Kirjoittaja Aihe: 308 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2007-2013)  (Luettu 37181 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Salmiakkipatonki

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 83
  • Ranskalaiskausi päättynyt
Wagonit on peltikattoisia, sw:t lasikattoisia. Sport-varustetasossa takapenkit on erilliset ja aika näppärästi kipattavissa yksitellen nippuun tai poistettavissa kokonaan. Erot kokonaispainoissa johtuvat pääosin em. eroista lisättynä eri moottorityyppien vaikutuksella. Aikanaan valitsin itselleni sw Sportin juuri penkkien monipuolisen liikuttelun vuoksi ja mallin ylipäänsä hyvän kuormankantokyvyn vuoksi.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 133
Pre-facelift SW:ssä takapenkit erilliset varustetasosta riippumatta.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 206
Lähinnä kaipaisin tietoa onko sw ja vagon muuten samanlaisia vain takapenkit erilaisia. Sw on kolme erillistä ja vagonissa yhtenäinen penkki mutta onko se pohjalevy ja penkin alta samanlainen

akyttala

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
308 olisi hakusessa. THP 156 kiinnostaisi,mutta nähtävästi noita kannattaa vältellä.

Koskeeko jakopää ja imusarjaongelmat kaikkia yksilöitä? Katsomassani vm.2010 autossa oli kilsoja n.40tkm ja myyjän mukaan jakopäälle ja imusarjalle ei ole tarvinnut tehdä mitään. Voiko odottaa, että kyseessä olisikin hyvä kappale..? Vaikuttaako esim öljynvaihtoväli ketjun ikään? Huollot esim 5tkm välein vs. suositeltu 20tkm? Entä ajotyylin vaikutus?
Onko ongelmiin olemassa jo lopullisia korjauksia ja mihin hintaan, jos sellaiset omalla rahalla ennakoiden teettäisi merkkikorjaamolla?

Oli muutoin hieno yksilö ja kyllä THP tuntui miellyttävältä, vaikkakin vanhuksien vti 120 on myös ollut mieleeni ja riittävän tehokashan sekin olisi.. Ei vaan oikein mieleiseni väristä vähillä kilsoilla ole tullut kohdalle ennen tätä THP:tä.

Edit: Ainiin antaako nuo jakoketju ja imusarja/kaasuläppäongelmat jotain merkkiä itsestään ennenkuin auto jättää tielle? Hyvän auton korjauttaminenhan ei sinänsä niin harmita, mutta tielle (tai vaikka kotipihaan työaamuna) jääminen aiheuttaisi sellaisen vitutuksen, ettei mitään rajaa..
« Viimeksi muokattu: 17.10.2017, 16:31:26, kirjoittanut akyttala »

Heigl

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Noista HTP- koneiden ketjuongelmista vielä. Kun ketju vaihdetaan niin laitetaanko vahvempi tilalle vai samanlainen kuin ennenkin? Eli jos on kerran vaihdettu niin onko odotettavissa ongelman toistuminen?
Entäs sitten turbojen murheet. Paljonko tyyppivikojen (imusarja) korjaukseen uppoaa rahaa? Jossain sanottiin tonni per vuosi. Mitä siihen pitää vuosittain korjata vai onko toi joku keskiarvo?

Mikra

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Räpläsin peräkärryn valoja ja sitten hävisi sähköt koko peräkoukun pistorasiasta. En löytänyt mistään sulaketta, mikä olisi palanut. Olisiko kellään tietoa, mistä pistorasian sulake voisi löytyä.

heinuu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
  • 2008 Vision Vti 82 ETG Automaatti vm.2016
Mulla kävi samalla lailla,joutui uusimaan koko johtosarjan :(

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 156
    • Oman 308:n osalta kuvat
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=76750.msg415537#msg415537

Tuolla on käyty HB 308 koukutusta läpi. Siellä näkyy myös sulakkeiden paikat. Takana ainakin ulkomuistista kaks sulaketta johtosarjassa JA kuskin polven nurkilla vähintään yksi ja oliko konehuoneessakin yksi mikä vaikuttaa asiaan.
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

redfresnel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Tervehdys!

Ajelen nykyisin 80kW HDI automaattilaatikkofarmari-406:lla ja mietiskelen josko vaihtaisin 2007-2013 308:aan, niin ikään diesel-farmari-automaattin. Kiinnostavimmat ja tärkeimmät ominaisuudet ovat peräkontin koko, ja kulutus. Jostain syystä kaikissa virallisissa tiedoissa kerrotaan aina peräkontin koko vetoisuutena, mutta valitettavasti asiat joita kuljetan ovat enemmänkin kiinteitä ja senttimetrisiä kuin nestemäisiä ja litraisia, joten löytyisikö joltakulta tietoja kuinka korkea on takaluukun aukko korkeimmalta kohtaa ja kuinka leveä on takapyöräkoteloiden väli?

Tämän vuosimalli(e)n 308:ssa ei ilmeisesti saa takapenkkejä kaadettua siten, että takaosa menisi täysin tasaiseksi kuten 406:ssa vaan penkit saa vain nostettua etupenkkejä vasten? Saako penkit mahdollisesti irrotettua ilman työkaluja?

Ajelen pääasiassa työmatkaa moottoritiellä ja kun ajaa rajoitusten mukaan, eli 100km/h talvella ja 120km/h kesällä, on yhdistetty keskikulutus ajotietokoneen mukaan ja oikeastikin 6,8l/100km. Myynti-ilmoituksissa mainitaan 308:n yhdistetyn keskikulutuksen olevan jopa alle 5l/100km. Pitääkö tämä oikeasti paikkansa jos ajaa moottoritielläkin? Vuodessa kilometrejä kertyy n. 32000.

Ja mikäli tulee mieleen jotain muuta oleellista tälläistä vaihtoa suunnittelevalle niin saapi mainita!

Kiitokset etukäteen!


timant

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
https://www.netcarshow.com/peugeot/2009-308_sw/#3

Tuolla kuvia jossa näkee miten penkkejä saa aseteltua ja yhdessä kuvassa sisätilojen mittoja josta tuon kontinkin koko hahmottuu, takaluukun aukon korkeutta ei näy mutta ei se hirveän paljon pienempi ole kuin kontin korkeus..

Ja siis ilman työkaluja lähtee penkit irti