Kirjoittaja Aihe: Projekti 305  (Luettu 2709 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 465
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Projekti 305
« Vastaus #15 : 08.09.2007, 16:55:10 »
Nyt on autoa muutama viikko testattu ja hyvin on toiminut. Ainoa uusi ilmennyt vika on että öljyä pääsee jäähdytysnesteen sekaan. Eli kansipahviremppa edessä. Mutta ei sen isompaa onneksi.

Eli tuulilasin ketonen on oikeassa, kansipahvit palaa. Olisihan se pitänyt tietää kun kyseessä on ranskalainen auto.  ;D ;D

Autoon on suunnitteilla uusi maalipinta talven aikana, ja vaihtoehtona on pitää se edelleen sinisenä(itse en sinisestä kauheasti pidä, mutta helpottaisi ovien sisäosien ym. maalausta) tai sitten voisi miettiä myös muita vaihtoehtoja 305:sen värikartasta. Yritin tälläistä netistä etsiä, mutta löysin vain luettelon väreistä, en kuvia...


Miten aiot säilyttää tuon hienon häipyvästi sävytetyn Cristal teipin tuosta kyljestä? Sääli jos se menee. Tietysti joku huippumaalari voi maalata sen takaisin.
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 465
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Projekti 305
« Vastaus #16 : 08.09.2007, 17:02:30 »
Ihan hyvällä omalla tunnolla voinee kyllä autolle valita jonkin nykymallistonkin sävyistä, mutta maalaus kannattaa joka tapauksessa suorittaa perusteellisesti. Tuntuu jotenkin turhalta maalata autoa alkuperäisestä poikkeavalla sävyllä siten, että osa autosta jätetään alkuperäisen väriseksi (esim. kone- ja tavaratila, luukut ja ovet sisäpuolelta). Jotkut eivät jaksa edes listoja ja puskureita irrottaa.

Kyllä, maalaus kannattaa suorittaa perusteellisesti jos haluaa hyvän. Toisaalta jos alkuperäinen väri ei ole täysin kauhea kannattaa pysytellä alkuperäisessä värissä.

Sulla on käsittääkseni kaksi vahvaa vaihtoehtoa:
1) entisöidä alkuperäisasuun
2) nykyaikaistaa; uusi moderni väri, listat, peilit ja puskurit korinväriin sekä uudet nykyaikaiset vanteet alle

Miltähän 305 näyttäisi gris cendrénä? Photoshop anyone?
Peugeot RCZ HDI FAP

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 686
    • http://peugeot505.info
Vs: Projekti 305
« Vastaus #17 : 08.09.2007, 17:07:56 »
Miten aiot säilyttää tuon hienon häipyvästi sävytetyn Cristal teipin tuosta kyljestä? Sääli jos se menee. Tietysti joku huippumaalari voi maalata sen takaisin.

Katselin minäkin, että tuo teippaus on harvinaisen onnistunut. Saahan tuollaisen teipinkin teetettyä mallin mukaan eli ei sitä pakko maalata ole. Ja Peugeotilta voi tietty hyvällä tuurilla vielä löytyä varastosta alkup. teippiä. ;-) Minultakin löytyy iso kasa Peugeotin alkuperäisiä teippejä, mutta muistaakseni siellä ei juuri tuollaista ole joukossa (suurimmaksi osaksi niitä kapeampia vauhtiraitoja).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 539
Vs: Projekti 305
« Vastaus #18 : 08.09.2007, 19:13:31 »
Eli jos auton tuleva väri poikkeaa alkuperäisestä, tarkoitus on tottakai maalauttaa auto myös sisäosilta. eli takaluukun ja konepellin sisäpuolet ym. Mutta jos tulee päädyttyä orkkisväriin, saa sisäosat jäädä ennalleen. Tuo "cristal" -sininen ei nyt ihan paha väri tosiaan ole ja tarratkin sopivat hyvin. Mutta maalatessa on jo päädytty tarrojen irroittamiseen ja jos alkuperäisiää tarroja ei mistään löydy, saavat ne jäädä pois. Kylkilistat ja puskurit lähtevät myös maalaukseen mennessä pois, koska entinen omistaja on maalannut itse puskureita mustalla maalilla, ja ovat läheltä katsottuna huonon näköiset. eli uudet ovat hakusessa. Kylkilistojen kohdalla olen miettinyt, että miltä auto näyttäisi ilman niitä, vai pitäisikö vain laittaa takaisin...
Nykyiset
807 ST & 304
Entiset:
406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 239
Vs: Projekti 305
« Vastaus #19 : 08.09.2007, 20:06:59 »
Juu ja kun maalaatte niin tuulilasi ja takalasi irti. Näkee hienoja maalipintoja jossain entistetyissä peleissä ja sitten kun vilkaseen tuulilasin tiivisteeseen niin ei ole viitsitty edes lasia irrottaa maalaukseen >:( Tiivistelasien irrottaminen on kuitenkin aivan mahdoton tehtävä, n. 5-10min irrotus ja 5-10min kiinnitus..

