Kirjoittaja Aihe: 308 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2013-)  (Luettu 54102 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dunppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
308 farkku on alkanut kiinnostaa myös itseäni. Googlettelujen perusteella nuo 1.2 puretech ja 1.6 diesel -moottorit kuitenkin epäilyttävät, joten ajatuksissa on ollut 2.0 HDI automaattina. Tuosta löytyy vähemmän kokemuksia netistä, onko luotettavuus paremmalla tolalla kuin noissa pienemmissä koneissa? Käsittääkseni ainakin muissa malleissa tuo 2.0 HDI on ollut kestävä, entäs laatikko ja apulaitteet ym? Onko 308:ssa ollut yleisesti muita isompia toistuvia vikoja?

Millainen 2.0 HDI 150hv kulutus on reaalimaailmassa? Mahtuuko peräkonttiin lastenrattaat mukavasti?

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 462
Käsittääkseni ainakin muissa malleissa tuo 2.0 HDI on ollut kestävä

Eiköhän tuo ole luotettavin valinta 308:in keulalle. Järkevällä öljyjen vaihdon välillä (15tkm) moottori on luotettava. Kyseisen moottorin ahtimen ongelmistakaan ei ole ollut paljon kirjoituksia.   
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 553
Kyllähän tuolla voi pyyhkiä ihan normaalilla öljyn vaihtovälillä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 283
Eikös nuo 308:n turbo ongelmat ole saatu kuriin jo vuosia sitten? Öljynvaihtoja tihennettiin, ja oli jotain muutakin.
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Lienee aiheellista tarkentaa minkä moottorin mahdollisista turbo ongelmista puhe?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 553
Niin, 2.0 hdi:stahan tuossa puhuttiin mutta taisi Ranskalainen GT sekoittaa keskusteluun ripauksen 1.6 hdi:tä. Minkä turbo-ongelmat ovatkin tosiaan parantuneet vuosien saatossa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 283
Dunppi tuossa aiemmin piti 308:n 1,6 diesel vaihtoehtoa arvelluttavana. Siihen liittyen tuo kommenttini. Itselläni 2 kpl 1,6 diesel moottoria, ja hienosti nakuttavat. Vähän noilla on ajettu. Vanhemmalla nyt n. 110tkm. Siitä otettiin öljypohja auki, kun halusin tarkistaa, ettei mikään sihti ole tukkeutunut. Ei ollut, ja muutenkin oli puhdas. Siskollani on 175tkm ajettu 508 1,6 diesel. Hienosti on toiminut. Puhun 2011 mallisista ehdi 112 moottoreista. Onkohan tätä uusikorista edes myyty ko. moottorilla?  Taitaa olla bluehdi 120 siinä, jos 1,6 moottorista on puhe. Hienosti nekin pelaa.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2019, 06:16:31, kirjoittanut Ranskalainen GT »
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 577
Ei ole ensimmäisissä BlueHDI:tä, se alkoi tulla vasta syksyllä 2014.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 283
Nyt vaihtui siskoni 508sw 308sw malliin. 2016 mallisessa 308:ssa allure varusteet, ja moottorina bluehdi 150. Automaatti.
Mielestäni tuollainen 308sw kulkee todella mukavasti, ja hdi 2,0 moottori vaan on niin hyvä. Itsellekkin kelpaisi aivan mainiosti tuollainen 308. Suosittelen.
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 542
Ultimaten punainen 308 allure puretech 130 eat8 odottaa Ranskassa lastausta Suomeen ja pitäisi saapua kuukauden päästä. Uskalsin tilata vaikka Puretechin liittyvää murhetta on täälläkin foorumilla tullut vastaan. Oliko potentiaaliselle tulpan hajoamiselle tai hihnan murenemiselle löytynyt vielä tehtaalla ratkaisua vai onko näitä edessä odotettavissa? Onko tietoa kuinka yleisiä nuo ovat suhteessa puretechin myynti määriin?
Nykyiset
308 Allure, 807 ST & 304
Entiset:
406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 556
    • CitiX Oy
Ei ole noissa uusissa hiukkassuodattimelisissa Euro 6.2 bensakoneissa kumpaakaan murhetta. Karstoittuminenkin pitäisi olla hallitumpaa.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Nemo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 467
Kyllä tuo EAT8 on selkeästi mukavampi käytössä kuin EAT6. Vaihteen vaihtohetket todella mukavia ja varsinkin alaspäin vaihdettaessa eron huomaa. Vertailtu 308 SW Allure 130 Puretech versioita.
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 285
  • Kuolema kuittaa univelat...
Se on kyllä jännä näiden Puretechien ja 308n kanssa että mitä tässä nyt näitä on nähnyt niin yllättävän monella on jo toinen tai kolmas menossa. Lähinnä se että jos kokemukset olisi valtavan huonoja niin tuskin sitä kukaan uutta enää ostaisi. Tässä meidän lähistöllä on monta sellaista joilla on ollut 308, perään tullut 3008, parhaassa tapauksessa ensin yksi 308, sen tilalle tuli 3008 ja perään perheen kakkos auto vaihtui 308 FL.

