Kirjoittaja Aihe: 407 - Ohjaustehostin  (Luettu 63880 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zopottaja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #225 : 24.02.2019, 18:28:40 »
Auto: 2004 407 2,0 Executive (EW10, automaatti).

Klassiset oireet eli ihmettelin kun vasemmalle kääntyessä sai vääntää rattia oikein huolella, arvelin että joko nesteet vähissä tai pumppu menossa paskaksi. Ei ole koskaan tullut mieleenkään tarkistaa ohjaustehostimen nestetasoja, olisi pitänyt koska ilmeisen vähän sitä oli (tikku ei edes kastunut, pikkasen kiilteli säiliön pohjalla). Epäilen että olivat tulleet ulos jostain koska täyttöaukon ympäristö oli aika öljyisen näköinen. Luin koko ketjun läpi ja ihmettelin kun kaikki puhuvat reiästä korkissa, itse en sellaista nähnyt omassani, pitäisikö sen nähdä selvästi silmällä vai onko se ihan mikroskooppisen pieni?

Kävin hakemassa Motonetistä Totalin DA:ta, lisäsin nestettä ja kääntelin renkaita. Selvää cappucinoa säiliö täynnä ja kun moottorin sammutti tulivat kuohumalla yli. Tein sitten @vperan ohjeella ajan kanssa eli moottori käyntiin, korkki auki ja tasasesti lisäilin nestettä ja kääntelin renkaita laidasta laitaan. About 15-20min jälkeen vaahtot hävisivät eikä kuplia tullut, moottori pois päältä eikä kuohunut yhtään. Laitoin nestettä reilusti yli max-tason, just in case.

Ilmeisesti tehostimelle on jotain joskus tehty koska säiliön juureen tulevan letkun päällä oli vaahtomuovisuoja (ehkä kylmää vastaan?) ja kiristin ei ollut muovinen vaan metallinen, joskaan ei ruuvillinen.

Ajattelin tarkastaa nestemäärät parin päivän jälkeen, viikon lopulle luvattu -10 astetta yöllä joten selviää onko sillä jotain vaikutusta.