Äänestys

Anna arvosana

Arvosana 5
1 (8.3%)
Arvosana 4
2 (16.7%)
Arvosana 3
2 (16.7%)
Arvosana 2
2 (16.7%)
Arvosana 1
5 (41.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 7

Kirjoittaja Aihe: HYVINKÄÄ - Sveitsinportin Auto Oy  (Luettu 15435 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Judanssi

• Vieras
Vs: HYVINKÄÄ - Sveitsinportin Auto Oy
« Vastaus #15 : 10.08.2007, 15:30:37 »
Mä taas tarkoitin, että automyyjä on tosi idiootti, jos ei ota nuorta 107:n ostajaa tosissaan. Ymmärtäisin ikärasismin paljon paremmin, jos olisi ollut jotain 407:aa tai 607:aa kuolaamassa ja tarjonnut 10-vuotiasta vaihtoautoa.

Ja aina tulisi myös muistaa, että se 107 ostaja voi muutaman vuoden päästä olla ostamassa isompaa ja hienompaa. Moisella palvelulla ei kyseinen liike ole ensimmäisenä mielessä vaihdon aikana.

taimen

• Vieras
« Vastaus #16 : 10.08.2007, 16:13:56 »
Ja aina tulisi myös muistaa, että se 107 ostaja voi muutaman vuoden päästä olla ostamassa isompaa ja hienompaa. Moisella palvelulla ei kyseinen liike ole ensimmäisenä mielessä vaihdon aikana.

Sanotaanko näin että ei ihan heti seuraavaan 30 vuoteen tule mieleen käydä edes koko puljussa autokaupan merkeissä... Varaosat on asia erikseen siellä palvelu on pelannut.

306diesel

• Vieras
« Vastaus #17 : 10.08.2007, 16:37:01 »
Turhan usein on itsekin saanut törmätä automyymälöissä huonoon/olemattomaan palveluun, no osaapahan sellaiset liikkeet jatkossa kiertää aina kaukaa.

Kesäkuussa otin vain puolitosissani netin kautta yhteyttä erääseen Toyota-liikkeeseen, kyselin vaihtoa uuteen Yarikseen. Yllätyksekseni sain nopeasti ihan kohtuullisen vaihtotarjouksen sähköpostiin ja vielä ystävällisiä vastauksia lisäkysymyksiini. Eihän siinä muuta voinut, kuin mennä paikanpäälle ihmettelemään patonkimaassa niputettua japskia. Liikkeessä jokainen myyjä olisi ollut valmis palvelemaan, kaupat tehtiin saman henkilön kanssa, jonka kanssa kauppaa oli meilitse hierottu.

mixu_71

• Moderaattori
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
« Vastaus #18 : 11.08.2007, 10:43:07 »
Nyt tehään niin, että jokainen foorumilainen kipaisee etäisyydestä riippumatta Sveitsinportti Oy:ssä kyselemässä 107:ää.. Ensin koeajoa ja sen jälkeen tarjousta omasta kulkineesta. Sovitaan vaikka joku päivä, että ollaan siellä kaikki yhtä aikaa. ;D
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

artsi

• Vieras
« Vastaus #19 : 15.08.2007, 21:16:48 »
Kommentoidaan nyt vaikka tähän että tarrojen myynti ei lopu kuitenkaan ja jatkossakin aion käyttää palstaa tottakai

Eli siispä: http://late.nwps.ws/smf/index.php?topic=10364.msg74197#msg74197;D

AnttiF

• Vieras
« Vastaus #20 : 15.08.2007, 21:29:01 »
Ei mulla mitään vastaan pösöjä ole, hyviä vehkeitä. Toitsu tarjosi puolipatongista vaan paremmalla palvelulla selkeesti paremman tarjouksen.

Itse olisin vastaavassa tilanteessa äänestänyt jaloillani seuraavaan leijonakauppaan. Sen verran olen merkkiuskollinen että yksi myyjä tuskin saa käännytettyä riisikippoihin..

