Kirjoittaja Aihe: 407 - Jarruongelmia  (Luettu 11314 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 239
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #15 : 29.03.2010, 13:33:00 »
Ferodoa suosittelen, ikinä ei ole ollut minkäänlaista paloihin liittyvää jarrumurhetta Ferodoja käyttäen.

Mitä merkitystä on paljonko jarrupalat maksaa? Niillä ajaa 100tkm ja ylikin jos ajotapa on kunnossa. Eli 1000€ jarrupalat maksaa 0,01€/km. Varmasti löytyy järkevämpiäkin säästön paikkoja autoilussa.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 705
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #16 : 29.03.2010, 17:02:27 »
Ei varmaan muutaman euron tai kympin hintaerolla liene suurempaa merkitystä, mutta jos laadukkaat palat saa 50-100 eurolla, niin mielestäni ei kannata maksaa 200 euroa, jollei sitten ole jotain erityistä ominaisuutta hakemassa, jonka kalliimmat tarjoavat. Mielestäni ei ole millään tavalla väärässä paikassa säästämistä, jos ostaa ihan tavalliset hyvät jarrupalat puoleen hintaan siitä, mitä jotkut kalliimmat maksaisivat. Varmaan nuo Ferodon palatkin maksavat alle 100 e/pari. Tässähän ei nyt ole kyse siitä, että joku ostaisi autoonsa 5 euron surkeat jarrupalat...

407 Coupen V6-malliin käyvät näemmä EBC-palat DP21550 (Greenstuff) ja DP31550C (Redstuff), joiden hinnat Sporttiautossa ovat 161,87 e ja 175,37 e + toimituskulut 5,50 e. Ulkomailta voi saada halvemmalla.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2010, 17:24:09, kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 505
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #17 : 29.03.2010, 18:40:35 »
Mikähän pala kävisi tuon coupeni brembon paloiksi, kun peugeot liike sanoi heillä siihen maksavan jarrupalasarjan niin sikana

Kaha tuo maahan Bremboa, ehkä niitä alkuperäismerkkisiä saa tarvikeliikkeestä kohtuullisempaan hintaan kuin Peugeotin pajalta.

http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=425
Jälleenmyyjähaku: http://www.kaha.fi/kahaweb/default.php?id=44

Mitä merkitystä on paljonko jarrupalat maksaa? Niillä ajaa 100tkm ja ylikin jos ajotapa on kunnossa. Eli 1000€ jarrupalat maksaa 0,01€/km. Varmasti löytyy järkevämpiäkin säästön paikkoja autoilussa.

Eli monella kuskilla 3-5 vuotta, joten pelkkiin etupaloihin menee 200-333 euroa vuodessa.

Suosittelen Juridin jarrupaloja.

Onko niin, että Juridin maahantuonti on lopetettu? Tuollainen sivu löytyy:
http://www.kaha.fi/kahaweb/m_info.php?mid=27

Mutta sivu lienee vanha, koska etusivun kautta hakien ei jarruosissa enää mainita Juridin edustusta.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2010, 18:54:14, kirjoittanut MJ »

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #18 : 29.03.2010, 19:42:01 »
Onko niin, että Juridin maahantuonti on lopetettu?

Mutta sivu lienee vanha, koska etusivun kautta hakien ei jarruosissa enää mainita Juridin edustusta.

Mitä höpäjät? Tuotekartan edustuksissa on tuotemerkki listattuna.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 323
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #19 : 29.03.2010, 20:39:11 »
En mä tiedä kenen tekemät on pösön alkuperäiset, mutta esim 406:ssa oli vielä alkuperäiset palat edessä ja takana mittarilukeman ollessa 114 tkm. Väitän ettei niitä tarvinnut vaihtaa ennen kuin 150 tkm kohdalla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 505
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #20 : 29.03.2010, 21:24:15 »
Mitä höpäjät? Tuotekartan edustuksissa on tuotemerkki listattuna.

En tiedä, mutta en huomannut. Jarruosat (Fremax, Road House, Brembo, NK): http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=45

Varaosat: http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=20

Onkohan toisessa osiossa sitten virhe tai vanhaa tietoa, vai mikä lie tilanne. Mistä liikkeestä GET406 kysyit aiemmin Jurideja, etkä saanut tilaamallakaan?
« Viimeksi muokattu: 29.03.2010, 21:28:10, kirjoittanut MJ »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 276
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #21 : 29.03.2010, 22:22:29 »
Mitä höpäjät? Tuotekartan edustuksissa on tuotemerkki listattuna.

