Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB)  (Luettu 31038 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 285
  • Kuolema kuittaa univelat...
Tossa kun juttelin merkkikorjaamon edustajan kanssa muista asioista tuli puheeksi miten nyt on tullu tpuretecheja venttiilien puhdistukseen, viime kesänä niitä tuli useampi viikossa, nyt ei kuulemma enää tule yhtään. Oman 308n  toinen käynti johtui puhtaasti sytytystulpan väärästä lämpöarvosta = väärä tulppa ei voi kestää. Toinen tapaus pystyttiin sitomaan sitten nesteen bensaan, sitä kun oli tankattu kuittien mukaan sopivasti ennen vikavalon syttymistä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 944
  • 307
Nesteen bensassa oli aikoinaan liikaa suolaa ja se polttoaineen suihkutusjärjestelmän suuttimille haitallista? Kontroilloiko Neste vieläkään suolan määrää bensiineissään?

Anders

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Mulle tuli ainakin postissa oikee nesteen lahjakortti 50€ ja pahoittelut ongelmista, mitä polttoaine on aiheuttanut, nyt vika korjattu blaa blaa..

Ei viidelläkympillä ny ihan uusia hermoja saanu, kun hötäkässä meinas mennä, mutta olihan sekin nyt jotain ;)

eugen7

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Taas tuli otsikon mukainen vikailmoitus mikä hävisi itsestään pysähdyksen ja pikku ajon jälkeen. Ainakin neljäs kerta vuoden sisään  >:(

Tänään oli vuosihuolto missä mainitsin asiasta ja auto karstan putsaukseen taas kerran kun vikakoodi oli löydettävissä. Tekevät vain saman puhdistuksen mitä aikaisemmin ja suuttimiakin on vaihdettu edellisellä kerralla. Huolto vasta parin viikon päästä, mutta ajaa voi kun tehottomuuttaa ei juurikaan ole.

V...tuttaa tämä Pösön vakio-ongelmat mitä eivät osaa korjata eli tehtaan suosituksen mukaan menevät ...
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16

pala-85

  • Vieras
Terve taas...

Auto kävi fiksus liikkeen huollossa tänään ja joku 10km ilman ongelmia. Iltapäivällä piti lähteä liikkeelle ja 30metrin päästä engine faultti ja vikavalo, myös alkoi täristää ja tehottomuus, mutta pihaan asti pääsin takaisin. Huollossa öljyt, tulpat ja jarrunesteet yms.

Kone vaihdettiin 3000km sitten tehdaskunnostettuun. Huolto ei puhelimessa osannut sanoa mitään. Mikähän nyt mahtoi mennä?..

Drhck

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Tähän liittyen vielä. Tehtiin JFA-kampanja Metroautossa ja nyt ei enää tule 1-2sec voimakasta tehottomuutta/nykimistä jota tuli välillä kun painoi kaasua vähän kovempaa. Enää tuo nokka-akselin asentotunnistimen vaihto.

Täytyy myös tarkastaa tuo jakohihna, jos kerta tuota murenemista on tapahtunut. Itsellä n. vuosi sitten vaihdettiin moniurahihna, kun se oli aika heikossa jamassa n. 75tkm kohdalla.

Vaikka tässä on nyt verrattain tullut nopeasti näitä toimenpiteitä, niin kyllä tämä on kiva ajaa verrattuna moneen muuhun koeajettuun mitä olen kokeillut lähiaikoina epätoivossa.
Edellinen Peugeot 307 tuli ajettua sinne 335tkm asti ja hyvin kesti.

Saapa nähdä mitä nyt edessä. 105tkm ajettu ja tuli jällleen engine fault: have the vehicle repaired. Tällä kertaa varoitus on pelkästään Check diagnostics ohjelmassa näytöllä, mutta moottorivalo ei pala ollenkaan, ainoastaan Service teksti palaa. OBD:llä ei saatu mitään vikakoodeja näkyviin, sillä kyseinen herja ei tule jos laittaa sähköt päälle pelkästään. Huomenna Metroauto rupeaa tutkimaan mitä sieltä löytyy. Atoylta ohjattiin suoraan valtuutetulle.

