Kirjoittaja Aihe: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus  (Luettu 32515 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jouvee

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #90 : 14.06.2012, 14:26:20 »
Homman sain hoidettua hakemalla viiksen citikalta ja softanpäivitys Oulussa Nikuselta. Homma toimi hienosti eikä koko paketille tullut hintaa kuin ¨120eur.

Sen verran vielä tuosta Nikusen huoltamosta, että oli kyllä hienoa palvelua!

wedo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 366
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #91 : 14.10.2012, 12:49:42 »
Auto: 2004 407 1,8 Esplanade (EW7J4).

Nopeasti kahlasin aiheen läpi. Kuitenkin omassa 407 löysin mielenkiintoisen johdon moottoritilasta, toinen tulee moottorilta ja jää tyhjänä roikkumaan sinne boxiin konetilassa jossa on ecut ja sun muut lelut. Toinen pää johdosta tulee paksusta johtonipusta, varman auton sisältä ja on tulpattuna kotelon pohjalla. Numerokoodin mukaan johto kuuluu vakionopeudensäätimelle.

Autossa ei ole asennettuna vakkaria, ajattelin kuitenkin sen asentaa kuhan saan auton katsastettua. Sinänsä helppo kokeilla kun voin lainata 307 viikseä ja kokeilla ennen kuin tilaan uuden tuohon.

Lähinnä heräsi kysymys tuosta piuhasta mitä ei ollut yhdistetty, helppohan tuo on kytkeää, mutta kuitenkin haluaisin kuulla onko muut törmänneet vastaavaan johtoon. Tänään voin tarkastaa tuon tarkan numeron johdosta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #92 : 14.10.2012, 14:47:05 »
Villi arvaus: johto voi liittyä nopeudenrajoittimeen jota tuohon sun autoon ei varmaan saa käyttöön koska/jos kaasupolkimelta puuttuu kytkimiä.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

kokkikettunen

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #93 : 01.11.2012, 15:39:06 »
Auto: 2008 407 Wagon 1,8 Trendy (125 hv).

Eilen hankittu 407 ja tietty karvalakkimallia. Muunmuassa vakkari puuttuu, mutta koitetaan korjata tilannetta. Vakkari Z9 tilattu Veholta (65 €). Nyt olisi hakusessa osaava henkilö pääkaupunki/keski-uudenmaanseudulta päivittämään se toimivaksi (eli BSI jne...). Löytyiskö forumilta halukkaita auttajia korvausta vastaan?

/Marko

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #94 : 06.12.2012, 09:31:35 »
Ylivieskan seutuvilla onnistuisi kokeilu jos jollain tarvetta, löytyy piuha ja ohjelma.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 923
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #95 : 06.12.2012, 10:53:17 »
...jokin bitti tai setuppi ei asettunut, viiksi ilman nopeudenrajoitinta...pitääkö 2008 mallissa olla molemmat.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Lauri_Loikkanen

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #96 : 09.05.2013, 23:43:48 »
Auto: 2006 407 2,0 Confort.

Tere, nyt on vakkarin viiksi asennettu paikoilleen ja se pitäisi saada vielä toimimaan. Viiksessä on tuo nopuden rajoitin toiminto myös, mutta sillä ei niin väliä vaikka ei toimisikaan. Eikös tuo rajoitin vaatinut polkimilta kytkimiä? Olikos pääkaupunkiseudulla joku jolla olisi tarpeelliset vehkeet ja osaisi koodata vakkarin toimimaan? Korvausta vastaan toki.

jlepist

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #97 : 30.07.2013, 14:55:07 »
Auto: 2007 407 SW 1,6 HDi.

Viiksi 6242.Z9 hankittu Automaasta. Asennus olisi ollut tuolla yhteensä 300 €, joten ostin pelkän viiksen ja laitoin itse kiinni. Viiksi yksinään oli 61 €.

Olisko vinkkejä mistä ohjelmointia voisi kysellä Tampereen seudulla?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Peugeot 508 & Peugeot 607

Pele16

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #99 : 07.08.2013, 19:06:11 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 Confort.

Viiksi on paikoillaan, huoltamon kamppeilla pääsi käpisteleen vain ecu:a, onko Tuusula-Kerava-Järvenpää lähistöllä piuhoja/pp2000, jolla sais täpättyä viiksen toimimaan, tietty korvausta vastaan??

habsintti

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #100 : 26.10.2013, 17:09:18 »
Auto: 2007 407 1,6 HDi 110 FAP.

Ostin juuri Peugeot 407:n -07. Tuossa on Olympia varustelutaso, joten vakkaria ei ole. Moottorina on 1.6hdi 110 FAP. Ilmeisesti tuohon onnistuu vakionopeudensäätimen asennus tässä keskustelussa annetuin ohjein? Kyselin tuota viikseä jo Veholta ja heiltä sellainen löytyy (61€). Haluaisiko joku PK-seudulla laittaa ajotietokoneeseen oikeat asetukset, tietenkin korvausta vastaan?

hsk1975

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #101 : 29.01.2014, 19:32:32 »
Auto: 2004 407 SW 2,0 (DAM: 10228).

Tuli vakkarin asennuksessa ongelmia. Ostin 6242.z9 viiksen ja asensin sen paikalleen. Mut mut ohjelmointi ei onnistunut Nikusella (saivat kuulemma laitettua oikeat täplät paikalleen mut ei vaan toimi). Meinasivat et pitäs olla se paremman mallin viiksi (kalliimpi). Oisko ehotuksia/ tietämystä miten jatketaan?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 923
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #102 : 29.01.2014, 19:56:26 »
Eri variaatiot kokeiltava. Pitäisi toimia satavarmasti tai viiksi on rikki jo ostettaessa  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #103 : 29.01.2014, 22:59:59 »
Mulla ainakin piti laittaa "täppiä" kahdessa paikassa että lähti toimimaan. En kyllä enempää enää muista.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 127
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #104 : 30.01.2014, 08:42:42 »
Saattavat olla hyvinkin oikeassa huollossa, riippuu varmasti siitä mikä "kaasupoljin" autossasi on.  SB:sta löytää autossa käytetyn kaasupolkimen (valmistenumeron perusteella) josta pystyy päättelemään oikean viiksen.
Aktivointi pitää tehdä BSI- ja ECU:n puolella, molemmissa "aktivoidaan" vakionopeussäädin. Toisessa noista paikoista on myös muutama valinta viiksen tyypille, eli jos nuo on kaikki on oikein ja eri variaatiot kokeiltu niin viiksi saattaa olla väärä. Paha mennä sanomaan mutta luulisi, että osaavat huollossa tuollaisen kokeilla. :)

Eikös se ollut niin, että nopeudenrajoittimella varustettu viiksikään ei toiminut kunnolla autoissa joissa ei ole tuohon kuuluvaa kaasupoljinta, eli saattaa toimia myös toisin päin vastaavasti... Onhan tuota asiaa pyöritelty täällä, ainakin 307 ketjussa, haulla löytänee lisää infoa.