Kirjoittaja Aihe: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 33425 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

timmi306

  • Vieras
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #45 : 29.05.2013, 20:16:27 »
Jahas, pitää tutustua aiheeseen heti huomenissa. Pikkasen alkoi häiritsemään tuo näpyttely jo kun tänäänkin on tullut käynnistettyä auto aika monta kertaa.

Ohjekirjassa on ohjeet tähän proseduuriin.
Mikä on uuden autosi rekkari?

Pistin YV:llä  :-X

--AOK--

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
    • http://www.aok.fi/
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #46 : 29.05.2013, 21:55:29 »
Koskee kaikkia radiotaajuus toiminteisia keskuslukitusohjaimia.

Olisiko kuitenkin vasta -97 eteenpäin? Mulla ei nykyisessä eikä edellisessä 605:ssä ollut tuota ajoneston poistotoimintoa, vaikka kauko-ohjain on radiomallinen. Sitä ei mainita ohjekirjassakaan.
--AOK--
605 SV24 -95,  ex: 605 SLi -96
Talvikäyttis: Subaru Legacy GL STW A 4wd -00
Kesäharrasteet: Chevrolet Corvette -90, BMW 850i -92

timmi306

  • Vieras
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #47 : 30.05.2013, 13:10:00 »
Varustetasoista FL-mallin osalta tahtoisin tietää, mitä eroa SR ja ST varustetasoissa on? Oma on kai SR, mutta ei tästä kyllä puutu kuin kattoluukku, säädettävä iskunvaimennus, nahkainenohjauspyörä ja nahkapenkit. Niin ja se "hipaisunäppäimillä?" toimiva ilmastointi.

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #48 : 30.05.2013, 22:09:31 »
SR ja ST varusteversioihin ei ole saanut säätyvää vaimennusta. Sähköisesti säätyvä iskunvaimennus on pelkästään SV mallien varuste.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 713
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #49 : 30.05.2013, 22:47:49 »
ST:ssä on ainakin puoliautomaattinen ilmastointi, SR:ssä ei. Myös radion säätöviiksi taitaa olla ST:n puolella. Mutta ST:ssä ei Suomessa ole saanut mm. sähköpenkkejä, varashälyä, takalukitusta, muuttuvatehosteista ohjausta eikä ainakaan ym. varusteita, eikä ihmekään kun osa noista mainituista on SV-varustelua.
Kaikki Suomessa myydyt 605 bensaturbot ovat olleet melko karvalakkeja kaikkiaan. Suurin ero SR ja ST:n välillä taitaa olla plyyshiverhoilun väri.  ;D
Preesens: Peugeot 607 2.2 HDi A '05
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106

timmi306

  • Vieras
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #50 : 31.05.2013, 08:50:21 »
Auto asento löytyy tässä puhallinnopudensäätimestä ensimmäisenä. Onko tämä kenties se puoli-automaatti? Verhoilu on beige/musta. Jalomuovilistat kiertää myös ovissa. Itse tykkään että on hieno verhoilu, veli oli sitä mieltä että jätesäkit penkkien päälle  ;D Muuten on ihan puhdas, ehjä ja siisti lattioita myöden, mutta etuturvavyöt on aika kamalan näköiset. Pientä laittoa tähänkin saa harrastaa. Suurin ja kallein ehkä tuo jakohihnan vaihto, maksaa kuulemma ilmastoinnin vuoksi hieman enemmän. Lämmityslaitteen läpänmoottori pitäisi tulla uusi tänään, takaoven keskuslukitus hieman takertelee, ABS valo jää joskus palamaan ja jos kolme pientä ruosterupsua saisi paikattua nätisti. Tietysti vielä tuo helmakotelojen tarkistus, minkä Janne vinkkasi. Automaattiöljytkin varmaan vaihdetaan jossain välissä. Vakionopeuden säädin ei toimi, mutta annan sen nyt olla tällä haavaa. Ei siinä nyt loppujen lopuksi vanhaksi autoksi paljon ole, mutta helposti saadaan tähänkin auton hinta menemään...

Ajolleen tämä on kyllä ihan mahtava. Jos laitettaisiin pussi päähän, ei kyllä ikinä arvaisi kuinka vanhassa autossa istuu. Tuolla tekisi mieli ajaa kokoajan  ;D

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #51 : 31.05.2013, 09:50:41 »
Edestä kun irroitat sisälokasuojat, niin näet helmakoteloiden kunnon perään saakka.

timmi306

  • Vieras
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #52 : 31.05.2013, 10:23:39 »
Kiitos vinkistä! Täytyy katsoa heti kun ehtii.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 713
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #53 : 31.05.2013, 12:00:22 »
Vaikuttaa ST-varustelulta kuitenkin?
Automaatin öljyt kannattanee vaihtaa peräjälkeen vaikka kolme kertaa. Ajoa vähän välissä.
Preesens: Peugeot 607 2.2 HDi A '05
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106

timmi306

  • Vieras
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #54 : 31.05.2013, 12:43:29 »
Automaattiöljyistä ei vissiin oikein silmämääräisesti voi päätellä mitään? Tuo loota tuossa autossa eniten pelotti (turbon lisäksi), mutta tällä hetkellä tuntuisi toimivan mukavasti. Kyllähän ne täytyy varmuudenvuoksi vaihtaa tai vaihdattaa, ei tuo kuitenkaan uusi enää ole, 233tkm takana. Edellinen omistaja tiesi että ainakin kerran on vaihdettu, mutta ei osannut sanoa koska. Sisältääkö tuo vaihteisto vielä tämän ikäisessä mitään elektroniikkaa esim. oppiiko kuljettajan ajolle?

