Kirjoittaja Aihe: 605 - Pyöränpultit  (Luettu 4324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 539
605 - Pyöränpultit
« : 10.05.2007, 09:09:12 »
Eli olisi tiedossa hyvään hintaan 607 aluvanteet, joita mietin tuohon 605:seeni. Vanteissa vain ei ole pultteja mukana, niin mietin että sopivatkohan 605:sen aluvanteiden pultit 60/:skan aluvanteisiin?
Nykyiset
807 ST & 304
Entiset:
406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT

AnttiF

  • Vieras
Vs: 605 - Pyöränpultit
« Vastaus #1 : 10.05.2007, 09:40:37 »
Kyllä ne samat 605:sen aluvanteiden prikkapultit pitäisi käydä.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2007, 11:19:48, kirjoittanut AnttiF »

BZR

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 605 - Pyöränpultit
« Vastaus #2 : 10.05.2007, 23:14:23 »
607:n sellaisissa 16-tuumaisissa aluvanteissa, joissa on keskireikä, käytetään pitkiä prikallisia pultteja. Keskireiättömissä on lyhyemmät, prikattomat pultit.

Kale306

  • Vieras
Vs: 605 - Pyöränpultit
« Vastaus #3 : 14.05.2007, 09:11:51 »
Sain joskus 15-tuumaisten 306:n "S16/XSI-vanteiden" mukana liitekuvan mukaisia pultteja. Myyjä taisi sanoa, että olisivat peräisin 607:stä, samanlaiset/vastaavat kuin 607:ssä tms... En ole asiaa sen tarkemmin tutkinut. Näyttääkö tutulta? Ko. 306:n vanteisiin pultit uppoavat kovin syvälle, mutta muistaakseni nuo tavalliset ilman "jatko-osaakin" olevat ylettyi kyllä avaamaan ja kiristämään ihan hyvin. Useimpiin vanteisiin nuo ovat kai liian pitkät...



Noi pultit on ihan S16 alujen orkkispultit. Itselläni nimittäin samanlaiset vanteet+pultit ja ovat varmasti alkuperäiset. Tai siis saattaapi olla että 607 käytetty samanlaisia mutta noidenkin vanteiden orkkikset on tuollaiset.

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 539
Vs: 605 - Pyöränpultit
« Vastaus #4 : 14.05.2007, 09:58:02 »
Jos nyt kokeilen noita lyhyitä normipultteja vanteisiin ja ne ylettävät kiinni, niin onko mitään vaaraa että ne eivät kunnolla kiinnity? Vai kannattaisiko vaan suosiolla ostaa noi prikalliset pitkät pultit?
Nykyiset
807 ST & 304
Entiset:
406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT

Kale306

  • Vieras
Vs: 605 - Pyöränpultit
« Vastaus #5 : 14.05.2007, 10:32:39 »
Yhtä pitkä tuo kiinnittävä osa on ainakin noissa 605:n peruspulteissa (eli esim SV24 vanteiden orkkispultit, prikalliset mutta ilman tota "jatkovartta"). Eihän tuo jatko ole noissa S16 pulteissa kuin sitä varten että saadaan se pultin kanta sen vanteen ulkopinnan tasalle ulkonäkösyistä. Kaverilla on XSi:ssä kiinni tuollaiset S16 vanteet tuollaisilla "605-pulteilla" ja hyvin sopivat, ainoa että tarvii jatkovarren kun ei hylsyllä pääse suoraan käsiksi siihen pulttiin ;)

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 111
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 605 - Pyöränpultit
« Vastaus #6 : 14.05.2007, 14:53:27 »
Kyseinen pultti kiinnittää myös peltivanteen. Nykyään siis tasokiinnitteisissä pulteissa myös kartio -> 'tarvitaan' vain yksi pulttisarja.

Muistaakseni luin käyttöohjeesta että aluvanteen pultteja saisi käyttää vain tilapäisesti varapyörän kiinnittämiseen. Peltivanteille pitäisi hankkia kuitenkin oma pulttisarja. Onhan tossa se etu ettei tarvitse muistaa ottaa mukaan peltivanteen pultteja vararengasta varten.

Lainaus
Varapyörän asennus
Jos autossa on teräsvanteella varustettu varapyörä, on täysin normaalia, että pyöränpulttien välilevy ei kosketa asennettaessa pyöränvannetta. Vararengas kiinnittyy pultin kiilamaisen tuen varaan, kun pultit kiristetään kiinni.

Talvirenkaiden asennus
Jos talvirenkaat asennetaan teräsvanteille, täytyy pyöriin ehdottomasti asentaa PEUGEOT-merkkiliikkeen toimittamat erikoispultit.

Lähde: http://public.infotec.peugeot.com/
« Viimeksi muokattu: 14.05.2007, 14:58:39, kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Pyöränpultit
« Vastaus #7 : 14.05.2007, 15:42:58 »
Juu, niinpä onkin. Onkohan suositusta muutettu, sillä jossain vaiheessa muistaakseni peltivanteet sai kiinnittää laippakartio pulteilla.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.