Kirjoittaja Aihe: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 68542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 484
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #75 : 06.03.2015, 20:17:54 »
Samoilla seuduilla...
Laitan yksäriä.

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #76 : 04.06.2015, 20:14:13 »
Pikku päivitystä 607 2,2 aut fl 2005: Taitaa jonkun pyörän laakeri tulla finaaliin, koska nopeudessa 115 - 119 kmh alkaa kuulumaan ujellus, jota en ihan renkaiden aiheuttamaksi usko. Kilometrejä ei ole kuin 101000, mutta ikäähän on jo 10 vuotta. Myöskään jäähdyttimen puhallin ei toimi muuta kuin A/C päällä. Vanhuus ei tule yksin :'(. Kaikista näitä mielestäni normaaleista huoltotoimenpiteistä huolimatta, olen erittäin tyytyväinen "limusiiniini"  ;)

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 541
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #77 : 05.06.2015, 07:04:35 »
Jos A/C ei ole päällä, jäähdyttimen puhallin pyörii vain tarvittaessa, siis ei koko aikaa. Tarkoitatko ettei se pyöri ilman A/C asentoa vaikka moottorin lämmöt korkealla?

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #78 : 14.06.2015, 22:25:29 »
Ei se pentele pyöri, vaikka lämpöä olisi. Kun A/C:n napin painaa pohjaan alkaa pyörimään ja kolisemaan sen peijoonisti sekä kylmänä että kuumana. Klappia on reilusti ja pelkän laakerin vaihto meidän vehkeillämme on mahdoton rasti. Hakusessa nyt on puhallin n:o 1953F7. Motonetista  ei löydy ja marmoritiskin hinta on 650 euroa. Lähetin kyselyn myös Viron merkkihuoltoon Viljandiin.

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #79 : 14.06.2015, 23:26:09 »
Oletko varma osanumerosta? Jäähdytyspuhaltimet tyypillisesti 1250 alkuisia, 607 mallin osanumero voisi olla 1250F8.

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #80 : 15.06.2015, 10:16:33 »
Pitää tsekata pojalta - hän tuollaisen ilmoitti :-\

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #81 : 15.06.2015, 17:38:09 »
Benkulle: Tuo varaosanumero on noukittu service boxista auton valmistusnumeron perusteella. Mainitsemallasi numerolla 1250F8 löytyy kyllä flekti ihan motonetistakin, mutta se on ns. vanhaa mallia, eikä meidän FL:iin sovi. Ikävä kyllä :'(

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #82 : 15.06.2015, 21:05:18 »
1250F8 ainakin Valeon luettelon mukaan kävisi myös FL malliin.

Samoin myös Nissens listaa tuotteensa mallivuosiin 2000-2010.
http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=214927&parttype=2181
« Viimeksi muokattu: 15.06.2015, 21:09:44, kirjoittanut Benkku »

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #83 : 16.06.2015, 08:29:47 »
1250F8 ainakin Valeon luettelon mukaan kävisi myös FL malliin.
Samoin myös Nissens listaa tuotteensa mallivuosiin 2000-2010.
http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=214927&parttype=2181

Tuo on kyllä se malli, mikä ei meidän yksilöömme sovi. Juniori jopa irrotti epäkuntoisen puhaltimen todetakseen, että varaosaliikkeiden myymässä 1250F8:ssa on vain yksi liitin ja meidän pirssimme  tarvitsee mallin 1253F7 / 1953F7, jossa on kaksi liitintä. Toinen virralle ja pienempi ohjauskäskylle. Itsehän en näistä asioista mitään ymmärrä, eikä tuollainen vika tosiaan 607:n arvoa omassa luokituksessani suinkaan vähennä. 10 vuotta vanhaan autoon (vähäisistä kilometreistä huolimatta) on aina odotettavissa pikku remppoja ja varauduttava vuosittaisten ylläpitokustannusten nousemiseen ihan uusiin verrattuna. Toisaalta hankintahinta oli niin edullinen, että sillä jo melkoiset huoltotoimet kustantaa ;)

