Kirjoittaja Aihe: 407 - Jarruongelmia  (Luettu 11315 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

407 Cupee

  • Vieras
407 - Jarruongelmia
« : 07.04.2008, 13:05:14 »
Auto: 2007 407 Coupe 2,2.

Mun 407 coupe lasittaa jarrupaloja erittäin vaarallisesti! Sillä reilussa vesikelissä etujarruista katoaa tehot käyttö jarrutuksessa, joutuu painamaan jarrua normaalia voimakkaammin jolloin takajarrut astuvat toimintaa ja auto tuntuu heittävän perän sivulle mutta esp korjaa luiston. On muutaman kerran säikäyttänyt. Jarrut myös vinkuvat myös niin peevelisti. Vikaahan ei oli merkkiliikkeen puolesta oikein ymmärretty tai sitten haluttu ymmärtää, jarrupalat vaihdettu kolme kertaa ja putsattu satulat +liukupinnat.Jarrulevyjen pintaan jää myös seisonnassa monesti jarrupalan kuvion jälki joka ei yhden päivän ajon aikana katoa?

Jarrut kyllä toimivat kun runttaa polkimen lattiaan.

407 Cupee

  • Vieras
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #1 : 08.04.2008, 17:26:52 »
Yleensä tuollainen palojen lasittuminen johtuu liian hellästä jarruttelusta, joten "vika" saattaisi poistua hieman raskaammalla jarruttelulla. Ei tarvi joka kerta vetää absit rutisten mutta välillä hieman reilummalla jalalla.

Olen yrittänyt kaikki konstit mutta ei auta. On vaan kovalla vesisateella tehtävä jarrujen koettelu jotta tietää miten pysähtyy tänään. Autossa on viimeisen päivityksen palat ja aika tilattuna jarru tarkistukseen. Aika villiltä tuntuu myös tämän hintaluokan autossa jarrujen löysäily kun jarruttaa tasaisella poljin paineella risteykseen niin löysäilee jarrutuntumaa niin kuin olisi kierot levyt muttei pumppaa polkimeen samalla tavalla.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 498
  • Edellinen auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #2 : 09.04.2008, 14:03:48 »
Onkos tuossa samanlaiset jarrut kuin perus-407:ssa? Itselläni ei ole ollut mitään vastaavia ongelmia 45tkm aikana, mutta mulla onkin karvalakki 407 SW Olympia 1.8/125 vm. 2006/9.

Tuleeko ongelma siis sadekelillä ajon aikana, ei esimerkiksi yön seisomisen takia ensimmäisissä jarrutuksissa? Kannattaisiko vaatia seuraavaksi levyjen vaihtoa? Ilmeisesti ongelma ei voi olla takapäästä johtuva? Entä laahaavatko etujarrut (ei luulisi jos kerran on jo herkistelty paikkoja)? Onko jarrujen perustasapaino (etu-taka) kunnossa?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 407
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #3 : 09.04.2008, 14:20:13 »
Minun 406:ssa oli tuommoista ongelmaa kun ajoi suolatulla tiellä. Tavallisessa vesisateessa en huomannut kyseistä ongelmaa.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

salvo

  • Vieras
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #4 : 10.04.2008, 12:51:46 »
Samanlaista 'ongelmaa' myös omassa vanhemman sukupolven coupéssa (facelift 406 coupé siis kyseessä). Nimenomaan moottoritiellä vesisateessa ei toivo joutuvansa äkkijarrutustilanteeseen... Edellisessä coupéssani, jossa oli Brembon jarrut (edessä) ei moista ongelmaa ollut. Mutta ne olikin kunnon jarrut ne, mutta hurjat oli myös varaosa hinnat... 

Juge407

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #5 : 10.04.2008, 17:34:59 »
Sama ongelma myös täällä ja autona 407 Coupe. Eli välillä saat polkea jarruja oikein kunnolla, että pysähtyy. Jarrut myös vinkuvat lujaa aina kun jarruttaa hellästi. Autoon on vaihdettu uudet palat vasta kertaalleen takuuna ja huollossa lupasivat vaihtaa ensi kerralla sekä levyt että palat jollei vinkuna lopu ja jarrujen "tunnottomuus" korjaannu.

