Kirjoittaja Aihe: 407 - Alatukivarsien vaihto  (Luettu 3905 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 391
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Alatukivarsien vaihto
« Vastaus #15 : 17.08.2016, 17:21:40 »
Auto: 2006 407 SW 1,8 (EW7A, 305 000 km).

Itsellä oli alkanut pahasti kuluttaaa eturenkaita sisäreunasta (=> eturenkaat vaihtoon kun oli sisempi viidennes niin kulunut että kankaita näkyi :-). Ajossa en ollut huomannut ainakaan isompaa outoa. Kokeilin itse niveliä heiluttelemalla etsiä syyllistä ennen kuin vien aurauskulmien säätöön.

Kun en löytänyt väljää kohtaa, vein seuraavana päivänä (=tänään) katsastukseen selvittääkseni vian kun on vähän kiire asian kanssa. Sanoin että kuluttaa renkaita sisäreunasta ja pyysin katsastamaan se mielessä. => Molemmat puslat vaihtoon, selvästi väljää ja vulkanointi (tms) repeytynyt irti. En tiedä onko aiemminkin ollut sama vaiva vai/ja onko renkaiden lievä epätasapaino saanut oireet nyt esille. Katsastaja sanoi ettei muistaakseen ollut koskaan ennen joutunut hylkäämään 407:aa tuon vian takia.

Alapallot oli kunnossa. Näyttää että vanhemman mallisten ala"pallojen" tilalle laitetut kaksihuuliset SKF:t ja välimetallilevy kestävät kohtuullisen hyvin vrt Motonetin perusmalli.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 750
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Alatukivarsien vaihto
« Vastaus #16 : 17.08.2016, 20:55:31 »
Alatukivarren nivel vai jousituen alasilmukan kumipusla? Alatukivarret on tullut vaihdettua. 
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 391
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Alatukivarsien vaihto
« Vastaus #17 : 18.08.2016, 08:18:50 »
Se joka on auton alla siinä ala"pallo"laakerin vieressä, näkyy sen alapuolella kun katsoo. Siis alatukivarren kolmesta tukipisteestä uloin. Se mistä Arde on puhunut tässä ketjussa ja laittanut linkinkin.
http://www.ebay.co.uk/itm/FOR-407-508-HDi-SW-COUPE-FRONT-SUSPENSION-LOWER-HUB-CARRIER-BOTTOM-BUSH-BUSHES-/171256695710?hash=item27dfb1cb9e:g:LK4AAMXQC-tTE1Gc
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 391
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Alatukivarsien vaihto
« Vastaus #18 : 21.08.2016, 21:20:21 »
Alapuslat on tulossa ulkomailta. Niitä odotellessa päätin säästää uusia käytettyjä eturenkaita (alkuperäisethän meni vaihtoon kun alkoi olla kankailla) ja laitoin muutenkin vaihtoon menevät kitkat eteen (lienee jonkinasteinen sakkorengastus). Noilla heitin Hki-Tampere-Hki -keikan ja kyllä renkaiden sisin 3-4 cm selvästi kuluu... Muuten menee ihan hyvin suoraan, mutta motarin pitkittäiset urat vähän vetelevät kaistanvaihdoissa noilla kitkoilla. Taitaa pyöränkulmat vähän soutaa sillä kohtaa.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207