SamiK

• Ylläpitäjä
  • Kuolema kuittaa univelat...
« Vastaus #21 : 15.08.2007, 21:31:52 »
Olen joskus sanonut että maahantuojalla luetaan tätä palstaa, he käyttävät tätä kautta tullutta palautetta suorastaan täysin surutta hyväkseen  ;) (hyvä niin). Jos se ketään lohduttaa tai mitään auttaa, niin tässä viime aikoina on muutamasta tapauksesta mennyt palautetta aika korkealle organisaation näkökulmasta. Tämä kyseinen tapaus on yksi niistä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

taimen

• Vieras
« Vastaus #22 : 15.08.2007, 22:03:17 »
Itse olisin vastaavassa tilanteessa äänestänyt jaloillani seuraavaan leijonakauppaan. Sen verran olen merkkiuskollinen että yksi myyjä tuskin saa käännytettyä riisikippoihin..

Kyllä suurempi painoarvo oli vuoden pidemmällä takuulla ja tosiaan se tarjous oli hyvä. Tietysti täytyy ottaa huomioon että Toyotallahan on tämä Blue-kampanja menossa jonka lisäksi sain erittäin hyvän alennuksen vaikka auton kate on pieni... Mulla merkkiuskollisuus vähenee tuntuvasti jos lähes identtisestä vehkeestä joutuu maksamaan kolmatta tonnia enemmän samoilla lisävarusteilla kun lähtöhintakin on varsin kohtuullinen. En millään jaksa uskoa että Peugeot tai Citroen myyjä olisi pystynyt tuon tarjouksen voittamaan.

S_a_m_i

• Käyttäjä
« Vastaus #23 : 23.08.2007, 13:27:06 »
Varaosat on asia erikseen siellä palvelu on pelannut.
Tuo pitää kyllä paikkaansa Hyvinkäällä sekä Hämeenlinnassa. Lisäksi olen saanut molemmista huolloista hyvää palvelua ja tarvitsemaani informaatiota, vaikka en ole autoa sinne huoltoon vienytkään. Minä kun tykkään tehdä perushuollot itse.

Olen samaa mieltä, että Hyvinkään automyynti on vähän diipadaapaa.
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

jounil

• Vieras
« Vastaus #24 : 28.06.2008, 10:23:54 »
Ehdottomasti tarvitaan lisää ohjeistusta / kuvia / ym vinkkejä. Hyvinkäällä paikallinen pösöhuolto ilmoitti moisen korjauksen hinnaksi reilu 1200e  :o >:( :'(

Tuollainen hinta tarkoittaa = Eivät halunneet autoasi sinne. Ei varmasti maksa 1200 euroa yhden rattaan vaihtaminen. Sveitsinportti on surkea Peugeot myyjä koska myyvät monia muitakin merkkejä ja nostureita on vain 4-5 hallissa joten eivät halua mitään ylimääräisiä hommia. Sinnehän on kuukausien jonotkin. Kivasti Skodan myyntikin varmaan tippuu kun ihmiset tajuavat kuinka surkea mesta se talo on, ennen Skodaa myi Auto Makkonen jolla oli pelkkä Skoda ja uusia autoja joutui jonottamaan kuukausia mutta huoltoon samalla viikolla ;)

vpera

• Käyttäjä
  • Auto uutena 18.9.2006
« Vastaus #25 : 28.06.2008, 18:45:13 »
Sveitsinportti on surkea Peugeot myyjä

Jaa... Mulle saivat kyllä auton myytyä kun tekivät "riittävän parhaan" tarjouksen pari vuotta sitten. Toistaiseksi ovat huollotkin sujuneet ongelmitta, joskin kiireisiltä tuntuvat ja joskus pikkujutut on jouduttu siirtämään seuraavaan huoltoon erinäisistä (osin ymmärrettävistä) syistä.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 1.7.2018 365 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

SamiK

• Ylläpitäjä
« Vastaus #26 : 28.06.2008, 21:04:29 »
Tuollainen hinta tarkoittaa = Eivät halunneet autoasi sinne. Ei varmasti maksa 1200 euroa yhden rattaan vaihtaminen. Sveitsinportti on surkea Peugeot myyjä koska myyvät monia muitakin merkkejä ja nostureita on vain 4-5 hallissa joten eivät halua mitään ylimääräisiä hommia. Sinnehän on kuukausien jonotkin. Kivasti Skodan myyntikin varmaan tippuu kun ihmiset tajuavat kuinka surkea mesta se talo on, ennen Skodaa myi Auto Makkonen jolla oli pelkkä Skoda ja uusia autoja joutui jonottamaan kuukausia mutta huoltoon samalla viikolla ;)

