Kirjoittaja Aihe: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 86775 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

C@rlos

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #60 : 28.05.2012, 21:01:19 »
Onko tietoa mistä vuosimallista alkaen 307 SW:stä löytyy isofix-kiinnikkeet?

Ou812

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #61 : 30.07.2012, 17:55:54 »
No normaalisti mitä näitä näkee niin 90 hv versiossa öljyt on ihan asvalttia jo 15 tkm kohdalla jos vertaa FAP versioon.

Mistä tuo johtuisi että ilman fappia moottori sotkisi öljyt huonommiksi kuin fapin kanssa?  :o
Anyway itte vaihdan ölpät 10 tkm välein, liioittelua ehkä mutta ei kummoinen lisäkulu autoiluun...

Esanssia

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #62 : 23.08.2012, 20:42:40 »
Väärä vastaus ja ahdin hajoaa todennäköisemmin 90 hv versiosta kuin 110 hv. Kaikki DV6 moottorin on 15 tkm huoltovälillä 1.1.2009 alkaen. Sopivalla lyhyellä ajolla ja yli pitkällä öljynvaihto välillä tuo moottori sotkeen öljynsä ja lopulta ahtimen laakerit sanoo poks. Ainoa toimiva ja varma tapa pidentää moottorin käyttöikää on lyhentää öljynvaihtoväli sellaiseksi että se vastaa ajojen tuomaa rasitusta.

http://www.peugeot.fi/myynti_ja_palvelut/huolto
http://www.peugeot.fi/myynti_ja_palvelut/huolto/huolto-ohjelmat
http://www.peugeot.fi/files/peugeotfi/Huolto/Maaraaikaishuolto-ohjelma_Diesel_kayttoiset_autot.pdf

Näinhän se menee; eli jos lyhyttä ajoa niin vaihto 10tkm välein, pitkällä ja paljolla ajolla 20tkm. Näin ainakin olen menetellyt omalla -03 HDi:lla. Moottorista ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä ja auto ollut mulla jo 5-v. ja 150tkm:n ajan. Autolla nyt ajettu 280tkm.

Tuohon en osaa ottaa kantaa onko tuo FAP:iton versio heikompi. Itselläni on tuo FAP:iton.

peugeotpertsa

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #63 : 21.09.2012, 21:43:48 »
Jos ootte hankkimassa 307 1,6 Hdi:tä, niin kiinnittäkää huomiota kytkimen vikinöihin ja katsokaa onko hiukkasloukku vaihdettu. Tässä on vikoja sellaisissa osissa joita en tiennyt olevan olemassakaan. Siis jos kytkimessä on jotain ongelmaa niin samalla kannattaa vaihtaa myös kaksoismassavauhtipyörä. Tämä remontti maksaa merkkiliikkeesä halvimmillaan n. 1500 €, mutta yleiskorjaamolla itse hankituilla osilla saattaa päästä jopa vain tuhannella eurolla. Ihan kiva auto ajella jos sattuu olemaan kunnossa, mutta itse taidan mokomasta luopua, kun halvalla ajaminen(polttoaineen suhteen) tulee niin pirun kalliiksi.

Pugi406

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #64 : 12.12.2012, 19:57:46 »
Tuli viikonloppuna ostettua 71600km ajettu 307 SW liikeestä. No kattelin tässä alustaa ja väljää on raidetangonsisäpäissä. Myyjälle ilmoitin niin tuumas että auto ei ole uusi ja käytetyssä voi olla kaikenlaista. Auto on katsastettu reilu 4kk sitten. Kesärenkaita pois nostaessa huomasin että yks kesärengas on ajettu tyhjänä sököks. No lupasivat 2 rengasta vaihtaa. Mistään ei löydy mitään että mikä on myyjän vastuu kuluvissa osissa, kun auton ostosta ei ole kulunut edes viikkoa.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 152
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #65 : 12.12.2012, 21:46:42 »
Eli raidetangon sisäpäitä eivät hoida? Eivät mun mittapuulla ole kuluvia osia. Omassa tapauksessa (ei 307) pakoputkisto oli kuluva osa, vetoakseleiden stefat eivät.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 109
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #66 : 20.04.2013, 06:34:53 »
Mulla on tossa pihalla -08 307 SW, ajettu 80 tkm, ei kolise vielä yhtään. Auton alustaan ei ole vaihdettu yhtään osaa. Tahtoo vähän olla niin että yhdestä autosta hajoaa jotain ja toisesta jotain toista. Ei mene kaikista samat osat.

