Kirjoittaja Aihe: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)  (Luettu 41936 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nemo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 407
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #45 : 11.07.2013, 14:48:58 »
zaffeli: menikö öljytaso litralla ylämerkin kohdalle?
Peugeot 308 II SW Allure 130 EAT6 -17 Facelift
Entiset:
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

zaffeli

  • Vieras
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #46 : 12.07.2013, 10:00:44 »
Litralla meni aivan ylämerkin tasolle,jopa hieman yli mutta ei liikaa. :) Marmoritiskillä sanottiin että n. litra olisi väli alamerkistä ylämerkkiin. Täällä pärnussa virossa maksoi autotarvikeliikkeessä mobil esp formulaa 5w-30 litra 10,5 e. Suomessa taitaa maksaa motonetissä 16,9 e ja lähiprismassa 18,9 e.

Salmiakkipatonki

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 83
  • Ranskalaiskausi päättynyt
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #47 : 21.10.2013, 17:54:46 »
Paljonko öljyä kuluu/10000km?

Noin 100K km ajettun SW Sportin 1.6 VTi syö kaikkia öljymerkkejä reilun litran verran öljynvaihtovälillä (15K km). Koska öljytilavuus on pieni, tulee taso pidettyä ylämerkin tuntumassa. Jos vaihtoväli olisi sama kuin huoltoväli, tulisi öljyt käytännössä kokonaan uusittua pelkkien täyttöjen myötä  ::)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 263
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #48 : 21.10.2013, 19:31:42 »
No meneehän siihen 4,25 l öljyä, eikä sen huoltoväli ole 60 tkm.

Salmiakkipatonki

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 83
  • Ranskalaiskausi päättynyt
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #49 : 22.10.2013, 11:53:32 »
No juu, mutta aika lähellä kuitenkin ollaan litra/10Kkm öljynkulutusta, jolloin aletaan olla lähellä akateemista keskustelua siinä, voidaanko jäljellä olevan alkuperäisen öljyn laskennallisen määrän (1,25l/huoltoväli) osalta enää puhua "vaihdosta" vai onko kyseessä "poistuneen korvaaminen".... ;) Mutta hyväähän öljyn laadulle tekee kuitenkin se, että sitä uutta öljyä koneeseen koko ajan lisätään.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #50 : 12.11.2013, 21:02:59 »
Joku vois täälläkin kokeilla lisätä kyseiseen autoon polttoainejärjestelmän puhdistusainetta ja raportoida onko sillä öljynkulutukseen vaikutusta... Väittävät että männänrenkaat karstoittuu tässäkin koneessa, että tuo voisi auttaa....
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Benkku

  • Vieras
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #51 : 12.11.2013, 23:38:41 »
Väittävät että männänrenkaat karstoittuu tässäkin koneessa, että tuo voisi auttaa....

Männänrengasurat karstoittuvat kaikissa moottoreissa, joissa käytetään 'riittävän' huonolaatuista mineraali tai 'synteettistä' öljyä - toisinsanoen kun männänrengasvyöhykkeen lämpötila ylittää öljyn keston lämpötilan, alkaa öljy tuhoutumaan rengasvyöhykkeellä.

Täytöksi huippulaatuista synteettistä, niin karstoittuminen ei ole ongelma VTI moottoreissakaan.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 200
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #52 : 06.12.2013, 00:45:58 »
Äitini osti 308 VTi:n vm. 2011. Edellisessä huollossa merkkiliikkeessä laitettu 0W40 öljyä. Tuota öljyähän ei vissiin suositella tuohon.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #53 : 06.12.2013, 07:22:59 »
Mobil 5w30 esp formula.
Peugeot 508 & Peugeot 607

smikke

  • Vieras
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #54 : 27.03.2015, 19:38:27 »
Onko joku löytänyt selvyyttä tähän öljyn kulutus asiaan? Itse olen pitänyt tässä nyt jonkin aikaa kirjaa kulutuksesta ja lopputulemana sain lukeman 3,4l/10tkm.. :-\ Mikähän tuohon reippaaseen kulutukseen mahtaisi olla ratkaisuksi? Auto ei siis valuta öljyä kentälle eikä ilmeisesti pakoputkestakaan, koska päästöt on ollut ok. Öljynä olen käyttänyt tuota tässäkin ketjussa mainittua Mobilin 5W-30 ESP Formulaa.

Kellään kokemuksia tuon polttoainejärjestelmän puhdistusaineen vaikutuksesta?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 238
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #55 : 27.03.2015, 20:14:25 »
Auto ei siis valuta öljyä kentälle eikä ilmeisesti pakoputkestakaan, koska päästöt on ollut ok.

Öljy katoaa kuitenkin pakoputkesta, mutta kuuma katti polttaa käryt, eikä niitä huomaa. Mulla oli näin 605 pösön kanssa ja öljyä lisättiin 1-2 litaa viikossa auton loppuvaiheessa. Kuumalla koneella ei silti savuttanut.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 848
  • 307
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #56 : 27.03.2015, 21:59:21 »
Isän 1.6 VTi rengastettiin. Meni lopulta takuuseen, pitkä oli vääntö öljyn kulutusseurantoineen. Delta auto korjasi ja korjautti merkkiliikkeessäkin.Tosin kulutus äityi 50 tkm kohdalla lukemaan 0.8l/ 1000 km, silti kuluttajansuojan käsittelytunnuksia tarvittiin. Yhtenä haasteena Deltalla oli arpominen kolmen erilaisen männänrengas sarjan välillä. Kuntoon tuli, vie kuulemma 1 dl öljyä / 10 tkm.

Nemo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 407
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #57 : 30.07.2015, 17:33:43 »
Joku vois täälläkin kokeilla lisätä kyseiseen autoon polttoainejärjestelmän puhdistusainetta ja raportoida onko sillä öljynkulutukseen vaikutusta... Väittävät että männänrenkaat karstoittuu tässäkin koneessa, että tuo voisi auttaa....

Laitoin tänään putelin Liqui Molyn valve cleaneria tankilliseen bensaa. Sanottiin että muka putsaisi venttiilit ja palotilan karstasta... Tiedä sitten auttaako öljyn kulutukseen mutta huvikseen kokeilen.
Peugeot 308 II SW Allure 130 EAT6 -17 Facelift
Entiset:
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #58 : 31.07.2015, 06:08:39 »
Niin no varmasti se ei sitä poista, vähentää ehkä voi... Se tullut tässä huomattuakin.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 200
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #59 : 02.08.2015, 22:40:51 »
Imuventtiileitä ei ainakaan puhdista.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99