Kirjoittaja Aihe: 306 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 20672 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 704
Vs: 306 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #15 : 27.04.2014, 20:25:58 »
Onkos jotain erityistä mitä 2000-mallisesta (+/- pari vuotta) 306 Cabrioletista pitäisi katsoa ettei ihan pommia osta. Katon mekanismit ja sivulasien toiminta tietty ja katon kunto noin ylipäätään, mutta onko jotain muuta erityistä avomalliin liittyvää? Muuten tässä aiheessa ja osto-oppaassa mainitut asiat toki soveltuvin osin.

ATS

  • Vieras
Vs: 306 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #16 : 09.06.2016, 14:49:59 »
306:ssa taka-akseli aina katottava.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 765
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Pugilisti

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 306 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #18 : 12.01.2019, 21:53:23 »
Koitin haeskella tietoa 306:n varustelutason ja mallimerkinnätn eroavaisuuksista, ilman menestystä. Olisikohan joku aiheeseen perehtynyt ystävällinen ja opastaisi?

Kiitos jo etukäteen.        :)

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 355
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 306 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #19 : 12.01.2019, 22:16:04 »
Xn on karvalakki, sentään sähköikkunat edessä...
Xr perus, ei mitään ihmeellistä
Xt oli paremmasta päästä, plyyshipenkit ymv mutta edelleen ei varusteilla päässyt liikkaa kehumaan.

Vuonna 1994 karkeasti näin

Lainaus
Varustelultaan XN on perusmalli. Autossa on ulkoisina eroina muihin malleihin kokonaan mustat puskurit sekä korinvärinen B-pilari. Rengaskoko edeltäjämalli 309:stä tuttu 165/70 R 13.

XR:ssä on korinväriset puskurien alaosat sekä muovilla päällystetty B-pilari. Myös rengaskoko oli hieman suurempi 175/70 R 13. Sisätiloissa eroina on mm. käyntinopeusmittari.

Malliston huipulla oleva XT eroaa ulkoisesti korinväristen ovenkahvojen ja 14" pyörien ansiosta. Sisällä eroavaisuuksia on mm. plyysiverhoilu sekä aivan ensimmäisissä yksilöissä takaselkänojaan muotoillut niskatuet. Varsinaisissa myyntimalleissa oli normaalit niskatuet.

Myöhemmin

Lainaus

1999
XN-varustelut korvautui paremmin varustelluilla Cristal-malleilla tammikuussa. 3- ja 5-ovisten mallien takalasin kiinnitys muuttui. Ilmastointilaitteella varustetut Air-mallit korvaavat XR 1.6:n.

2000
1.9 Turbodiesel väistyi uuden HDi-moottorin tieltä. Samalla varustelu parani entisestään, varustetasot ovat Cristal, XT sekä GTi, jonka sai vain kolmiovisen korin kanssa. Kaikissa malleissa oli mm. plyysiverhoilu sekä korinväriset puskurit, kylkilistat ja ovenkahvat. XT:n vakiovarusteluun lisättiin GTi:n puskurit ja helmalevikkeet (ei Sedan). Ajovalot muuttuivat linssityyppisiksi. XT:n sisustukseen tuli myös ripaus sporttisuutta alumiinikoristelun ansiosta. 306 GTi jäi pois mallistosta joulukuussa.

2001
306:een tuli perusvarusteluksi XR, joka eroaa kalliimmasta XT:stä ainoastaan muutamien sähkövarusteiden ja verhoilukankaan osalta. 1.6 66 kW -moottori korvautui hieman myöhemmin uudemmalla 73 kilowattisella. 1.8-litraisella ja HDI:llä varustetut 5-oviset ja Family Wagon -mallit saavat 15" pyörät 195/55 R 15 renkain. Helmikuussa 306 XRD 1.9 Diesel Sedan poistui mallistosta. Loppuvuodesta Family Wagonia lukuunottamatta kaikki muut mallit poistuvat mallistosta.

2002
Vuoden 2001 lopulla esitelty XT 1.6 Family Wagon korvasi XR 1.6 Family Wagonin. Eroina lähinnä vain tyylikkäämpi verhoilu, 1.6-koneisessa ei ole esimerkiksi sadetunnistinta tai 15" pyöriä. Toukokuussa 2002 Peugeot 306 poistui Suomen mallistosta 307 SW:n tultua markkinoille.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2019, 22:20:52, kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 598
Vs: 306 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #20 : 12.01.2019, 22:32:21 »
Aika hyvin varusteltujakin 306:sia oli jo 90-luvulla. Minun allekirjoituksen wagonissa oli jo esim. sadetunnistin, harvinaista herkkua tuon ikäisessä pikkuautossa, ja jopa isommissakin.
Lähti johonkin Lahden suuntaan kun pihasta sen myin viitisen vuotta sitten...
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 280
Vs: 306 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #21 : 11.02.2019, 09:54:54 »
Yhdistetty aiempaan viestiketjuun.

TEMP_POISTETTAVAKSI
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).