Toisen puolen koiranluu vaihdettu eteen 135 tkm huollossa. Nyt 150 tkm kohdalla toisen takapyöränlaakeri ääntää. Asentaja kysyikin että eikö tähän ole yhtään pyöränlaakeria muka vielä vaihdettu. Päädyin siihen ratkaisuun että vaihdan autoon takajarrulevyt pelkän laakerin sijaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

tane

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 107
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #67 : 26.11.2013, 17:47:19 »
Perheen vanha vm 2000 TDI passat kävi huollossa ja pyysin tarkistamaan jakohihnan kunnon kun näissä on huhuttu olevan ongelmia. No, näin oli tässäkin tapauksessa eli kilsoja tuskin 70 tkm lasissa edellisen täydellisen hihnanvaihdon jäljiltä ja alkais oleen vaihtokunnossa. Asentaja tuumasi että jos hänen autosta olisi kyse niin vaihtaisi hihnan heti. Eli tulipahan mieleen jos vaihtais tuon pois, kun sillä on kilsojakin jo takana 462 tkm. Nyt vaikka katoin muitakin merkkejä niin toi pösön 307 diesel kiinnostais, jos se vain rouvalle kelpais, kun hänen tulevasta autosta on kyse. Näyttäis 2 litran diesel konetta olevan 90 hv ja 107 hv versiona. Onko tuo 90 hv moottori sellainen että sen kanssa pystyy ohittelemaan? Mullahan on toi 307 1,6 bensa hatchback tälläkin hetkellä ja sen kanssa ohittelu ei ole ongelma, mutta onko toi 90 hv ok? Joskus kokellu jotain 1,6 hdi 307 ja siinä oli kone sellainen että perketin pitkä suora saa olla että sillä pääse ohi. Saattoi olla että toi pirssi ei ollut ihan kondiksessa, mutta tämä askarruttaa tällä hetkellä. Onko noiden kahden moottorin luotettavuudessa isoja eroja? Luistonestojärjestelmä olis tuossa hyvässä ehdokkaassa kanssa, eli onko nuo pelanneet yleensä hyvin ja onko ne kalliita pistää kuntoon jos tulee vikaa? VM 2003 auto olis kyseessä. Ja jos jotain kiinnostaa tuollainen volsu niin eiku yhteyttä, ajoaikaa maaliskuuhun 2015 asti!

litku

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #68 : 26.11.2013, 19:43:52 »
Minulla on 307 farmari 2.0Hdi 90hv vm.2005. Ja kyllä tuolla tehomäärällä pärjää ja 100km/h vauhdissa ohitukset pystyy tekemään 5-vaihteella. Tiukempi rako jos tulee nii nelosvaihdetta voi käyttää.

Hyväähän tuossa 90hv mallissa on kun siinä ei ole A) Kaksoismassavauhtipyörää ja B) Hiukkassuodatinta joten niiltä osin halvempi huoltaa. Myöskään siinä ei ole ahtoilmanjäähdytintä.

Kulutus maltillinen, diesel vero matala, todella hyvä auto ajaa niin mikäs siinä, voin suositella lämpimästi.

tane

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 107
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #69 : 27.11.2013, 06:33:07 »
Ok, hyvä tietää että ohitus onnistuu 100 km/h vauhdeista ja vielä 5 vaihteella. Itsehän joudun lyömään 4 pesään vastaavassa tilanteessa, mutta ei sillä välilä kunhan ohi pääsee.

Mitens tuo kulutus matka-ajossa, menee vissiin 4-5 litralla, mutta meneekö ympäri vuoden eli talvellakin 5 tuntumaan?

Se on tosiaan hyvä että FAP yms härpäkkeitä ei ole. Tosin PSA laitteissa sen tieten voi pestä, VAG vehkeissä se menee vaihtoon tai suolestukseen ja vaihto on voinut maksaa jopa 3 k€ = ihanan kallista.