407 Cupee

  • Vieras
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #6 : 10.04.2008, 18:55:48 »
Näyttää olevan ominaisuus eikä vika? En ole tavannut missään autossani tämän tyyppistä ominaisuutta. Merkkiliikkeellä oli kolme viikkoa aikaa selvittää ko. ominaisuuden kohtalo mutta eivät viitsineet selvittää, naama muikeana töllistelivät kun sanoin että vaihdetaan palat, levyt ja satulat. Tarvikepaloja olen ehdottanut, ovat ilmeisesti vinkumattomat sillä orkkispalat vinkuu kuin sikaa tapettas ja sehäin on liian kovaa materiaalia.

Edellisellä käynnillä pojat hiovat ja putsasivat etujarrut, kyllä tuli jarrutus tuntuma heti takaisin mutta kesti vain kaksi viikkoa ja taas tunnottomat jarrut.17.4 tilattu aika katsotaan mitä tapahtuu. Suolatulla mäski tiellä ei ole jarruja juuri nimeksikään.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 547
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #7 : 10.04.2008, 19:02:50 »
Onko jarrupalassa yksi vai kaksi uraa vai onko ollenkaan?

Ainakin VW merkkisissä autoissa on ollut jarrujen katoamisia. Johtuu suolakurasta.
Peugeot 508 & Peugeot 607

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 570
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #8 : 10.04.2008, 19:13:14 »
Aikoinaan 1999 vaihdettiin volkswagenin jarrukampanjassa palat pehmeämpiin passatissani. Nollakelillä ensimmäisissä jarrutuksissa auto oli täysin jarruton.Missään muussa autossani ei ole jarruongelmia ollut. Ei myöskään kahdessa omistamassani 407:ssa.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #9 : 11.04.2008, 16:55:15 »
Saabin tiettyjä malleja on myös takaisinkutsuttu kyseisen ongelman vuoksi. Alkuperäiset jarrupalat vettyivät (ts. kyllästyivät suolaliuoksella), jarrupalan/levyn välinen kitka merkittävästi alempi. Seurauksena ensijarrutuksessa lähes jarruton auto. Ongelmaa pahentaa jarrutettaessa tapahtuva äkillinen lämpötilan nousu, joka vettyneen palan tapauksessa johtaa jonkin aikaa kestävään ns. 'hörylukkoon'.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 276
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #10 : 28.03.2010, 22:20:31 »
http://www.sporttiauto.fi/tuotteet/ebc/fi_FI/ultimax/

Olisiko ratkaisuna EBC GreenStuff tai Ultimate 90 palat? Ref. Peugeotin originaalit noin70 euroa ja Remsa tarvikepalat 30 euroa. Vinkumattomuudelle ei hintaa  ;D
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #11 : 29.03.2010, 02:51:24 »
Olisiko ratkaisuna...

Suosittelen Juridin jarrupaloja.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 276
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #12 : 29.03.2010, 08:09:34 »
Suosittelen Juridin jarrupaloja.

Juririd on testivoittaja-palat ja Volvon ensiasennuspalaksi epäilty.
Ainakaan 406:een ei ollut Jurideja tarjolla. Mistä Jurideja saa? Tarvikeliike ei tiennyt ja suosittelivat Ferodoa.

GreenStuffit maksaa netistä ostettaessa 150 puntaa, että postikuluineen 200 euron investointi. Lisäetuna, että mustaa jarrupölyä ei muodostuisi kuin hiukan.
http://www.brakes4u.co.uk/ tuolla on aika kattava tietopaketti. Nuo britit osaa ainakin markkinoinnin. Lupaavat jopa postikuluitta, ei ehkä Suomeen  ;D
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 705
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #13 : 29.03.2010, 08:53:36 »
"Melko" kalliit jarrupalat... EBC:n tuotteita saa myös Suomesta, vaikka Sporttiautosta:

http://www.sporttiauto.com/tuotteet/ebc/fi_FI/ebc/
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 570
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #14 : 29.03.2010, 09:07:33 »
Juridin palat ovat tosiaan testivoittaja ja ferodo myös tuon testin kärkisijoilla. Sensijaan Remsan palat olivat aivan testin hännillä enkä niitä viitsi autooni laittaa. Mikähän pala kävisi tuon coupeni brembon paloiksi, kun peugeot liike sanoi heillä siihen maksavan jarrupalasarjan niin sikana, että kehoitti jostain rallikaupasta mennä ennemmin ostamaan. Vaikka tässä ketjussa on lasittumisesta moitittu, alkuperäislaatu passaisi silti minulle.