Meillä on tähän mennessä tullut kahdella 308 SW puretech 130llä yli 150 tkm, ekalla manuaalilla meni 59 tkm, jälkimmäisellä EAT6 on tullut nyt vähän päälle 91 tkm. Uusi EAT8 oli joku viikko sitten laivassa tulossa Suomeen. Molempiin on jotain pientä laitettu takuuseen, mutta ei sitten ihan samassa mittakaavassa kuin esim 307ssa, siinä oli noilla kilsoilla menossa jo kolmas polttoainetankki ymv. vähän erikoisempaa vikaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 41
  • lauman johtaja
Olen itse havainnut että puretechiin liittyvät moottorin häiriö valoilmoitukset ovat lähes hävinneet, näiden tulppa vikaisten ja nesteen polttoaineen vääränlaisten seosten myötä, joita havaittiin ja oli kesä-syksy 2018. Näiden kahden asian myötä eipä ole juurikaan tullut palstalle "valituksia" puretechiin liittyvistä ongelmista tai itselläni on hävinnyt ongelmat kokonaan nesteen myöntämän polttoaineen seosten vääränlaisen laadun vuoksi. Luotto puretechiin on palautunut ja harkitsen 308 päivittämistä nuorempaan.
Nykyinen Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 285
  • Kuolema kuittaa univelat...
Jos täähän nyt aiheen mukaisesti listaisi kaikki sellaiset viat mitä näiden kahden auton kohdalla on ollut

Alla olevat perustuu siis kahteen eri autoon, yksi 308 SW active puretech 130 manuaali (59 tkm) ja yksi 308 SW Allure Edition puretech 130 EAT6.

- VVT solenoidi venttiili vika, vaihdettu (auto vm. 2015)
- vasemmalta edestä kuuluu kolahdus kun pyörä putoaa kuoppaan, vaihdettu etuiskari (auto vm. 2015)
- ajovalopesuri vuotaa (auto vm. 2016)
- vilkun ääni katoaa aika-ajoin, viiksipaketti vaihdettu (auto vm. 2016)
- toisen takalasin käyttökytkin takaovessa ei toimi, lasi liikkuu kuljettajan oven kytkimestä normaalisi, joku liitin oli ollut huonosti kiinni, laitettu paikalleen kunnolla (auto vm. 2016)
- sytytystulppa hajosi, väärä lämpöarvo (auto vm. 2016)

Toi karsta juttu on sen verran mystinen että mainitsen sen tässä mutta kun ei ole tietoa eikä varmuutta aiheuttajasta eikä oikeastaan seurauksistakaan. Jossain kohtaa ainakin mulle väitettiin että sytytystulppia hajoaa koska kone karstoittuu, no lopulta löytyi vääriä tulppia, jossain kohtaa kerrottiin häiriövalon syttymisen syyksi nesteen bensa, no sitä oli tankattu sopivasti juuri ennen jälkimmäistä valon syttymistä. Kaikki viat on hoidettu kuntoon takuuseen, mitään kustannuksia ei olet tullut itselle. En laske auton viaksi sitä että käyttäjä on niin urpo että puhkaisee renkaan osuessaan kanttariin. Tai että tuuli lasi vaihdettiin 10 tkm kohdalla, sopiva murikka teki härän silmän ja halkeama levisi minuuteissa.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2019, 08:09:52, kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.