Katselin tuossa eilen C4 citikoita, joita ei kyllä juurikaan ollut tarjolla. Näissä jossain tais olla mainittu että jakohihna just vaihdettu ja autolla oli ajettu muistaakseni 201 tkm. Mainittiin myös että hihnan vaihto taas 200 tkm päästä :) On se perketi jos oikeasti ajaa hihnalla noin pitkään :-D Kaverin uudenkarheassa passatissa on kanssa joku suht. pitkä hihnanvaihtoväli. Hänkin pyysi tarkastamaan sen kunnon ja vaihtokunnossa se oli sielläkin. Jäi melko kauas luvatusta määrästä kilsat tässäkin tapauksessa. Joo ja meidän molempien VAG laitteilla on suhattu suht ahkeraan Oulu-Tornio välillä, eli sillä maagisella "oktopöly"tiellä. Nooh, itse en usko mihinkään oktopölyyn vaan VAGien muuten heikkoon jakopäähän.


litku

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #70 : 27.11.2013, 09:57:47 »
Itsekkin ajoin aikoinaan paljon VAG Tdi autoilla, niiden jakopäähän en kyllä ota mitään kantaa.

307 kulutuksesta niin puhtaaseen matka-ajoon kesäkelillä, täydessä lastissa olen päässyt 5,2l/100km. Sekalaisessa taajama-ajossa 5,5-5,7l/100km. Nyt edellinen tankkausväli sisälsi paljon kylmäkäynnistyksiä, kaupunki/taajama-ajoa ilman viimasuojaa niin kulutus oli 6,3l/100km.

Diesel vero näytti olevan ~380e/vuosi jota pidän kyllä maltillisena. Verraten 3B/3BG farmari passatteihin joita minulla aikasemmin oli. No okei, onhan niissä koko eroakin  ;D

Edit:

Pitäisikö näillä päästä alle 5litran? En ole koskaan kylläkään päässyt vaikka kuinka sievästi on yrittänyt hissutella..

tane

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 107
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #71 : 27.11.2013, 10:47:33 »
Jostain olen kuullut 4-5 litran lukemista, mutta tuo 5-6 litraa kuulostaa oikeastaan ihan järkevältä. 4-5 litraa olis melkeinpä liian hyvää ollakseen totta.

Juu taitaa toistaiseksi olla viisainta laittaa volsuun uusi hihna ja ajella sillä. Toi erittäin potentiaalinen pösö on yksitysellä myytävänä eikä oikein jaksa erikseen alkaa tota volsua kauppaamaan. No, onhan tässä vielä vähän aikaa tuumailla asiaa. Mutta koska volsu sinällään toimii muuten ok ja siinä on vielä uudet kesä ja talvikumit ja ajoaikaa pitkästi niin ehkä pitää antaa mennä vain toisaiseksi tuolla.

tane

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 107
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #72 : 28.11.2013, 08:29:33 »
Työkaveri etsii halpaa autoa, laitoin volsun tyrkylle. Nyt on jännät paikat, eli jos kaveria tuo kiinnostaa niin sitten volsun tilalle tulee tuo katsomani yksityisen myymä 307 :-)

Esanssia

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #73 : 28.11.2013, 11:30:37 »
Kyllä tuo mun peli -03 66kw HDi hatchback menee kesällä 4,9l sadalla ajolla 20-30% kaupunkia ja loput maantietä. Talvella vastaavalla kulutus on ~5,2l/100km. Ajettu on tällä hetkellä 310tkm.

Markus.

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #74 : 01.12.2013, 18:54:25 »
Juu hei vaan.

2007 307 1,6 HDi olisi autoliikkeessä myytävänä. Autolla ajettu 180tkm ja öljyt vaihdettu aina silloin 20tkm välein,  eikä huoltokirjassa ole mitään muita merkintöjä kuin öljynvaihdot. Auto kuulemma huolletaan ennen myyntiä. Öljyt olivat aivan mustat ja ajettu juuri reilu 20tkm. Onko tuleva pommi vai uskaltaako tuon ostaa? Öljy sihti aivan tukossa? Tulevia turbo ongelmia?