Suosittelen alakuperäisen värin säilyttämistä...

thytonen

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 332
    • http://www.pugiukko.com
Vs: Projekti 305
« Vastaus #20 : 10.09.2007, 11:01:40 »
Miltähän 305 näyttäisi gris cendrénä? Photoshop anyone?
Minä ainakin mielummin pysyisin mallisarjan omassa värikartassa, ja muutenkin harmaita autoja on nykyään niin paljon että saisi kohta lailla kieltää :P Tuo orkkisväri on tuohon kyllä aivan passeli ja on tosiaan sääli jos tuos kyljen raita häviää, sekin näyttää kivalta kun on tuollainen sopivan hillitty  :)
Bonjour että pätkähti. Lentävä Pugiukko: Pösöllä posottelua jo vuodesta -99

Autot: 307 SW 2.0 -06, 405 GL -89 "Operaatio Tuning", 405 SRI -88 "Operaatio Museo" & 205 1.9 GTI -91 Ex: 306 2.0 ST -96, 406 SR 2.0 -99

KariM

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 137
  • laalaa
Vs: Projekti 305
« Vastaus #21 : 10.09.2007, 12:14:55 »
Tiivistelasien irrottaminen on kuitenkin aivan mahdoton tehtävä, n. 5-10min irrotus ja 5-10min kiinnitus..

Tuossa "säästäminen" on kyllä köyhää. Tiivistelasien irroitus&kiinnitys on nopeampi taski kuin niiden tiivisteiden huolellinen teippaaminen. Lasin irroituksen jälkeen teippauskaan sinne uran pohjalle ei ole enää niin tarkka homma.

Jos tavoitteena on alkuperäisasu, niin sitten laittaisin kylkilistat takaisin. Jonkun tunigin tai köyhemmäksi malliksi downgreidauksen tilanteessa voi sitten pohtia vaihtoehtoa.

Helmat tietenkin korinväriin, ei mustaksi.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Projekti 305
« Vastaus #22 : 10.09.2007, 12:26:42 »
Saahan tuollaisen teipinkin teetettyä mallin mukaan eli ei sitä pakko maalata ole.

Tuommainen 'häipyvä teippaus' on varsin haasteellin teippaus, joka tuskin onnistuu oikein monessa mainostoimistossa. Tai itse teippaus tuskin on ihmeellinen, mutta tuo itse tarrakuvan tekeminen häipyväksi..
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

Kauppalopo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 276
Vs: Projekti 305
« Vastaus #23 : 10.09.2007, 12:56:36 »
IMHO väri on ihan ok, mutta tuota teippiä en jäisi suremaan. Eri asia, jos autosta joskus haluaa pussihousumobiilin  ;D

Kiva, että jollain on kaukonäköisyyttä 305:n vaalimiseen. Hyvää tuollaista saa kohta hakea kissojen ja koirien kanssa.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 686
    • http://peugeot505.info
Vs: Projekti 305
« Vastaus #24 : 10.09.2007, 13:54:43 »
Kiva, että jollain on kaukonäköisyyttä 305:n vaalimiseen. Hyvää tuollaista saa kohta hakea kissojen ja koirien kanssa.

Niinpä. Nuo tuntuvat kadonneen Suomesta vielä 505:ttäkin nopeammin... :-(
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 539
Vs: Projekti 305
« Vastaus #25 : 10.09.2007, 15:32:44 »
No tuo 505 on aina ollut lähempänä sydäntä, mutta niille löytyy jo onneksi muutamia säilyttäjiä, että varmaan muutamia tullaan vielä pitkään Suomessa näkemään. 305 taas on tosi vähän arvostettu malli, ja siksi löytyykin nyt intoa pelastaa ainakin tämä kyseinen yksilö  :)
Nykyiset
807 ST & 304
Entiset:
406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 239
Vs: Projekti 305
« Vastaus #26 : 11.09.2007, 11:14:17 »
Veikkaampa että vanhakorinen 305 on euroopan laajuisestikin yksi harvinaisimmista Peugeot malleista jo nyt, puhumattakaan 10-20v kuluttua.

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 539
Vs: Projekti 305
« Vastaus #27 : 14.09.2007, 12:54:57 »
Välitiedotuksia projektista:

Juuri kävin hakemassa polttimot kojelaudan kytkimiin, joista oli suurin osa palanut. Nyt on mukavempi syyspimeällä ajella, kun lohenpunaisuus loistaa kivasti  :)

Samalla hankin myös kansipahvin, joka sattui kaupan hyllyssä lojumaan. Syksyn aikana tarkoitus saada paikalleen.
Nykyiset
807 ST & 304
Entiset:
406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 504
Vs: Projekti 305
« Vastaus #28 : 20.09.2007, 01:34:44 »
 Kysy ihmeessä joltain autoteippaajalta tuota teippauksen jäljentämistä ja uusimista. Esim. Timo Teipiltä 7-tien varrelta, olikohan Loviisan kuntaa?? Sillä suunnalla ainakin. Timo on ihan autoteippausyritys, joten tuollainenkin saattaisi onnistua.
http://www.timoteippi.fi

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 465
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Projekti 305
« Vastaus #29 : 20.09.2007, 16:31:45 »
Kysy ihmeessä joltain autoteippaajalta tuota teippauksen jäljentämistä ja uusimista. Esim. Timo Teipiltä 7-tien varrelta, olikohan Loviisan kuntaa?? Sillä suunnalla ainakin. Timo on ihan autoteippausyritys, joten tuollainenkin saattaisi onnistua.
http://www.timoteippi.fi

Komppaan, tuo teippaus on just hieno ja erikoinen. Lisäksi Cristal-malli taisi olla toiseksi kallein (Suomessa myytävistä, ulkomaista en tiedä), 1,9 GTX oli kallein. Joten sen senaikainen arvokkuus erottuisi.
Peugeot RCZ HDI FAP