Kirjoittaja Aihe: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)  (Luettu 14372 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #15 : 23.04.2013, 16:47:33 »
Sportpugin puolella myös pientä keskustelua aiheesta, omasssa yksilössäni on aina mennyt myös kutonen päälle 60km/h vauhdeissa kaikissa yksilöissä ei näin kuitenkaan ole.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 502
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #16 : 24.04.2013, 07:08:14 »
Varmaan näitä samoja AM6 laatikoita on ties millaisella ohjelmalla moottorista riippuen, mutta minulla tuossa bensa V6:ssa sport asennossa vaihtaa kuutoselle juuri tuolla 95-100 km/h vauhdissa. Paljonkohan mahtaa olla Martin autossa kierroksia kun vaihtaa kuutoselle?

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #17 : 24.04.2013, 11:09:56 »
Kyllä ja kytkentäpiste riippuu myös siitä, 'kuinka syvällä töppönen on konehuoneessa'.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #18 : 24.04.2013, 11:19:06 »
Kyse oli käsittääkseni siitä että et saa edes manuaali moodissa tietyssä nopeudessa kutosta silmään. Tähän ei töppösen asento vaikuta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #19 : 24.04.2013, 13:14:10 »
Joo, taitaa tyypillisimmin ylöspäin vaihdon rajana olla vastaanottavan vaihteen ts. moottorin pyörintänopeuden minimi n. 1500-1600 1/min.

juhape

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #20 : 24.04.2013, 16:37:27 »
No mulla on 407Coupe 2.7Hdi ja vaihtaa myös kuutosvaihteen n.90km/h nopeudessa. Tietysti jos on kaasua enemmän niin vaihtaa myöhemmin. Alaspäin vaihtaa takas vitoselle n.80km/h nopeudessa. Mulla tuo kutonen hiukan vinkuu 80-90km/h nopeudessa, joten kysymys kuuluu että saaku tuota vaihtokohtaa nostettua esim. 100km/h. Vinkuna  häviää kun vauhti nousee päälle 90km/h. Nyt joutuu joskus jonossa ajelemaan manuaali vitosella kun ei viitsi kuunnella vinkumista.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 664
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #21 : 24.04.2013, 18:52:19 »
Oikeastaan en huomaa, millä vaihteella auto kulkee suuremmissa nopeuksissa. On totta, että pientä vinkunaa voi kuulostella 80 km/h nopeudessa. Menen koeajamaan 407 2,7Hdi coupen lähipäivinä, joten voin sitten varmemmin kertoa, onko suurempikin ongelma. Renkaat on yksilössä melko leveät ja matalat, joten rengasmelu peittäneen tuon ominaisuuden  ;).

http://www.laakkonen.fi/auto/GKM-273/#

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

tsniemi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #22 : 24.04.2013, 19:34:17 »
No mulla on 407Coupe 2.7Hdi ja vaihtaa myös kuutosvaihteen n.90km/h nopeudessa. Tietysti jos on kaasua enemmän niin vaihtaa myöhemmin.
Alaspäin vaihtaa takas vitoselle n.80km/h nopeudessa. Mulla tuo kutonen hiukan vinkuu 80-90km/h nopeudessa joten kysymys kuuluu että saaku tuota
vaihtokohtaa nostettua esim. 100km/h. Vinkuna  häviää kun vauhti nousee päälle 90km/h.
Nyt joutuu joskus jonossa ajelemaan manuaali vitosella kun ei viitsi kuunnella vinkumista.

Samanlaisia kokemuksia 607 2.7 HDi:stä eli vaihtokohdat rauhallisessa ajossa suurinpiirtein nuo mainitsemasi ja vinkuminen kutosella ominaisuutena. Vinkuminen kuuluu tosin joskus voimakkaampana ja joskus en ole kuulevinani ollenkaan? Pitäis päästä ehkä kuuntelemaan jotain toista yksilöä, että onko ääni edes samanlainen. Tuntuu että kuormituksessa (vakkarilla pieneen ylämäkeen) vinkuminen voimistuu.

