Kirjoittaja Aihe: 405 - Ei käynnisty sammuttuaan kesken ajon (polttoaine vähissä)  (Luettu 2554 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Draco76

  • Vieras
Ongelma:

Autoni (405 2.0 Sri -94) sammui kesken ajon ja sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin, ei edes lupaile. Starttaa hyvin, kipinä tulee sekä polttoainetta tulee konehuoneeseen asti. Tähän asti tehty, Vaihdettu sytytystulpat ja johdot sekä polttoaineen suodatin. Autossa on XU10J2 moottori, Magneti Marelli 8P sytytysjärjestelmä sekä automaattivaihteisto.

Osaisiko joku sanoa mistä vikaa lähtisi seuraavaksi etsimään? Miten voisi tutkia nuo ruiskun suuttimet, jotta meneekö niistä polttoainetta läpi?

Ratkaisu:

Vihdoin ja viimein lähti käyntiin. Vika: tankissa liian vähän polttoainetta. Sen varran sai kuitenkin että keräs paineen ja ruiskusi polttoainetta letkua raottaessa. Polttoainemäärän mittarista tankissa oli kohovipu juminu, joten näytti yli puolta tankkia. Onneksi ei ollut hajottanut bensapumppua, kun yritin starttailla vähillä bensoilla.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 104
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 405 - Sammui kesken ajon, eikä käynnisty enää
« Vastaus #1 : 11.02.2008, 09:12:05 »
Jos polttoainetta ja kipinää on, voisi nokkaremmin eheyden tarkistaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 065
Vs: 405 - Sammui kesken ajon, eikä käynnisty enää
« Vastaus #2 : 11.02.2008, 09:14:07 »
Kertalaakista sammuminen tarkoittaa yleensä, että jostakin hajosi sähkölaite tai katkesi johto.


vhanhisuanto

  • Vieras
Vs: 405 - Sammui kesken ajon, eikä käynnisty enää
« Vastaus #3 : 11.02.2008, 09:14:48 »
Osaisiko joku sanoa mistä vikaa lähtisi seuraavaksi etsimään? Miten voisi tutkia nuo ruiskun suuttimet, jotta meneekö niistä polttoainetta läpi?

Kampikulman anturi? Jos se on hajalla, ei minun käsittääkseni suuttimet avaudu. Varovasti voi testata ottamalla suuttimien jakotukin irti, suuttimet vaikka lasipurkkeihin ja starttia.

vhanhisuanto

  • Vieras
Vs: 405 - Sammui kesken ajon, eikä käynnisty enää
« Vastaus #4 : 11.02.2008, 10:20:09 »
Eikös kipinöintikin lopu kampikulma-anturin hajotessa ja tässä tulee kipinää.

Niinhän se taisi ollakin. Muisti palailee pätkittäin.

Miksi ei pyörisi, no okei, ei pyöri jos venttiilit on ihan tuhannen solmussa.

Pyörii kyllä, jos on nokka-akseli jäänyt sopivaan asentoon. Pahat kolinat sieltä silti kuuluu.

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 065
Vs: 405 - Sammui kesken ajon, eikä käynnisty enää
« Vastaus #5 : 11.02.2008, 12:20:15 »
Katselin MM8P:n kytkentäkaavaa ja kaksoisreleen kautta suuttimille pitäisi tulla +12 volttia. ECU:n nasta 18 kytkee suuttimien toista päätä ilmeisesti maahan. Kaikki suuttimet ovat kytkettynä rinnan. Se tarkoittaa, että suihkutus ei ole ajoitettu. Moduloitu se kuitenkin käsittääkseni on jolloin nastassa 18 on pulssitettua sähköä ja uskoisin viisarikäyttöisen yleismittarin näyttävän siitä jännitettä, joka vaihtelee kuormituksen mukaan 0...12 V.

http://www.autoelectric.ru/auto/peugeot/106/nfw/nfw.htm
http://www.autoelectric.ru/auto/peugeot/m-peugeot.html