MJ on täysin oikeassa. Soitin Kahalle ja lupasivat päivittää vanhentuneet nettisivut pian. Juridia ei saa Suomesta, eli oli ollut kaiketi kilpailukyvytön hinnaltaan, vaikkakin erinomainen. Samalla Kahan edustajan (nimeä en tässä nyt mainitse) kanssa oli puhetta EBC-paloista. Erinomaiset, kun ajaa ne sisään. Pitää kuulema jarruttaa kunnolla ne palat kuumaksi, että alkaa toimimaan täysin suunnitellusti. Aika outoa, mutta nyt täytyy kai uskoa kokemuksen ääntä (myynyt ennen EBC:tä).

On kai oltava pioneerien joukossa ja tilattava netin kautta tuollaiset briteiltä  - finski Sporttiauto on hinnaston mukaan noin 100 euroa kalliimpi- ;D
DP21550 eteen ja DP21551 taakse. V6 moottoriseen ei suositella edullisempaa Ultimax-90 palaa, vaikka Suomessa olisikin aivan riittävä.

Ehkäpä jarrulevyjen vaihtosyklin hidastuminen maksaa palat takaisin ja jarrupölyn minimointi luo kauneutta vanteille, vaikka pesenkin niitä kerran viikossa  ;)


Myyjän laatimaa tekstiä, jota ei välttämättä kaikilta osin kannata ottaa todesta:
 
"Greenstuff - 2000 sarja - Sporttijarrupala kadulle alle 200hv autoihin

 EBC:n suosittu Kevlar-pala on ideaali urheilulliseen katu- tai sporttikäyttöön.

    * Parempi jarruteho jopa 600° C asti
    * Ei vahingoita levyjä — avaruusajan aramidikuitujen ja ei-rauta pitoisten materiaalien käytön vuoksi levyn kuluminen on minimaalista
    * Ei lämmittelyä — välitön pito kylmänä
    * Nimellinen kitkakerroin 0,55
    * Soveltuu nykyautojen lisäksi hyvin myös kaikkiin vanhempiin klassikoihin jarrujen parantamiseen.

Pölyämätöntä jarrupalaa ei ole olemassakaan. Jarrujen värinättömään ja äänettömään toimimiseen kuuluu tietty pölyävyys, jotta jarrulevyt eivät jurise ja tarraudu jarrupaloihin. EBC jarrut muodostavat vähemmän pölyä ja vanteet on helpompi puhdistaa kuin useimmilla muilla jarruilla.

 Kaikki palat muodostavat enemmän pölyä niitä sisäänajettaessa - varsinkin, jos jarrulevyt ovat kuluneet.

 Raskaammille ja yli 200 heppaisille autoille suosittelemme vahvasti punaista Redstuffia - se pölyää vieläkin paljon vähemmän."
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #22 : 30.03.2010, 06:27:00 »
Soitin Kahalle ja lupasivat päivittää vanhentuneet nettisivut pian. ..Juridia ei saa Suomesta, eli oli ollut kaiketi kilpailukyvytön hinnaltaan, vaikkakin erinomainen...

Näinhän se näyttää Kahan suhteen olevan. Nettisivuilla tuo tuotemerkki kuitenkin vielä edustuksissa mainittiin ja luotin siihen.

Halvalla ei saa hyvää, jos haluaa minimoida jarrutusmatkan (siis maksimoida turvallisuuden tämän asian suhteen), kannattaa hankkia vain huippulaatuisia jarrupaloja. Pysähtymismatkan ero teknisesti hyvän ja halvan välillä - vähintäänkin metrejä.

Mitä tulee yllä mainitsemaasi 'sporttipala' merkkiin, niin ennemmin laittaisin Ferodot. ;)

Teknisesti vähintäänkin yhdenvertainen, edullisempi vaihtoehto.



« Viimeksi muokattu: 30.03.2010, 06:31:04, kirjoittanut Benkku »

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 570
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #23 : 30.03.2010, 08:38:46 »
Itseäni tämä jarrupala alkoi huolettamaan pari kuukautta sitten, kun peugeotin korjaamopäällikkö katsoi autoani ja totesi siinä olevan brembon levyt. Samalla kehoitti menemään rallikaupasta ostamaan palat, kun heillä sarja maksaa sikana!! No en ole halvasta rallikaupastakaan vielä kuullut. Mikähän se peugeotin etupalojen hinta sitten on? Nyt tutkittuani paloja, niin ei tarvi kyllä uusia pariin vuoteen ainakaan. Ja takapalojen merkki näytti olevan Jurid.

EEKI

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #24 : 30.03.2010, 08:58:23 »
No niin. Nyt huolettaa lämppärin läppien lisäksi vielä jarrupalatkin!
Ulkomaan sivuilla ovat kertoneet, että Brembon laikkojen uusiminen maksaa mannaa. Pitäisikö jarrupalat vaihtaa ennen aikojaan levyjä säästäviin? Pitäisikö huoltoon sisällyttää takajarrujen herkistyksen lisäksi vielä etujarrujen herkistys?
407c 2,2 -08

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 276
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #25 : 30.03.2010, 09:09:44 »
Mitä tulee yllä mainitsemaasi 'sporttipala' merkkiin, niin ennemmin laittaisin Ferodot. ;)

Teknisesti vähintäänkin yhdenvertainen, edullisempi vaihtoehto.

Totta.
Pikainen haku ei antanut 407lle palaa, searchi tunsi vain 406sen.

USPARTs luopuu 180 eurolla paloista, EBC GreenStuffit.
Eteen 115 euroa ja taakse 75 euroa. Aloitan takaa ja katson onko hintansa fäärti  :D

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 570
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #26 : 30.03.2010, 09:10:05 »
Brembon levy varmasti maksaa hunajaa. Jos pyytävät peugeot liikkeessä hunajaa, niin hankin kaverini kautta Porista. Saan vähintäin 30 % alennusta noista levyistä. Ja kun autossa on juridin palat, niin niitä on turha mennä huonompiin vaihtamaan.

407 Cupee

  • Vieras
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #27 : 30.03.2010, 15:18:42 »
Meikä vaihtoi heti kun takuu oli ummessa ns."tarvike palat". Hauska huomata useassa kohden sana "alkuperäinen". Milloin  autonvalmistajat ovat osien valmistuksen aloittaneet ??? eikös ne vaan kasaa niillä osilla mitä saavat :P. Niin niin asiaan laitoin cupeeseen Pagid jarrupalat eteen alku vaikutelma oli hyvä ja hinta kohdallaan ~70 eeroa kesä lämpimällä vähän yritti vinkua muuten jarru tuntuma pysynyt parempana kuin"orkkis" paloilla. Palat passaa myös C6 Citruunaan. Laitan kuvat mukaan :-*Ps. Kyllä näitä jarru osia saa mistä tahansa OIKEASTA tarvike liikkeestä.EI piltumasta tai mätänetistä.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 30.03.2010, 15:23:26, kirjoittanut 407 Cupee »

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #28 : 30.03.2010, 16:27:29 »
...eikös ne vaan kasaa niillä osilla mitä saavat...

Asia ei nyt aivan ole noin. Osatoimittajille ja osille on kriteerinsä. Mitä veikkaat. Millaiset kriteerit valmistaja määrittelee jarrupaloille? Kelpaavatko kaikki EU-alueelle hyväksytyt (ECE90 normin mukaiset), vai olisiko kenties teknisillä ominaisuuksilla enemmänkin merkitystä.

Mainitsemasi valmistajan (TMD-Friction/Pagid) paloja voi myös suositella, eivät aivan Juridin veroiset, mutta parhaasta päästä. Valmistajan osanumerot eteen T1462 ja taakse T1463.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2010, 16:40:05, kirjoittanut Benkku »

JJKK

  • Vieras
Vs: 407 - Jarruongelmia
« Vastaus #29 : 30.03.2010, 16:50:04 »
Remsan jarrupaloja en voi suositella. Vaihdoin muutama kuukausi aikaa tuohon 407:n ne ja nyt ne toisinaan vinkuu jarrutuksessa. Mulla oli E46 Bemarissa Ferodon jarrupalat ja niistä jostain syystä kuoleentui jarrumännän päässä oleva "jousi" kummaltakin puolen. Muuten ne kyllä pelasi loistavasti.