Autorekisteri.fi tietojen mukaan olisi SRTI. Rekisteriotteessa ei mitään mainintaa. On kyllä hyvät varusteet jos on tuon ajan karvalakki. Pieni mutta mukava yllätys oli alkuperäinen takalasin aurinkoverho. Tuollainen oli tarkoitus laittaakin pikku-neitiä varten, mutta tuohan on paljon siistimpi ratkaisu.

Yhden pikku jutun tahtoisin myös tietää. Tuo takaluukun peugeot merkki/logo noista on aika usein kulahtanut rumaksi, niin myös tässä. Mahtaakohan olla 406:n kansa samanlainen? Ebaystä olisi saanut samannäköistä, mutta myyjä kertoi sopivan 406 ja 306 malleihin.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 713
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #55 : 31.05.2013, 14:22:11 »
Automaatille löytyy mittatikku siitä akun vierestä. Lisäysproppu siinä vähän ylempänä.
Öljyt kannattaa ehdottomasti vaihtaa itse. Tyhjennysproppu auki ja suodatin ja öljyt valuu ulos. Öljyn kannattaa olla mahdollisimman kuumaa kun vaihtaa. Öljyn väri ja haju indikoi niiden kunnon. Samalla suodattimen likaisuus myös.
Katso vaihto-ohjeet tuolta arkistosta.
Preesens: Peugeot 607 2.2 HDi A '05
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 713
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #56 : 31.05.2013, 14:24:27 »
ZF4HP18 ei opi mielestäni yhtään mitään, mutta 4HP20 kylläkin jo osaa "oppia".
Preesens: Peugeot 607 2.2 HDi A '05
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106

timmi306

  • Vieras
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #57 : 31.05.2013, 19:06:40 »
Mittatikusta jo katsoin öljyt, mutta selvisi vain että kirkasta on ja olisiko ollut pinta tuossa 40 ja 80 välissä about. Kai sitä voisi sitten itsekkin vaihtaa jos ei kummempia taikoja tarvitse tehdä. Pitää opiskella vaihtoa ja vähän öljyistä että mikä sinne olisi hyvää laittaa.

Nyt pitäisi saada tuo lämmityslaite kuntoon. Ilmastointi pelaa ja kylmää tule. Läpänmoottorin vaihdoin ja sekin toimii nyt, mutta kovin lämmintä ei silti tule. Kyllä lämpenee aavistuksen kun nupista kääntää, mutta ei kyllä viileällä ilmalla paljon lohduta. Aivan kuin kennolla ei kiertäisi neste? Edellinen omistaja olikin puristanut letkut kokeeksi kiinni kun ei saanut kylmää tulemaan, nuo sulut on otettu pois, mutta ei vain tule lämmintä enään. Tutkimukset jatkuu.

Löysin muuten huoltokirjasta rivin jossa mainitaan että tämä on SRTI. Aika pramea karvalakki...

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 387
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #58 : 10.06.2013, 17:05:40 »
Mulla on -99 STTi (tai ST Turbo), mutta sitä hankkiessa kävin katsomassa useampaa yksilöä -97-00 vuosimalleja. Uudemmat (99-00??) Ti:t olivat kaikki STTi ja vanhemmat kaikki SRTi, mutta mitään oleellista eroa noiden välillä en havainnut. Sen sijaan yhdessä turbottomassa oli selkeästi ankeampi verhoilu ja tietysti joissain oli kaikenmaailman lisävarusteita. Yksi turbo taisi olla myös SV, mutta yleensä SV oli vain V6:n yhteydessä.

Mielestäni tuo "puoliautomaattinen" ilmastointi on aivan loistava. Parempi ja helpompikäyttöisempi kuin 607:n täysautomaattinen.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 070
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 605 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #59 : 10.06.2013, 18:43:59 »
Kun matkustan aika paljon ajassa taaksepäin omaan 605 (2.0 sri -91) aikaan, niin muistelen turbomoottorin olleen sen ikäisissä aina 8 venttiilinen, onko se noin myös joakimin -99 mallissa?
Joku autolehti kirjoitti 605 turbolla olleen ohituskiihdytyksissä tai sitkeydessä paras mitatattu tulos vaikka tehoilla ei elvisteltykään, eikai tällaista voi väärin muistaa? :)
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07