Kirjoittaja Aihe: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)  (Luettu 8115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juie

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #15 : 29.05.2014, 20:13:03 »
Onko jotain haittaa jos tulpaa EGR:n? PPS kyllä löytyy jos tarvii jotain sieltä muuttaa tulppauksen jälkeen.
Nykyiset ranskalaiset: 307 1,6 SW 2006, 406 1,8 16v 1996
Entiset ranskalaiset: 307 2,0 2003,  407 1,6 HDi 2008, Megane 1,4 2003

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 939
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #16 : 29.05.2014, 20:59:21 »
Muistaakseni joku sanoi että DV6 EGR:n tulppaus aiheuttaa vika koodin...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

juges50

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #17 : 31.05.2014, 13:07:48 »
Auto: 2005 407 SW 1,6 HDi 110 (160 000 km).

Itsellä ei EGR tulppaaminen aiheutunut muuta kuin nykimisen häviämisen ja alaväännön paranemisen. Katsastuksesta on mennyt läpi eikä vikakoodeja ole tullut.
Nykimiseen alakierroksilla tosin saattoi vaikuttaa se, että EGR oli jo melkein irti ja yläpultti putoamassa! EGR en irroittanut vaan luikautin levyn yläkautta kun ylimmäinen pultti oli jo irti.

juie

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #18 : 31.05.2014, 14:20:26 »
Jostain luin että euro4 moottoreihin ei voi tehdä tulppausta. Mistä tietää onko sellainen?
Nykyiset ranskalaiset: 307 1,6 SW 2006, 406 1,8 16v 1996
Entiset ranskalaiset: 307 2,0 2003,  407 1,6 HDi 2008, Megane 1,4 2003

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 117
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #19 : 31.05.2014, 19:20:15 »
Euro4 tuli voimaan uusille tyyppihyväksytyille autoille 1.1.2005 eli viimeistään 1.1.2006 ensirekisteröidyn auton on ollut oltava Euro4-hyväksytty. Vastaavasti Euro5 tuli 1.9.2009 eli syyskuun alusta 2010 alkaen ei Euro4-malleja ole enää voinut ensirekisteröidä.

juie

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #20 : 31.05.2014, 20:59:03 »
Eli juges50 hodari on euro4 moottori. Pistän lätkän väliin ja katotaan mitä tapahtuu. Pitää putsata MAF-anturi samalla kun herjasi siitäkin.
Nykyiset ranskalaiset: 307 1,6 SW 2006, 406 1,8 16v 1996
Entiset ranskalaiset: 307 2,0 2003,  407 1,6 HDi 2008, Megane 1,4 2003

juie

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #21 : 25.06.2014, 18:16:57 »
Nyt on tulpattu EGR ja ei mitään valoja sytyttänyt mittaristoon. Tuossa on linkki kuvalliseen ohjeeseen, toimii vaikkakin on Fordin ohje:

http://www.fordownersclub.com/forums/topic/42915-guide-fitting-egr-blanking-plate-16tdci-engine/

Vinkkinä, että älä irrota pitkiä EGR:n pultteja kokonaan, ettei tiiviste pääse putoamaan koneen uumeniin. ::)
Nykyiset ranskalaiset: 307 1,6 SW 2006, 406 1,8 16v 1996
Entiset ranskalaiset: 307 2,0 2003,  407 1,6 HDi 2008, Megane 1,4 2003

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 200
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #22 : 13.10.2015, 11:02:10 »
Auto: 2006 407 SW 1,6 HDi.

Mitenkähän tulppaus onnistuu. Vikakoodista ei haittaa jos ei sytytä vikavaloa. Vaatiiko tulppaus myös egr poistamisen käytöstä ohjelmalla ja pitääkö pistoke irroittaa.

Yllläpitomuokkaus: lisätty auton tiedot käyttäjän aiemmista viesteistä.

Ou812

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 354
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #23 : 13.10.2015, 11:57:18 »
Tulppaus onnistuu juuri tuolla juien viestissä kuvatulla tavalla. Ei sytytä vikavaloa eikä tarvitse mitään koodauksia, pistoke pidetään paikallaan.

Pari kertaa olen nyt katsastanut tulpattuna eikä huomautettavaa ole ollut asian suhteen.
Ex- 307 1.6 Hdi90 farkku -08
"rouge Lucifer"

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 200
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #24 : 13.10.2015, 15:38:01 »
Mutta kun nyt palaa vikavalo ja koodeja on ainakin 2 joissa puhutaan takaisinkierrätysventtiilin korkeasta jännitteestä ja huonosta virtauksesta. Koodit kun poistaa ne tulee samantien takaisin. Eli jos nyt tulpataan ja poistetaan koodit voisko ne nyt pysyä pois.Olisko se näin helppo.

ATS

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #25 : 13.10.2015, 15:57:54 »
Ilmeisesti kun vikaa siinä venttiilissä kuitenkin ilmoittelee kokoajan. Kun vikaa ei enään ole niin sammuu nuo varoitusvalotkin. Se tulppaaminen...

Ou812

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 354
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #26 : 13.10.2015, 16:48:25 »
Eli jos nyt tulpataan ja poistetaan koodit voisko ne nyt pysyä pois.Olisko se näin helppo.

Taitaa olla jo venttiili tosiaan rikki joten ei tulppaus enää auta eikä poista vikavaloja, uuden osto tai putsaaminen vähintäänkin edessä.
Olisi kannattanut tulpata kun vielä toimi.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2015, 17:04:50, kirjoittanut Ou812 »
Ex- 307 1.6 Hdi90 farkku -08
"rouge Lucifer"

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 200
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #27 : 13.10.2015, 19:05:40 »
Eli nämä ohjeet on siis vaan toimivalle egr lle. Miksi tämmöistä yleensä tulpataan jos se on kunnossa.

ATS

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #28 : 13.10.2015, 20:18:14 »
Ennenkuin tulee vikaa...

Ou812

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 354
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DV6)
« Vastaus #29 : 13.10.2015, 20:40:09 »
Egr- systeemihän täyttää imusarjan ja itse egr- venttiilin pa*kalla, joten tältä välttyäkseni tulppasin. Omasta pirssistä tuo venttiili on jo kertaalleen vaihdettu 3- vuotiaana joten mikään erikoisen kestävä osa ei myöskään ole kyseessä. Nyt ei pitäisi paskoontumisen takia enää hajota.
Ex- 307 1.6 Hdi90 farkku -08
"rouge Lucifer"