Eipäs nyt sekoiteta juttuja keskenään, eihän auton myymisellä ja huoltohallinnosturipaikoilla ole mitään tekemistä keskenään. Automyyjät on kravatti kaulassa ja huoltomiehet ei.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

kahe

• Käyttäjä
  • **
« Vastaus #27 : 06.07.2008, 19:43:27 »
Itse sain parasta palvelua myynnin puolelta kaikkein nuorimmalta myyjältä. Muut eivät palvelleet kertaakaan ja käyntikertoja oli kuitenkin muutamia Hyvinkäällä. Tämän myyjän kuvaa ei edes näy yhteystiedoissa, mutta hyvää palvelua tuli, sekä paikan päällä että maililla tarjouksia pyytäessä. Aikas monta liikettä tuli käytyä läpi parin kuukauden aikana ja yhden selkeän havainnon tein. Yksinäni en saanut välttämättä palvelua missään, mutta kun oli perhe matkassa, niin oltiin heti kiinni hihassa ja aivan toinen ääni kellossa. Viimesillä kerroilla otinkin aina toisen tytön vähintään mukaani, joka nopeutti selkeästi palvelua ja koeajoautot tuli nopeasti alle. Varsinkin kun tyttö piti omaa meluaan.
Ex Ford C-Max 1.6TDCi Titanium -11 kulutus
C4GP 2.0HDi+bmp -07
ex Ford C-Max 1.8 2004
ex 308 HDi110 FAP Sport 2Tronic -08käyrä
ex Xsara 1.6 -00

nakilla

• Vieras
« Vastaus #28 : 14.08.2008, 21:32:23 »
-05 Peugeot 206 löytyy ja huoltopalvelujen osalta tämä pulju on aiheuttanut sen, että ikimaailmassa en minä, eikä kukaan muukaan perheenjäsenistä, tule enää koskaan hankkimaan Peugeot merkkistä autoa. Autossa ei käytännössä ole ollut mitään sen toimintaa haittaavaa vikaa, mutta ODB-osuus ei mene katsastuksessa läpi, koska ajotietokone rekisteröi vähän väliä ilmeisesti aiheettomia virheilmoituksia. Vähän ennen ensimmäistä katsastusta oli 30000 huolto ja siinä asialle ei tehty mitään, mutta takuuaikana sitä on kerran korjattu järvenpäässä. Hyvinkäällä ei edes vaivauduttu kertomaan, että sellaiset merkinnät ajotietokoneessa johtaa hylkäykseen katsastuksessa. Pakkohan ne merkinnät sieltä koneesta oli sitten poistattaa. Katsastuksen hinnaksi tuli melkein 250€. Merkintöjen poisto maksoi 150€, se on aika hyvin, kun sellainen laite millä ne saa itse nollattua maksaa vain 130€. Koko kyseisen auton ajan on vähän epäilyttänyt, ettei niissä määräaikaishuolloissa oikeasti tehdä yhtään mitään sille autolle. 30000 huolto oli ns. B-huolto ja siihen olisi kuulunut mm. sytytystulppien vaihto. Sellaista ei kuitenkaan ilmeisesti ole tehty ja jälkikäteen kysyttäessä väittivät, että tässä 1.4 peruskoneessa on platinatulpat ettei niitä tarvi vielä vaihtaa. Seuraavaksi otan yhteyttä huoltopäällikköön ja sitten ehkäpä maahantuojaan ja tarvittaessa kuluttaja-asiamieheen. Ajattelin saada rahoille vastinetta tai rahat takaisin, jonka jälkeen hankkiudun eroon tästä patonginmussuttajien huoltohelvetistä. Esimerkiksi Toyotalta saa sentään huollostakin tarkan erittelyn, mitä autolle on tehty ja Toyotalla myös suurella todennäköisyydellä autolle todella on tehty mitä on luvattu.

SamiK

• Ylläpitäjä
« Vastaus #29 : 14.08.2008, 21:59:06 »
...30000 huolto oli ns. B-huolto ja siihen olisi kuulunut mm. sytytystulppien vaihto. Sellaista ei kuitenkaan ilmeisesti ole tehty ja jälkikäteen kysyttäessä väittivät, että tässä 1.4 peruskoneessa on platinatulpat ettei niitä tarvi vielä vaihtaa...

Muistaakseni 206 1.4 B-huoltoon ei kuulu sytytystulppien vaihto, ne vaihdetaan muistaakseni C-vuollossa, 60 tkm välein. Mutta silti kannattaa antaa palautetta suoraan ko. liikkeen jälkimarkkinointi päälikölle sekä maahantuojalle.