Tuntuu, että muutaman prosentin olisi tehoja kadonnut kun tuo tuli, koska aiemmin kaasua polkemalla tuntui että on ärhäkämpi.
Lisäksi tuo uusin varoitus "piippaa" neljä kertaa, kun aiemmat häiriöt on piipannut vain 3 kertaa.

Lisäksi tuossa aiemmin oli ollut muutamia kertoa moottorivalo ja engine fault, mutta huoltoliikkeet eivät ole löytäneet mitään vikaa tai vikakoodeja. Oisko softa jotenkin sekaisin...

pwr-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
Itsellä kanssa esiintyy hetkellista tehottomuutta liikkeelle lähdettäessä. Mistä moinen johtuu ja mitä muut ovat asialle tehneet? Mitään vikailmoituksia ei ole esiintynyt kertaakaan.
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2015
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 556
    • CitiX Oy
Paljon kilometrejä? Voisiko olla alkavaa karstan tynkää imuventtiileissä...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 556
    • CitiX Oy
Terve taas...

Auto kävi fiksus liikkeen huollossa tänään ja joku 10km ilman ongelmia. Iltapäivällä piti lähteä liikkeelle ja 30metrin päästä engine faultti ja vikavalo, myös alkoi täristää ja tehottomuus, mutta pihaan asti pääsin takaisin. Huollossa öljyt, tulpat ja jarrunesteet yms.

Kone vaihdettiin 3000km sitten tehdaskunnostettuun. Huolto ei puhelimessa osannut sanoa mitään. Mikähän nyt mahtoi mennä?..

Viallinen tulppa jos kahdella käy.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

pwr-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
Paljon kilometrejä? Voisiko olla alkavaa karstan tynkää imuventtiileissä...

Vajaa 70000 km mittarissa tällä hetkellä..
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2015
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

Drhck

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Saapa nähdä mitä nyt edessä. 105tkm ajettu ja tuli jällleen engine fault: have the vehicle repaired. Tällä kertaa varoitus on pelkästään Check diagnostics ohjelmassa näytöllä, mutta moottorivalo ei pala ollenkaan, ainoastaan Service teksti palaa. OBD:llä ei saatu mitään vikakoodeja näkyviin, sillä kyseinen herja ei tule jos laittaa sähköt päälle pelkästään. Huomenna Metroauto rupeaa tutkimaan mitä sieltä löytyy. Atoylta ohjattiin suoraan valtuutetulle.

Tuntuu, että muutaman prosentin olisi tehoja kadonnut kun tuo tuli, koska aiemmin kaasua polkemalla tuntui että on ärhäkämpi.
Lisäksi tuo uusin varoitus "piippaa" neljä kertaa, kun aiemmat häiriöt on piipannut vain 3 kertaa.

Lisäksi tuossa aiemmin oli ollut muutamia kertoa moottorivalo ja engine fault, mutta huoltoliikkeet eivät ole löytäneet mitään vikaa tai vikakoodeja. Oisko softa jotenkin sekaisin...

Vika löydetty ja se siis imuventtiilit täynnä karstaa...
Putsaukseen menee.

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Taas kuulemma syttyi moottorivalo.
Paljonkohan tuo karstojen putsaus maksaa jos menee omasta pussista?

Auto nyt 5v/115tkm

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 227
Eikös siihen se touhutonni uponne.

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 41
  • lauman johtaja
Taas kuulemma syttyi moottorivalo.
Paljonkohan tuo karstojen putsaus maksaa jos menee omasta pussista?

Auto nyt 5v/115tkm

Ainahan tuo merkkivalon syttyminen ei tarkoita karstoista johtuvaa häiriötä..moottorissa paljon muitakin komponentteja, joista ilmoittaa häiriötä..
Nykyinen Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
No juu, karstat vain tuli ensimmäisenä mieleen kun hihnat ja tulpat on tuoreita ;D

En jaksanut nyt itse edes koodeja lukea vaan siirsin auton huollon pihaan odottamaan analyysiä.