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 541
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #84 : 16.06.2015, 11:33:49 »
Minunkin autooni tuo piti vaihtaa ja vaikka katalookin mukaan sellainen tarvikkeena muka löytyi, niin eipä käynyt ja marmoritiskiltä piti ottaa. Joko olet joutunut vaihtamaan ilmastoinnin lauhduttimen, etuiskarien kääntölaakerit, etupyörien laakerit, alapallonivelet? EDIT: Sullahan näköjään onkin vasta vähän kilometrejä, mulla nuo vaihdot tuli 180tkm - 200tkm huitteilla.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2015, 12:11:13, kirjoittanut JS »

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #85 : 16.06.2015, 12:16:27 »
Yksi alapallo vaihdettiin, kun joku oli tunaroinut suojakumin rikki. Muuten ei ongelmia vielä. Joko etu- tai takapyörien laakerien aika taitaa olla lähellä, koska 115 kmh:ssa alkaa kuulua sen kaltaista ujellusta, jota ei oikein kesäkumien syyksi voi pistää. Odottelen nyt mitä Viron veljemme huoltohommista kertovat. Voisi samalla pikku loman pätkän Viljandissa viettää ja vaikka poiketa Riikaan :-)

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #86 : 26.06.2015, 16:31:21 »
Eipä ole Viron veljemme vielä oikeasta Juhannuksesta selvinneet vastaamaan :(. Olemme etsiskelleet kaikki tarvikemyymälöiden 607:aan sopivat puhaltimet,  mutta ei oikeaa ole löytynyt ainakaan kymmenestä eri mallista. Mahtaisikohan meidän yksilön erilaisuus johtua lisävarusteena olevasta kattoluukusta ja sen takia tietokoneessa on joku  "ylimääräinen" pulikka A/C:n toimintaan ja kattoluukun aukeamiseen liittyen? Joka tapauksessa kaksi piuhaa propellissa pitäisi olla - virralle ja komennoille. Onneksi tänä kesänä ei vielä ilmastointia ole tarvinnut  :-\

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #87 : 26.06.2015, 16:51:17 »
Onko puhallinmoottorin vieressä muovivalussa neliömäinen 'laatikko'?

1253K5 voisi olla soveltuva. Toisaalta sen alkuperäisen varmasti pystyy edullisesti (hiilet ja laakerit parikymppiä) itsekin korjaamaan.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 686
    • http://peugeot505.info
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #88 : 26.06.2015, 17:41:29 »
Ei se pentele pyöri, vaikka lämpöä olisi. Kun A/C:n napin painaa pohjaan alkaa pyörimään ja kolisemaan sen peijoonisti sekä kylmänä että kuumana. Klappia on reilusti ja pelkän laakerin vaihto meidän vehkeillämme on mahdoton rasti. Hakusessa nyt on puhallin n:o 1953F7. Motonetista  ei löydy ja marmoritiskin hinta on 650 euroa. Lähetin kyselyn myös Viron merkkihuoltoon Viljandiin.

Viestissäsi on kirjoitusvirhe, kyseinen osa on 1253 F7. Saksasta saanee ko. alkuperäisosan hintaan 336,88 e + toimituskulut eli n. 300 e halvemmalla kuin Suomesta: http://eshop.original-teile.de/index.php?lang=1&cl=search&searchparam=1253F7

Ei voi kuin (jälleen kerran) ihmetellä Suomen maahantuojan hinnoittelupolitiikkaa...
« Viimeksi muokattu: 26.06.2015, 17:46:45, kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #89 : 26.06.2015, 18:46:43 »
ToniL: Petteri kommentoi seuraavasti: "Toi numero on just se mitä kaikki varaosaliikkeet myy. Niissä on vain yksi liitin. 1253F7 on kaksi liitintä, yksi virralle ja toinen pienempi ohjauskäskylle."  ;)

Benkun mainitseman osan hän kävi netistä tsekkaamassa ja tuumi, että saattaisi olla sopiva vaihtoehto, mutta paljon kolhomman näköinen kuin alkuperäinen  ;D. Korjausoperaatio tietty on mahdollinen, mutta ei meidän vehkeillämme eikä tiloissamme  :-\

Joka tapauksessa lähden ensi viikolla Viljandissa käymään. Esimerkiksi ilmastonnin täyttöhuollon hinta siellä on 31 euroa ja työ n. 30 euroa tunnilta. Taidetaan vaihdattaa myös takapään laakerit, koska n. 115 kmh nopeudessa kuuluu aika paha ulvonta. Tietty renkaissakaan ei ole kulutuspintaa enää kuin 2,5 mm.