Aika OK väriyhdistelmä muuten tuossa JPL:n linkkaamassa Coupessa!
407 SW HDi 170, 607 V6 HDi A

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #23 : 24.04.2013, 19:43:28 »
Piti uteliaisuudesta havainnoida asiaa 508 GT:llä (2,2 HDI automaatti): Rauhallisesti kun kiihdyttää, niin kuutosta tarjoillaan jo 80 km/h nopeudessa ja rivakammassa ryntäämisessä myöhemmin, niin että lappu lattiassa ajaen vaihtaa vasta kolmoselle 90 km/h nopeudessa. Moottorijarrutuksessa taas vaihtaa kuutoselta pienemmälle vasta alle 60 km/h nopeudessa. Jos kaasuun menee koskemaan, niin lykkää heti pykälän tai kaksi pienempää sisään riippuen kuinka paljon kaasua polkee.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

juhape

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #24 : 25.04.2013, 15:09:29 »
Oikeastaan en huomaa, millä vaihteella auto kulkee suuremmissa nopeuksissa. On totta, että pientä vinkunaa voi kuulostella 80 km/h nopeudessa. Menen koeajamaan 407 2,7Hdi coupen lähipäivinä, joten voin sitten varmemmin kertoa, onko suurempikin ongelma. Renkaat on yksilössä melko leveät ja matalat, joten rengasmelu peittäneen tuon ominaisuuden  ;).

http://www.laakkonen.fi/auto/GKM-273/#

Minun autolla ajettu samanverran ja samat varusteet. Renkaathan näissä on vakiona 235/45-18.
Voin muuten omanikin myydä jos on kiinnostusta. Olen lähdössä viikonloppuna Saksaan joten Peso voi jäädä ylimääräiseksi :)

Mart

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #25 : 25.04.2013, 21:18:05 »
Varmaan näitä samoja AM6 laatikoita on ties millaisella ohjelmalla moottorista riippuen, mutta minulla tuossa bensa V6:ssa sport asennossa vaihtaa kuutoselle juuri tuolla 95-100 km/h vauhdissa. Paljonkohan mahtaa olla Martin autossa kierroksia kun vaihtaa kuutoselle?

Mulla on ollut bensa V6 407 ja sillä voisin jo 60km/h laita manuaalilla kutosen. Dieselilla on kierroksia on noin 2100.

Kyse oli käsittääkseni siitä että et saa edes manuaali moodissa tietyssä nopeudessa kutosta silmään. Tähän ei töppösen asento vaikuta.

Jo, en saa edes manuaali moodissa vaihta ennen 95 km/h kutoselle! Minu häiritse, että jos ajan jonossa noin 90km/h niin kutosella olisi pienempi poltoaineenkulutus kun vitosella! Tämä voi olla, että edellinen omistaja on asentanut 235/55 17 renkaat?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 664
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #26 : 26.04.2013, 07:10:38 »
Hetkinen, täytyy dokumentoida koko prosessi. 407 V6 3.0 vs. 407 V6 2,7 HDi. Yksi kehu hodarille, vääntö tulee kuin potku  ;). Naku on silti naku. 
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 664
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #27 : 30.04.2013, 08:04:44 »
Samanlaisia kokemuksia 607 2.7 HDi:stä eli vaihtokohdat rauhallisessa ajossa suurinpiirtein nuo mainitsemasi ja vinkuminen kutosella ominaisuutena. Aika OK väriyhdistelmä muuten tuossa JPL:n linkkaamassa Coupessa!

Hieno 2.7 HDi Coupe ajettu ja vinkunaa kuunneltu. Dieseli ei silti nappaa, vaikka vääntöä piisaa, mutta bensiinimallin käyntiääni on pop. Vinkuu moottorista, ei vaihteistosta. Kun mittareissa 1500 rpm/min ja 90 km/h kuuluu selvästi, kuin höyrypannun varoventtiiliä kuuntelisi. Muuten vaihteisto toimi siten, että siihen ei kiinnitä huomiota, eli juuri oikein  ;). Olin yhteydessä Castrolin tuotetukeen, jossa annettiin neuvoja vaihteistoöljyn valintaan, ehkä öljyllä on vaikutusta aiheeseenkin. Castrolin öljyvalitsin antaa netissä väärän tuotteen (Transmax Z), oikea on JWS 3309 vaatimuksen mukaiselle öljylle (teknisen tuen viestin mukaan): "Vaihteistoosi oikea tuote on Castrol ATF Multivehicle, tuote on ensiasennusöljy tehtaalla Aisin Warner JWS 3309 eli 100% sekoituskelpoinen. Ja tietysti muihin voiteluaineisiin joilla JWS 3309 luokitus. "
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -


JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 664
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #29 : 30.04.2013, 16:38:37 »
Varmaan tuo Mobil on ok, mutta moottoripuolella Castrol vakuutti, siksi vaihteistoonkaan en empisi laittaa :-) Lexus mm. samalla kaavalla käyttää ensitäyttönä Aisinin laatikoihin Castrolia, tieto tuotepäällikön antama.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -