Kirjoittaja Aihe: Pääkaupunkiseudun Automaan toiminta  (Luettu 20008 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antsu

• Käyttäjä
Vs: Pääkaupunkiseudun Automaan toiminta
« Vastaus #15 : 24.08.2008, 19:43:52 »
Joo, ei tehdastakuun voimassa ollessa minullekkaan ole koskaan tullut ongelmia. Viimeksi torstaina termostaatti vaihdettiin takuuseen. ;D. Leijonatakuu auton korjaus meneekin sitten eri piikkiin ja maksuhalukkuus alkaa vähentyä.

Minulla on Leijona-takuusta hyvät kokemukset Espoon automaan kanssa.

antsu

• Käyttäjä
« Vastaus #16 : 24.08.2008, 20:03:53 »
Niin jotta ei mene pelkäksi Automaan haukkumiseksi, niin täytyy täältäkin päin raportoidam että ihan positiiviset on kokemukset takuukorjauksista Automaassa. Mutta niistä on kylläkin jo muutamia vuosia aikaa...

Pari vuotta sitten olin viimeksi niillä asioilla. Silloin ainakin vielä pelasi ihan asiallisesti.

artsi

• Vieras
« Vastaus #17 : 24.08.2008, 20:19:28 »
Pari vuotta sitten olin viimeksi niillä asioilla. Silloin ainakin vielä pelasi ihan asiallisesti.

Niin minäkin. Tuolla http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=9024.msg63305#msg63305 on faktaakin autoni takuukorjauksista.

KariH

• Vieras
« Vastaus #18 : 24.08.2008, 23:25:30 »
Minulla on tällä hetkellä autossani leijonatakuu.

Parikertaa sitä on tarvittu ja ongelmia ei ole ollut, eli hyvin pelaa.

SamiK

• Ylläpitäjä
  • Kuolema kuittaa univelat...
« Vastaus #19 : 25.08.2008, 10:58:57 »
4-vuotta sitten Leijonatakuu auton korjaus sujui kohtuullisen hyvin Espoon Automaassa. Se oli aikaa ennen Ford tuloa Automaalle. Mistähän löytyisi peräytysvaihde Automaan tilan kohentamiseksi.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Bad_Taste

• Vieras
« Vastaus #20 : 28.08.2008, 22:47:25 »
Espoo, Olarin Automaa on mennyt ihan alas. Varaosa puoli on muuttunut kokonaan, ei ketään vanhaa "osaavaa" kaveria. Varaosia ei ole hyllyssä oikestaan mitään jne.
Katsellut noita Riistomaan vaihtoauto hintoja niin kyllä itse suosin "jobbareita" joilla on kumminkin liike pystyssä. Maksa nyt leijona takuusta 10% lisää hintaa...

antsu

• Käyttäjä
« Vastaus #21 : 29.08.2008, 08:13:12 »
Maksa nyt leijona takuusta 10% lisää hintaa...

10% oli minun tapauksessani erittäin halpa ;D

pezi

• Vieras
« Vastaus #22 : 02.09.2008, 17:56:44 »
Jatkoa aikaisempiin:

Laitoin 22.8.2008 perjantaina sähköpostia ko. Automaan liikkeeen johtajalle ja siitä kopiona Automaan tj:lle kysellen Automaan palvelulaadusta sekä siitä mitä autolleni tehtiin viime korjauksen yhteydessä.
Kerroin tapahtumat heille yksityiskohtaisesti, sillä heillä ei asiasta varmaan ole mitään tietoa. Samalla neuvoin heitä parantamaan ulkoista ja sisäistä viestintää, sekä kyselin kuitissa olevien tietojen oikeellisuutta, sillä jo pelkästään henkilön joka minua oikeasti palveli, nimi ei ollut se mitä kuitissa luki.
Kysyin myös autojen takuutietojen näkyvyydestä huoltohenkilöiden tietokoneilta.

Sunnuntaina 24.8. sain Automaan tj:ltä sähköpostin, joka oli tyhjä, ainoastaan lähettämäni viesti oli siinä alla.

Maanantaina 25.8. sain sähköpostiini vastauksen ko. Automaan liikkeen johtajalta: "Kiitos palautteestanne. Palaan asiaan, kun olen käynyt tapauksen huoltopäällikkömme kanssa läpi.
Hän on paikalla huomenna ."

Tiistaina ei kuulunut mitään. Keskiviikkona 27.8. ko. Automaan huoltopäällikkö (se sama joka ei tiennyt autostani mitään kun itse soitin heille) soitti minulle ja kertoi että heillä on paljon opittavaa tästä asiasta. Tapahtuma oli kuulemma monien pieleen menneiden asioiden summa, aivan kuin edelliselläkin kerralla.
Auton jäähdyttimen metalli oli kuulemma väsynyt ja siksi jäähdytin piti vaihtaa, kertoi huoltopäällikkö. Hän myös kertoi että moottorin kannen tiiviste voi todella mennä, mikäli auton moottori ylikuumenee.
Takuutietoja ei huoltohenkilökunta kuulemma näe koneiltaan, ei edes rekisterin perusteella.
Ihmettelin vain miten huoltopäällikkö osasi näihin nyt vastata, muttei silloin kun auto oli huollossa.
Odotin myös saavani edes pahoittelut, mutta ei, aina oli vain että "meillä on parannettavaa".

Liikkeen johtaja ei edes vaivautunut ottamaan yhteyttä, vaikka näin lupasi, vaan laittoi ainoastaan huoltopäällikön soittamaan. Sinänsä hyvä edes se, että sain tietää mitä autolleni oli tehty ja miksi homma ei huollossa toiminut.

Odottelin viime lauantaihin 30.8. asti, jos herra johtaja olisi vaivautunut ottamaan yhteyttä, mutta ei. Laitoin vielä liikeen johtajalle sekä tj:lle sähköpostin, jossa kerroin että heidän huoltopäällikkönsä oli näyttävästi joutunut palaamaan johtajan puolesta asiaan jne. Kerroin myös mielipiteeni liikkeen yleisestä palvelusta ja ilmoitin, etten tule käyttämään enää ko. Automaan palveluja muuta kuin pakon edessä.

Mielenkiintoista sinänsä, että laittavat huoltopäällikön soittamaan ja selittelemään asiaa. Kyllähän me asialle puhelimessa naureskeltiinkin, mutta silti. Olisi ollut mukavaa keskustella johtajan kanssa hänen alaistensa asiakaspalvelun parantamisesta, mutta alaisethan näyttävästi ovatkin vain ottaneet mallia johtajastaan...

sissi

• Vieras
« Vastaus #23 : 02.09.2008, 17:59:53 »
Edelleen jaksan olla :o

pezi

• Vieras
« Vastaus #24 : 02.09.2008, 18:13:21 »
Huomasin tuossa Automaan nettisivuja katsellessani, että henkilökuntaa taidetaan aika paljon kierrättää liikeiden kesken. Mm. vielä kesäkuussa Herttoniemen liikkeen johtajana toiminut on tällä hetkellä Konalan Automaassa Fordin tuotepäällikkönä.
Myyjä, joka autoni on minulle myynyt ei näyttävästi enää ole Automaan palveluksessa, kesäkuussa tosin vielä oli. Se on tosin varmaankin parempi kaikille.

pezi

• Vieras
« Vastaus #25 : 03.09.2008, 20:04:54 »
ilmoitin, etten tule käyttämään enää ko. Automaan palveluja muuta kuin pakon edessä.

Nyt pääsen testaamaan toisen pk-seudun Automaan palvelua kun juuri äsken laitoin netin kautta pyynnön huoltoon. Ei muuta kuin yhteydenottoa odottelemaan ja katsomaan mikä on tämän päivän jonotusaika huoltoon. Saapa nähdä olenko jo mustalla listalla. Vikoja autossa kyllä riittää, totesin juuri ettei ajovalojen pesurikaan toimi...

pezi

• Vieras
« Vastaus #26 : 18.09.2008, 19:30:43 »
Nyt pääsen testaamaan toisen pk-seudun Automaan palvelua kun juuri äsken laitoin netin kautta pyynnön huoltoon. Ei muuta kuin yhteydenottoa odottelemaan ja katsomaan mikä on tämän päivän jonotusaika huoltoon. Saapa nähdä olenko jo mustalla listalla. Vikoja autossa kyllä riittää, totesin juuri ettei ajovalojen pesurikaan toimi...

Noniin.. viikko sitten sain puhelun Automaasta ja sovittiin huollon ja korjausten ajankohta. Heti alkuun pistin merkille että minulle ilmoitettiin jo puhelimessa että korjauksineen siinä menee kaksi päivää, ja ajaksi sovittiin 17.9.-18.9. Hyvää palvelua.

Eilen aamulla vein auton ja palvelu oli hyvää, käytiin läpi mitä huolto/korjaustoimenpiteitä tehdään sekä sovittiin että soittavat mikäli jostain tulee kuluja ja allekirjoitin paperin. Laittoivat oikein korostustussilla puhelinnumeroni lappuun.
Tänään yhden maissa tuli sitten tekstiviesti, jossa luki että auton huolto on valmis ja auton voi noutaa.
Menin hakemaan autoani ja käytiin läpi mitä autoon oli tehty mm. määräaikaishuolto, takajarrut herkistetty, etujarrulevyt+palat vaihdettu (taas), oikea raidetangon sisäpää vaihdettu+kulmat säädetty, ajovalojen suuntakorjaus + pesurin, pohjan takarenkaan edessä oleva suojamuovi vaihdettu, vikakoodit luettu, koeajo tehty sekä etujousien muovisuojat vaihdettu.

Kaveri kyseli onko tässä leijonatakuuta ja soitti sen jälkeen huoltopäällikölle (otaksun). Samalla kun kaveri oli puhelimessa kertoi ettei jarrujen korjaus ja raidetangon pään vaihto mene takuuseen. Siihen sitten kysyin, että miksei minulle soitettu vaikka luvattiin jos tulee hintaa ja miksi jarrulevyt on taas vaihdettu uusiin.
No vähän aikaa hiljaista ja sitten kuuluu, että muovisuoja ei mene takuuseen ja se pitäisi maksaa. Taas kysyin miksei soitettu etukäteen niin olisin voinut kertoa ettei 138€ arvoista muovipalaa olisi tavinut vaihtaa.
Taas puhuivat puhelimessa.. Sitten kaveri sanoo että määräaikaishuolto pitää ainakin maksaa. Siihen sitten näytin allekirjoittamaani työmääräystä, jossa selvästi lukee että huolto on sovittu ilmaiseksi. (kts. aikaisemmat jutut).
No sitten tulee, että tuossa on avaimet ja hyvää matkaa. Pyysin vielä kuiteista kopiota, jossa luki mitä kaikkea autolle on tehty, ja taas kuului vastaus tarviitko sä niitä. Kyllä tarviin, ja sain myös.
Siitä sitten autoa tarkistamaan, jotenkin olen sen jo oppinut etten ennen autolla lähde minnekään ennen kuin tarkistan kaiken. Auto näytti muuten ok, mutta etujousien muovisuojia ei oltu vaihdettu, totesin että työmääräyksessäkin lukee että ne on tilattu "Ranskasta rekka-autolla." Mitäpä tuolla. Myös saranoiden ja lukkojen voitelu olisi voinut olla myös hienovaraisempaa, lukosta valui öljy pitkin ovea ja saranoista valui kynnyksille asti, mutta aikaisempaan kohteluuni verraten tämä oli jo huomattavasti parempi. Aikaahan auton takaisin hakemisessa meni reilu puoli tuntia kun väännettiin siitä kuka maksaa ja kuka ei.

Mutta yrittivätpä taas saada rahaa, eivätkä onnistuneet. Luultavasti joku olisi nuokin mukisematta maksanut.

Janne L

• Käyttäjä
« Vastaus #27 : 18.09.2008, 23:32:34 »
On kyllä surrealistista. Totaalisesti.  :(

Kevennys tähän väliin ettei nyt itkuksi mene.
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135234674174.gif
« Viimeksi muokattu: 18.09.2008, 23:45:49, kirjoittanut Janne L »
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

PekkaTi

• Käyttäjä
« Vastaus #28 : 19.09.2008, 09:32:15 »
Mutta yrittivätpä taas saada rahaa, eivätkä onnistuneet. Luultavasti joku olisi nuokin mukisematta maksanut.

Voisitko vielä kertoa missä Automaassa asioit?
Nykyinen: 308 SW Active 112 e-HDi 2-tronic vm. 2012
Edelliset: 307 Wagon Premium Plus HDi (66 kW), vm. 2007, 306 ST HDi (66 kW) vm. 2001, Renault 19 TXE Chamade vm. 1991, Peugeot 205 vm. 1985

wedo

• Käyttäjä
« Vastaus #29 : 19.09.2008, 11:03:25 »
Huolestuttavalta kuulostaa huoltopuolen tila  :( . Itse tutustunut Vantaan automaan varaosapuoleen viimeaikoina vähän lähemminkin, ja olen ollut täysin tyytyväinen toimintaa, vaikka kerran tuli vääriä osia, mutta palautus onnistui mainiosti. Varaosatiskin kaveri ollut aina auttavaisella tuulella, kun etsitty cabriolettiin jotain x nippeliä, myyjä näytöltä reilusti näyttänyt ja yhdessä mietitty että tuo on varmasti kyseinen osa, cabrioletin osia harvemmin on hyllyssä, mutta maahantuojalta ovat tavarat saaneet seuraavaksi päiväksi. Kerran sattui että oli tilattu 405 ovinupin sisuskalut ja väärä öljynpaineanturi, seuraavana päivänä palautin molemmat, sain rahani  takaisin hyvityksenä ja oikeat nupin sisukset hyvitykseksi ilmaiseksi, koska olin joutunut ravaavaan ko. liikkeessä useasti, eivät arvokkaita olleet, mutta hyvämieli jäi silti  ;)