Kirjoittaja Aihe: 407 - Vetokoukun asennus  (Luettu 10220 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 664
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #15 : 14.08.2011, 21:35:27 »
Löysin purkaamolta alkuperäisen SW:n johtosarjan, mutta mistä löytäisi siihen kytkentäohjeet?

Autosi  DAM-numeron perusteella speksit (ehkäpä) onnistuu, onko purkaamon autosta myös DAMi tiedossasi? Tsekkaan kytkentäkuvat molemmista autoista. Parhaiten priva-emaililla mennään "kytkentäkaavio-tyyppisissä" asioissa eteenpäin ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 047
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #16 : 14.08.2011, 23:42:18 »
Meidän 407SW:ssä ei ainakaan peruutustutka häiriinny lainkaan koukusta, ei milloinkaan eikä millään ilmalla. Ts. koukku on aina paikoillaan, enkä kertaakaan ole tutkaa sammuttanut (tai no, olen toki kokeillut, että tuo "sammutus nappi" toimii  ;D)

gli

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #17 : 15.08.2011, 00:05:34 »
Tää on just tätä. Olisi kiinteä koukku tosi halvalla tiedossa eikä muuta syytä olla laittamatta sellaista kuin tuo sensorien mahdollinen häiriintyminen. Nyt on siis yksi kokemus, jonka mukaan sensorit eivät reagoi. Toisaalta, esim. Motonet listaa kiinteän koukun "ei peruutustutkilla". Tilanne siis ns. 1-1. Pari postitiivista kokemusta vielä lisää niin päästään eteenpäin.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #18 : 15.08.2011, 02:38:50 »
Veikkaisin, että riippuu ihan siinä mihin korkeuteen ja etäisyyteen puskurista koukku tulee. Kaikki koukut eivät selvästikään ole samalla korkeudella ja etäisyydet puskuristakin näkyvät vaihtelevan. Vaikka erot ovat pieniä, tutkan kannalta voivat olla merkityksellisiä.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #19 : 15.08.2011, 08:41:52 »
Virität siihen oletettuun koukun kohdalle jonku vessapaperirullan tötterön tms jeesus teipillä ni näät häiriintyykö se tutka vai ei :D

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 395
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #20 : 15.08.2011, 11:25:05 »
Eikös tuossa tutkassa käytetä korkeataajuista ääntä? Voisit kokeilla koukun suojusta tai suojuksen päällystä, joka on tehty jostain ääntä imevästä aineesta. Korkeat taajuudet on helpompi vaimentaa kuin matalat.

Entä jos laittaa lähimmät anturit peittoon? Osaako järjestelmä hylätä niiden kaiun sillä perusteella että ovat "keino lumen" peitossa?
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

gli

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #21 : 15.08.2011, 11:53:29 »
Rakensin puurimoista koukkukuvaelman, eikä tutka häiriintynyt siitä. Olisko anturit suunnattu sen verran keilana taakse, että koukku ei sittenkään osu linjalle?

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 395
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #22 : 15.08.2011, 12:09:12 »
Voi olla että puu imee korkeataajuista ääntä paremmin kuin metalli, mutta tiedä häntä voisiko käytännössä vaikuttaa edes rajatapauksessa.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

gli

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #23 : 15.08.2011, 12:23:44 »
Kyllä tutka muistaakseni hälyttää ihan takana olevista pensaistakin.

gli

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #24 : 15.08.2011, 17:55:01 »
Ilman mitään kuvia mutu-tuntumalla näyttäis siltä, että johtosarjan boksi napsahtaa paikalleen syrjällään alkuperäisen boksin taakse vasemmassa sivukotelossa. Muille johdoillekin löytyisi lopulta loogisen oloinen paikka, mutta mites kytketään tuo paksu sininen (ilmeisesti) virtakaapeli? Koukkujohtosarjan liittimilla boksit pääsee kyllä yhdistämään, mutta mihin sitten laitetaan tuo auton omaan boksiin alunperin tuleva sininen (syöttö?)kaapeli? Kaikki ko. johtoliittimet ovat samanlaisia, joten ketjuttaa ei voi. Lisäksi tuosta sinisestä kaapelista jää roikkumaan yksi lähtö, jossa on ihan omanlaisensa liitin, jolle ei keksi mitään paikkaa. Olisko se sitten varalle jonkun laitteen virransyöttöön?

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 395
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #25 : 16.08.2011, 11:14:28 »
Kyllä tutka muistaakseni hälyttää ihan takana olevista pensaistakin.

Niin varmaan. Mietin vain että ihan keilan sivuilla (koukun seudulla, missä tutkan teho lienee pienempi) ei välttämättä hälyttäisi kaikista esteistä.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 397
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #26 : 16.08.2011, 11:33:57 »
E39 bemarilla tuli testattua miten tutka toimii jos kohde on keskellä takapuskuria, ei toiminut. Kokeilukohteena oli metallinen valotolppa ja tutkat antoivat peruuttaa tolppaan kiinni ilman minkäänlaista varoitusta.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

gli

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #27 : 16.08.2011, 16:51:11 »
Kysytään nyt vielä oikein kuvan kanssa, että tietäiskö joku miten tuo oheinen kaapeli kytketään johtosarjaa asennettaessa? Noissa liittimissä on haaroitettuna vain yksi paksu sininen johto. Autossa on alunperin samanlainen johto/punamusta liitin kytkettynä takalokasuojan ohjainboxiin. Jos tuolla kuvan kaapelilla yhdistää alkuperäisen ja koukkusarjan boxit, niin pitääkö tuo oudon näköinen liitin sitten jollain keinoin virittää kiinni tuohon auton alkuperäiseen siniseen (syöttö?)johtoon? Johtosarjan asennusohjetta kun ei taida löytää mistään. Paikallisen Pösöhuollon kaveri yritti ystävällisesti katsoa ServiceBoxista, mutta ei löytänyt, ja siellä asia jäi siihen.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #28 : 16.08.2011, 16:54:43 »
jossen ihan väärin muista niin siellä alkuperäsessä poksissa on tuon näköselle liittimelle vapaa paikka.

Melkein tuntuu että mun diy relepatentti on helpompi laittaa kuin tuo orkkis sarja :D
tuoko tuo mitään lisä-etuja? esim ajotietokone osaa sitten määkiä jos kärryssä on valot pimeänä?

gli

  • Vieras
Vs: 407 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #29 : 16.08.2011, 17:40:15 »
Alkuperäisessä boxissa on kaksi paikkaa, joihin tuo liitin sopii, ja molemmat ovat käytössä (toisessa paksu sininen johto ja toisessa paksu punainen).