o voisko vika olla "linssin" sisällä siitä kun menee johdot virtapiirille... Mulla muutama risa anturi viellä pakissa vois purkaa ja ottaa pari kuvaa..

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #55 : 08.04.2010, 00:24:02 »
...purkasin töissä yhden risan(turvonneen) anturin ja sain sen virtapiirin käsiin, niin ei ollut yhtää hapettumaa  :o voisko vika olla "linssin" sisällä siitä kun menee johdot virtapiirille...

'Linssillä' tarkoittanet ultra-ääni elementtiä? Sehän niistä puutteellisen tiivistyksen takia porsii.  Kyseistä komponenttia saa toki myös IP67 luokiteltuna.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #56 : 08.04.2010, 00:27:50 »
Anturin hankintahinnan päälle laskettava maalaus.

Mikä ei kovin paljoa kustanna, jos kustantaa niin kannattaa vaihtaa maalausfirmaa.

Antureita saa suosituimpien värien osalta läpivärjättynäkin ts. kuoreen käytetty muovirae on värjätty ainakin hyvin lähelle oikeaa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 753
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #57 : 08.04.2010, 06:07:14 »
JIPPII!!! Alko parkkitutka herjaamaan vikaa.. >:( Kurkkasin antureita ja ainut ehjä anturi on viime keväänä vaihdettu, muut on sellasia turvonneita.
Asiasta kukkaruukkuun.. purkasin töissä yhden risan(turvonneen) anturin ja sain sen virtapiirin käsiin, niin ei ollut yhtää hapettumaa  :o voisko vika olla "linssin" sisällä siitä kun menee johdot virtapiirille... Mulla muutama risa anturi viellä pakissa vois purkaa ja ottaa pari kuvaa..

Kuvia kiitos. Jos kyseisen antureiden turvotuksen voi estää ajoissa, niin hyvä juttu. Suojalakka, sikaflex tms. tiivistys lienee parhain keino.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

saabistinet

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #58 : 17.04.2010, 09:01:37 »
Auto: 2006 407 SW Sport 3,0 V6 (automaatti).

Mulla on talven aikana aina kovan lumimyräkän jälkeen herjannut parkkitunnistin, mutta puskurin lumenpuhdistuksen jälkeen on taas toiminut. Nyt maanantaina käytin auton konepesussa ja ajoin auton kotiin. Perjantaina kun seuraavan kerran otin auton käyttöön, parkkitutka herjasi vaikkei pakkia laittanut päällekään ja herja näkyi taulussa jonkun tovin. Eli nyt lienee sitten tuosta minunkin patongista parkkitutka paskana :(

TERO

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 678
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #59 : 17.04.2010, 09:02:56 »
Uudet tutkat + huolellinen anturien tiivistys, niin ei tule jatkossa ongelmia.
Peugeot 508 & Peugeot 607