Kirjoittaja Aihe: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)  (Luettu 8096 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #30 : 08.07.2016, 15:01:26 »
Lisäinfoa korjauksesta. Auto kävi alkuviikosta pajalla ja kaksi päivää ne sitä laittoivat, olivat joutuneet purkamaan koko jakopään irti, kun olivat epäilleet, että myös kampiakselin stefa saattaisi vuotaa, onneksi ei vuotanut, loppusumma 1094 euroa. Mielestäni ei edes paha hinta. Kyllä Oulun pörhö kuitenkin korjasi pisteet kotiin ja olen todella tyytyväinen heidän tekemäänsä työhön, veloittivat liimojen osalta vain sen mitä oikeasti meni, kustannusarvio oli siis tehty yläkanttiin. Kaiken lisäksi hyvittivät helmikuussa tehdyn venttiilikoppien tiivistyksen hinnan täysimääräisesti minulle takaisin, molemmat nokka-akselia ohjaavat solenoidiventtiilit olivat taas vuotaneet, mutta koska ne olivat pikkuisen alle 2 vuotta vanhat, vaihtoivat ne takuuseen. Noihan maksaa reilut 200 euroa/kipale. Nyt ei pökötti enää merkkaa reviiriään, kyllä taas kelpaa ajella.
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 670
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Öljyvuoto moottorista (ES9A)
« Vastaus #31 : 20.08.2017, 09:38:29 »
Huhhuh.... Merkkiliikkeeltä vielä suuremmalla syyllä pitäisi kyllä sujua tuo homma ohjeajan sisään tai ainakaan missään nimessä ei kyllä saisi siirtää taidottomuutta asiakkaan maksettavaksi. 13 vuotta seurannut korjaamoiden työhinnoitteluja varaosamyyjän roolista ja täytyy sanoa että tuo on kohtuutonta. Oikeasti. Ja mä en todellakaan edes ole mikään kovin herkkä asiaan tarttumaan.
100€/h velituksellahan tuossa on about 5-6h liiikaa työarviota ja mistä koostuu tuo 500€ osaveloitus, elleivät laita uutta jakopäätä kaikkine hiluineen samalla?
Sitä paitsi meillä tällä pohjanmaalla lienee hyvin samantasoinen työtuntihinnoittelu ja tuo on todellakin korkeimmasta päästä merkkihiuoltohinnoittelussakin. Ammattitaitoinen monimerkkikojaamo tekisi tuon about 60-70€/h veloituksella ja 6h aikaan, eli n. 420€. Osat (ellei jakopäätä laiteta): Jakohihna n. 100€, Nokan stefat parisen kymppiä ja tiivisteliimatuubi kympin....
JA sut on kyllä ryöstetty jo tuossa venakoppien liimauksessa. Ton verran veloitetaan poikittaismoottorisen auton kytkinrempasta työn osuudelta.
Anteeksi jos kuulostan jyrkältä mutta tuntuu kyllä nyt hyväksikäytöltä.

Liikkeen on maksettava palkat, toimitilakulut, työkalut, yms. Eli kyllä se vaan maksaa. Ei ole suuria alennuksen paikkoja.
Jos välikannet vuotavat, niin siihen selkeä ohje, milloin kannattaa korjata ja miten. Jakopääremontin kera menee samalla purkamisella. Samalla kai nokka-akselien ajoitinsakarien lukituksen varmistus.

Ai niin, McJukehilla oli rikki tuo sulake BSM-boxi, kun meno katkesi kerralla. Pieni korjaus, kun saa V6:lla taas päästellä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -