Kirjoittaja Aihe: 206 - Äänieristäminen  (Luettu 10955 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

405gr

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 602
  • Auto ei ole vanha jos se on nuorempi kuin minä
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #15 : 17.06.2013, 21:05:44 »
Se vanha (mitä itsekkin ostin joskus vuosia sitten) oli erilaista kun tuo nykyinen kama.
Nyt: Citroën C4 1.6 HDi BMP6 Exclusive 2007, Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Ennen: Peugeot 405 1.9 GR 1989, Peugeot 405 1.9 SRi 1988, Peugeot 405 2.0 GTX Style 1995, Citroën Xantia 2.0i 16v SX 1997, Talbot 1510 1.9 GLD 1985, Talbot Horizon 1.3 GL 1985, Renault 19 1.4i RN 1994 + muita romuja

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 051
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #16 : 17.06.2013, 21:07:38 »
Toivotaan, että parannusta on tapahtunut.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 843
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #17 : 17.06.2013, 22:41:15 »
Vilkaise millaiselta näyttää jonakin talvipäivänä ;)

Jos kerran tarttuu hyvin kiinni niin miksi irtoaisi?

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 051
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #18 : 17.06.2013, 22:53:03 »
Bilteman tuote oli ainakin ennen paksua ja jäykkää, mutta liima oli lämpimänä kerrasta kiinni-tyyppiä. Siitä seuraa, että bitumi pyrkii muodostamaan suoran pinnan auton pellin päälle, vaikka se pelti harvoin on suora. Ja sitten kutistuessaan kylmänä on lasinhaurasta ja irtoilee paloina. Polttavan kuumana taipuu hieman paremmin, mutta en usko, että liima taas pitää kuumentamisesta. Siirryin siis  tuohon Vibroplastiin vaikka se kalliimpaa onkin.

Onsevaankiva

  • Vieras
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #19 : 26.06.2013, 15:22:17 »
No nyt tuli viimen sopivasti aikaa ja hellettä samalle päivälle. Otinpa siis aiemmin hankkimani Bilteman ohuet (noin 80x50cm) liimautuvat bitumimatot ja tehtailin peräkontin pohjaan, takalokareiden kylkiin ja takapenkin alle helposti istuvat & liimattavat kaistaleet. Vaikutus oli todella merkittävä, takapään äänet pieneni ihan selkeästi ja nyt kuulee radion äänenkin ilman volymen kaakkoon kääntämistä tämän ajan huonokuntoisella asfalttitiellä 120km/h nopeudessa!

Tsekkasin äsken etujalkatilan mattojen irrotusmahdollisuuden ja nehän saa siitä kynnyksestä irti todella helposti. Raottaa pikkusen sitä tiivisteen reunaa, alla näkyy pienenpienet mustat muoviset klipsut, ne irti ja maton reuna irtoaa kiinnityslistansa kanssa sen verran, että sitä pystyy nostamaan niin paljon, että etujalkatilaan saa liimattua vastaavanlaiset bitumimattopalaset. Takajalkatilan osalta menee hankalammaksi, mutta sinne riittänee kun sivelee Tiikeri-massaa takajalkatilan takaosassa olevaan pystysuuntaiseen peltiin pohjan puolelta - tuntui olevan olemattoman ohut massa, sen kuulee sormilla koputtelemalla.

Lisäksi on tarkoitus laittaa (jälleen kerran sormikoputtelun ja kuuntelun avulla löydetty resonanssipaikka) kynnyskoteloiden alapintaan paksuhko kerros Tiikeri-massaa, ihan vaan pensselillä sutimalla, se kun ei näy sieltä minnekään.

Kunhan nuo etupään vaimennukset tehty, niin kerron oliko kaiken hikoilun väärti  ;)

Onsevaankiva

  • Vieras
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #20 : 26.06.2013, 17:08:29 »
..ja etujalkatilojen kanssa ei kauaa nokka tuhissut. Nyt ero aikaisempaan on vielä merkittävempi: ihan jo paikallaan kuuluva käyntiääni on vaimeampi ja moottoritienopeuksissa loistaa suunnilleen kaikki terävät/korkeat rengasmelut & moottorin ja pakoputken resonanssiäänet poissaolollaan! Suosittelen todellakin jokaiselle, joka vaan osaa leikata ja liimata  ;)

SimpleMan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #21 : 29.06.2013, 11:44:40 »
Etulokasuojan eristämistä olen itse kans miettinyt. Siellähän on vapaa äänen liikkumatila aina lampulta etuoven etureunaan saakka. Siitä saranapuolelta kurkistelemalla tämän voi havainnoida. Ainakin tuolta suunnalta näkyvät muoviset suojapalat voisi käsitellä joko bitumimatolla tai massalla.
Täytynee tutkiskella tuota etujalkatilan sisälattian bitumointia. Takajalkatilan  maton irrottamiseenlongottamiseen  kaipaisin neuvoja niiltä, jotka sinne ovat päässeet.

JayB

  • Vieras
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #22 : 01.11.2013, 21:03:03 »
Itse ajattelin myös äänieristää oman 206 lähiaikoina. Onko ensikertalaiselle antaa kokeneilla vinkkiä mitkä osat ja missä järjestyksessä kannattaa äänieristää?
Lisäksi kiinnostaa tuo määrä mitä äänieristettä menee?

Ajattelin käyttää http://www.hifikonex.fi/product_details.php?p=956 mattoa vaimennukseen.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 522
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #23 : 01.11.2013, 22:04:25 »
Kannattaa ostaa heti joku isompi pakkaus. Tuollainen 8 palan paketti on lähinnä vitsi. Joku 40 kpl vaimennuslevyjä alkaa vaikuttamaan jo riittävältä. http://www.hifikonex.fi/product_details.php?p=1135
Peugeot 508 & Peugeot 607

JayB

  • Vieras
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #24 : 02.11.2013, 01:01:37 »
Lisäkysymys. Mitä tämä projekti mahtaisi maksaa jos veisi jollekin fiksarille laitettavaksi ?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 908
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #25 : 02.11.2013, 08:54:58 »
Tuossa vinkki lainattuna vag areenalta, kuten tiedämme, niin Skodat on meluisia  ;). Käytin itse samoja tuotteita 407 eristyksessä ja toimii erinomaisesti. Tuossa Skodan eristysjutussa on huomattava, että etuakseliston rakenteiden kautta tulevaa melua ei voida eristää, kun se tulee jäykkien puslien kautta suoraan läpi.

*************** VAG copy**************
  http://www.autosound.ee/eng/home/noiseisolation/45/. Eli kolmea materiaalia käytössä. Alimpana on alumiinipintainen "raskasmatto" joko ohuempana tai paksumpana mallina (hinnasto-sivulla tarkemmat mallit). Sen päällä on harmaa matto ja joissakin paikoissa viimeisenä myös pehmeä nystyräinen solumuovin tuntuinen materiaali.

Tuossa on kyseessä Premium-käsittely ja hinnathan löytyvät firman sivuilta. Superbin kohdalla ihan hinnaston mukaisesti: http://www.autosound.ee/eng/home/noiseisolation/58/

**************************************************************
« Viimeksi muokattu: 02.11.2013, 09:18:01, kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Jeth

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Automeca
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #26 : 02.11.2013, 22:45:42 »
Itse vaimensin sitikan BX:n Dynamat Extremellä. Lattiasta kattoon kerros, muuttui pellin meluaminen huomattavasti! Kuten PUG-508 on todennutkin livenä ;) Eron kyllä huomaa ajossakin (vaikka onkin pörinä pakoputki)

Se on vastaavaa kuin Silentcoat.. kalliinpaa vaan :D
BX 16V -89 "Suomen matalin"
Xantia 2.0HDI Break -99

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 522
Vs: 206 - Äänieristäminen
« Vastaus #27 : 02.11.2013, 22:51:40 »
Toi bx:n vaimennus on kyllä hyvin tehty.
Peugeot 508 & Peugeot 607