Kirjoittaja Aihe: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 74443 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

matelija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #180 : 10.09.2018, 20:51:10 »
Auto: 2008 607 2,7 HDi FAP (automaatti, 280 000 km).

Löytyykö käyttäjäkokemuksia 2,7 HDI-koneesta 607:n nokalla? Ainakin Jaguar-keskusteluissa kuulee ikävämpää juttua ko. koneesta (mm. kampiakselin laakerointi tuppaa pettämään, EGR-venttiilit kestoltaan heikkoa sorttia, kattivikoja...). PSA-tuotteina noita näkyy kuitenkin olevan >300 tkm ajettuina ja rakenne taisi Jaguar:n/Ford:n toteutuksesta poiketa jonkin verran (?). Eli onko tuollaisesta käyttöpeliksi vai kannattaako kiertää kaukaa?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 796
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #181 : 10.09.2018, 21:37:00 »
Yleisesti ottaen aika helkutin vaikea sanoa mitään. On sitä nyt jotenkin huollettu jos tuohon asti moottorilla päästy. Mutta kolme desiä suuremmalla moottorilla saat jo hieman parannellun painoksen tuosta. Tosin merkkiä pitäisi vaihtaa.
Nimimerkki Antti3 on aika laajasti paininut paljon ajetun DT17 moottorin kanssa.

« Viimeksi muokattu: 10.09.2018, 21:40:21, kirjoittanut Janne L »
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break ’05

jopeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #182 : 11.09.2018, 10:23:20 »
Omassa 2.7HDi koneellisessa tällä hetkellä mittarissa 216tkm joista omistukseni aikana tullut noin 40tkm. Ei moittimista. Öljyt vaihdeltu säännöllisesti. Ei ole vielä kertaakaan ollut koneen kanssa ongelmia, jollei termostaattia lasketa. Itse olen ajanut lähes pelkästään matka-ajoa. Aika näyttää alkaako kilometrit näkymään koneen käyttäytymisessä.

penkkiurheilija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #183 : 11.09.2018, 16:46:36 »
Terve.

Omalla 2,7 hdi:llä -06 nyt ajettu 350000 km josta itse olen ajanut 130000km. Ainut harmi koko aikana, termostaattikotelo joka petti 223000km lukemilla.
-06 peugeot 607 2,7 hdi 260,  -99 suzuki bandit 1200 turbo.

matelija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #184 : 11.09.2018, 17:50:18 »
Yleisesti ottaen aika helkutin vaikea sanoa mitään. On sitä nyt jotenkin huollettu jos tuohon asti moottorilla päästy. Mutta kolme desiä suuremmalla moottorilla saat jo hieman parannellun painoksen tuosta. Tosin merkkiä pitäisi vaihtaa.
Nimimerkki Antti3 on aika laajasti paininut paljon ajetun DT17 moottorin kanssa.

Harvinaisia näyttävät molemmat V6-dieselit olevan PSA-autojen nokalla. Sitikkaa on tosiaan tehty tuolla 3.0 HDI:llä, mutta tuppaavat olemaan yleisiä kuin yksisarviset. Eli ei oikein meinaa löytyä mistään. 2.7:lla löytyy sentään kourallinen 607 ja 407, sekä C6-Sitikkaa. Eipä tuokaan nyt aivan pommilta vaikuta äkkiseltään. Termarikotelo lienee ainoa akilleen kantapää tähän mennessä.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 796
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #185 : 11.09.2018, 17:58:33 »
Jos tuo 3.0 (DT20C) kiinnostaa niin Ruotsin blocketista niitä saa tällä hetkellä niin edullisesti etten harkitsisi 2.7:aa ollenkaan.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break ’05

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 878
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #186 : 11.09.2018, 19:29:10 »
Minulla myös tosiaan ollut hieman ongelmia tuossa 2.7 HDi coupessa, mutta toisaalta ostin auton viallisena ja katsastamattomana, auto oli seissyt vuoden käyttämättömänä ulkona, ja tietoisena ongelmista. Auton huoltohistoria ei ollut tiedossa, autolla oli ajettu 320 tkm ja vikavalo paloi. Nyt noin vuosi takana tuon kanssa ja tällä hetkellä moottori toimii hyvin. Vuoden aikana vaihdettua mm. Molemmat egr-venttiilit, kaikki hehkut, yksi suutin ja korkeapainepumppu. Saas nähdä tuliko noilla kuntoon. Nyt mittarissa 335 tkm.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

607hdi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 57
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #187 : 11.09.2018, 22:13:29 »
Saahan sitä pösöäkin tuolla 3litrasella koneella, mutta ilman takaovia tultava toimeen ja ulkomailta joutuu hakemaan.
508sw gt -12. Exät: 407sw 2,2hdi -08. 607 2,2 -05, 607 2,2hdi -01 ja 406 2,0hdi(110) -01

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 796
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #188 : 11.09.2018, 23:03:55 »
Juuri ennen nykyistä autoa kävin koeajamassa 607:n DT17 moottorilla. Se oli kuin sepelimylly verrattuna DT20 moottoriin muista ominaisuuksista puhumattakaan. Ei ollut kovin vaikea valita vaikka hintaeroa oli nelinkertaisesti.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break ’05

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 215
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #189 : 12.09.2018, 16:00:47 »
Oliko siis c5:sen hinta nelinkertainen verrattuna 607:n hintapyyntöön?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 796
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #190 : 12.09.2018, 17:17:32 »
Kyllä.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break ’05

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 475
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #191 : 12.09.2018, 17:21:18 »
Niin. Kun vertailee C5:sta ja 607:aa, vähän riippuu vuosimalleista. 607 on jo aika vanhaa keksintöä ja C5:ta on uudempaa aikakautta.
Ja kunto.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 267
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #192 : 12.09.2018, 18:08:20 »
607 on vanhaa kuppikuntaa tuohon C-vitoseen verrattuna, ihan mukava silti omistaa hyväkuntoinen 607.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

jopeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #193 : 12.09.2018, 20:30:39 »
Vanhaa tai ei, hyvä auto hintaansa nähden 607 ollu. Kaikissa autoissa vikoja piisaa kun tarpeeks ajaa, tai jättää huoltamatta ajallaan. Ja jos oikein huono tuuri sattuu kohdalle, niin voi tulla hyvinkin kalliks merkistä riippumatta. Kaksi Pösöä olen omistanut. Aikaisempi auto oli 406, jolla hurruttelin 230tkm hyvin vähillä murheilla, ennen kuin vaihdoin nykyiseen. Bemaria, Saabia, Volkkaria ja Volvoa ollut ennen Pösöjä. Vähävikaisimpia Pösöt ovat kaikista tähän astisista autoista olleet. Volkkarista meni Tiptronic laatikko ja nelivedon jakolaatikko hajalle. Auto ei ollut kyllä enää onneksi omistuksessani tuolloin. Volvosta meni nokka-akseli kolmeen osaan kesken ajon ja venttiilit solmuun ja Bemarin nostajat nakutti niin, että bensakone kuulosti diisseliltä. Saabissa ei ollut kyllä vikoja ollenkaan, mutta se meni lunastukseen huolimattoman kanssa-autoilijan virheestä. Tähän astisen kokemuksen pohjalta sanoisin, että Pösöt ovat mainettaan parempia autoja.

Todennäkösesti tämän viestin jälkeen tapahtuu jotain katastrofaalista, kun hyppään seuraavan kerran Pösön puikkoihin....