Kirjoittaja Aihe: 405 - Ajonestolaite  (Luettu 16529 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 239
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #60 : 03.11.2009, 20:02:42 »
Kun ei vaan olisi startin hiilet tulleet tiensä päähän, tosin jos startti ei edes naksaha niin voihan siellä startissa olla muukin vika. Jos akku jännite 12,5 niin kyllä jotain ääntä pitäisi kuulua kun starttaa ja ainakin valojen pitäisi himmetä kun yrittää startata jos vika olisi akussa.

Tarkista nyt ensin startin herätevirta eli siihen solenoidiin menevä ohuempi kaapeli jos tämä on ok, niin sitten sen paksun kaapelin kunto ja kireys startilla.

lapiolalli

  • Vieras
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #61 : 04.11.2009, 17:23:18 »
Terve. Startti oli sökö, auto meni korjaamolle ja muutaman tunnin päästä soittivat, 230 € töineen. Ei tuo niin pahalta kuulosta kun ei itse saanut mitään aikaan ja auto oli parkkiksella parin kilsan päässä kotoa eli purkaminenkin hankalaa.

Kiitokset kaikille neuvoja antaneille.

jonila86

  • Vieras
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #62 : 18.07.2011, 13:34:21 »
Auto: 1994 405 1,8 (farmari).

Ongelmana on tuo ajonesto, napit on kuluneita ja aina ei koodi kelpaa ja auto ei käynnisty. Luin että auton käydessä ottaa sen ison liitinpistokkeen irti, niin silloin se toimii ilman koodia. Mitä täytyisi huomioida kun ajonesto on poiskytkettynä? Miten ruiskunohjaus, (tai mikä lie onkaan) reagoi poiskytkentään, ettei lakkaa toimimasta kokonaan tms.?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 685
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #63 : 18.07.2011, 13:38:16 »
Yhdistetty aiempaan viestiketjuun. Vinkkejä löytynee tämänkin viestiketjun aiemmista viesteistä. Auton ei ilmeisesti tarvitse olla käynnissä, vaan riittää, että koodi on syötetty hyväksytysti ja sytytysvirta on kytkettynä:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=31214.msg150328#msg150328

Ongelmia tai sivuvaikutuksia ei pitäisi ilmetä, mutta koodi on hyvä laittaa jonnekin muistiin (vaikka paperilapulle autoon), koska tietyissä tilanteissa ajonesto voi aktivoitua uudelleen itsestään ja silloin koodia taas tarvitaan:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=31110.0
« Viimeksi muokattu: 18.07.2011, 13:45:30, kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Sakari

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #64 : 02.12.2017, 18:54:54 »
Auto: 1995 405 1,8 GLX (XU7JP, Bosch MP5.1).

Moro.

Auto ei käynnistynyt, ja vaikutti siltä että starttimottorin solenoidi ei vetänyt. No, vaihdoin startin uuteen, ja kokeilin lattialla että se vanha solenoidi ei tosiaankaan mitään liikettä saanut aikaan. Tämän korjauksen kuluessa autosta oli akku irti muutaman päivän.

Nyt startti pyörii, mutta ajoneston näppäimistöön ei koodi kelpaa, niin ei autokaan sitten siis käynnisty. Näppäimistö tuntuu toimivan muuten normaalisti, mutta nelinumeroisen koodin paineltuani vaan piippaa muutaman kerran ja punainen valo jää palamaan.

Kävin tänään autosta läpi maadotuspisteitä, kun en nyt muutakaan keksinyt, mutta ei auttanut. Auton akun kunnosta on pienehkö epäilys, vaikkakin lepojännite 12,50V viittaisi täyteen akkuun. Pistin akun nyt yöksi laturiin.

Mikähän ihme olisi moisen tilan olisi sitten voinut aiheutta tai mitä tuolle voisi tehdä että saisi taas pelittämään?

TEMP_ARKISTOON

Nuudeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #65 : 03.12.2017, 10:28:15 »
Täältä voisi löytyä vinkkejä: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=3739.0
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Sakari

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #66 : 05.12.2017, 08:58:39 »
Auto: 1995 405 1,8 GLX (XU7JP, Bosch MP5.1).

Autosta tutkittu lisää, paljon ehjiä osia löytyi, muttei mitään viallista. Kaksoisreleen toiminta testattu, inertiakytkin ok, lisää maadoituksia käyty läpi. Mitenkähän mahtaa olla? Onko tuo ECU jotenkin lukossa/jumissa, kun ajoneston koodi ei kelpaa, vaikka näppäimistö tuntuu toimivan? Aika monessa keskustelussa (myös muita kuin peugeot/405, mutta hyvin samanlainen ajonesto) tuli akku vastaan, joten uusi sellainen seuraavaksi, vaikkei vanhakaan nyt erityisen huono ollut...

Sakari

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #67 : 10.12.2017, 23:10:27 »
Ja jatkoa... autosta on tutkittu kaikki mieleen tulevat sähkökytkennät eikä mistään ole ilmennyt mitään vikaa. En enää oikein keksi muuta aiheuttajaa kun itse ECU-vian. Rupesin sitten selvittelemään tuota ecun vaihtoa. Miten varaosan yhteensopivuudesta voi varmistua? Ecun tarrassa on esim. kaksi viivakoodia, mahtaako niissä olla kaikki tarvittava yhteensopivan osan löytämiseen?

Löysin muuten sellaisen brittifirman kuin ATP electronics, joka tekee reproduktio/tarvikeosana erilaisia ecuja. Onko kenelläkään näistä kokemusta?

Tarde

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #68 : 19.07.2018, 12:11:23 »
Millainen ratkaisu tähän pulmaan tuli?

Sakari

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 405 - Ajonestolaite
« Vastaus #69 : 28.07.2018, 22:26:01 »
Moikka,

Auto tuli kuntoon ecun vaihtamisella. Ostin briteistä tuollaisen huolletun ecun. Vanhassa ecussa ei näkynyt mitään selviä viitteitä vioittumisesta (esim kuumutta tai vesivahinkoa), joten jäin siihen uskoon että tuo ajonesto on vanhassa ecussa syystä tai toisesta lukittunut pysyvästi. Ja auto on tuon jälkeen pelittänyt ilman mitään.. noh ecuun liittyviä ongelmia ainakin.