Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 56508 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

psaarinen

  • Vieras
Arkistoitu ohje: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)


Auto: 307 2002 1.6
Vika: antipollution fault

Tänään aamulla tuli näytölle viesti. Vikakoodit kävin lukemassa ja seuraavat viat havaittiin:

jatkuva vika etumm. happianturi singaali
hetkellinen vika happitunnistimen lämmitys
hetkellinen vika puhallinryhmä ohjaus suuri nopeus
1.pakosarja ja O2 anturi vaihdettava
2.puhallin ei toimi pienellä nopeudella, etuvastus vaihdettava.

Seuraavat varaosanumero:
034162 410€
170924 6€
0349C3 7,5€
1628KY 210€
1267E3 17€

Lähinnä kiinostaa, että mitä tuo osa 034162 pitää sisällään? 1628KY Lambda anturin sain purkaamolta jo laitettua tilaukseen.

Benkku

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #1 : 23.02.2009, 12:23:22 »
1.pakosarja ja O2 anturi vaihdettava

Lähinnä kiinostaa, että mitä tuo osa 034162 pitää sisällään?

Pakosarjahan se.

Mitkä oireet johtivat pakosarjan vaihtoon. Harvemmin noita tosi-asiassa olisi tarvetta vaihtaa.

psaarinen

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #2 : 23.02.2009, 12:35:09 »
Pakosarjahan se.

Mitkä oireet johtivat pakosarjan vaihtoon. Harvemmin noita tosi-asiassa olisi tarvetta vaihtaa.

käytännössä oireita ei ole, muuta kun että moottorivaloa ei saa kuitattua pois. Mutta pakosarjassa on ilmeisesti halkeama, joka ei siis vielä vaivaa. Varmaan siis tulisi kuntoon Lambda-anturin ja noiden halpojen osien vaihtamisella? Niin lisätään vielä että autossa kilometrejä on 265500
« Viimeksi muokattu: 23.02.2009, 12:41:22, kirjoittanut psaarinen »

psaarinen

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #3 : 24.02.2009, 16:57:59 »
Sellainen kysymys vielä on että kun tuossa pakosarjan päällä olevassa Lambda anturissa on vihreä-liitin ja katalysaattorin jälkeen olevassa anturissa on sininen-liitin niin onko anturissa jotakin eroa? kun kumpaankin liittimeen menee kuitenkin saman väriset johdot samassa järjestyksessä. Onko sininen anturi yhteensopiva vihreän kanssa? Eli onko pakosarjan päällä olevassa anturissa esim korkeampi lämpöarvo?
« Viimeksi muokattu: 24.02.2009, 17:08:53, kirjoittanut psaarinen »

Pasis

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #4 : 24.02.2009, 17:24:24 »
On niillä ainakin eri varaosanumero Boschin online-luettelossa.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

psaarinen

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #6 : 26.02.2009, 21:18:40 »
Jeps kuntoon tuli ja tuntuu että tehon tuntu on ihan eri luokkaa. Tainnut tuo halkeama olla pakosarjassa jo pidenmän aikaa kun nyt tuntuu vastaavan kaasuunkin ihan eri tavalla kun ennen. Halvallakin selvisi, kun hommasi kolariautosta pakosarjan ja lambdan osat. Osat ja työ yhteensä 590€. Kun pelkät osat PP-autolla olisi ollut n 630€ + työt.

pessi

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #7 : 03.03.2009, 22:25:33 »
Auto: 2004 307 SW 2.0

Pari päivää sitten tuli omassa pihassa tuo Antipollution fault ja moottorin merkkivalo tauluun. Kone ei ottanut kierroksia ollenkaan ja tyhjäkäynti oli epätasaista. Hinautin auton huoltoon ja huollossa säätivät (ilmeisesti jäätyneen) kaasuläpän asennon. Huollon kustannukset jäi alle sataseen ja hinaus meni lopulta vakuutusyhtiön piikkiin. Vakuutusyhtiö tosin aluksi uhkaili, että hinaus menisi omasta pussista. Ratkaisevaksi tekijäksi osoittautui lopulta se, että auto lähti kuitenkin käyntiin. Jos auto ei olisi omassa pihassa lähtenyt käyntiin, ei hinausta silloin olisi korvattu.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 525
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #8 : 04.03.2009, 09:47:31 »
Itsellä 2litrainen vm 2005 407 teki tuon saman tempun 2 kertaa. Tilanne kummallakin kerralla sama. Tulin iltavuorosta kotiin kovan pakkasen vallitessa. Työssä auto lähti kuin palmun alta ilman lämmitystä. Kotona laitoin vastoin tapojani yöksi roikan nokkaan ja aamulla sitten kaasu ei totellut ja tyhjäkäynti seilasi hervottomasti. Veto täysin poissa. Mutta 10 min käynnin jälkeen auto pelasi taas ongelmitta. Testerissä ilmoitti kaasuläpän asennontunnistinta. Antipollutin valo hävisi itsestään muutaman startin ja alle 100 km ajon jälkeen.

konari

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #9 : 07.03.2009, 18:59:21 »
Moi. Itsellä on 407 2.2 -05.

Aamulla starttasin ilman lohkolämmitystä (-4 pakkasta) ja lähdin peruttamaaan. Pihasta n.20 metriä päästyäni moottorin vikavalo syttyi mittaristoon. Tietokone herjasi juuri tuota Antipollution Fault ongelmaa. Auton veto hävisi myös, kierrosluku ei noussut ykkösellä yli 2500 rpm. Sammutin auton, odottelin hetken ja starttasin uudelleen. Sama homma. Ajoin takaisin pihaan ja toistin käynnistelyä 3 kertaa. Lopulta vikavalo hävisi ja auto toimi jälleen niinkuin piti. Toiminut hyvin koko tämän päivän.

Eli mahdollisesti halkeama pakosarjassa?

Ps. Auto ollut minulla 8 päivää ja tämä on jo kolmas ajotietokoneen ilmoittama vika (1. renkaat puhki oikealta edestä ja takaa. 2. jarrupalat vaihdon tarpeessa. 3 nyt tämä moottorivikavalo). Kovalla prosentilla pukkaa ongelmia :)

307röpö

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #10 : 28.11.2009, 22:02:57 »
Auto: 2004 307 2,0 (automaatti).

Kyseisen mallin Antipollution fault on ilmeisesti tuttua kauraa, hakemalla en juuri samanlaisia oireita kuitenkaan löytänyt. Yleisin tilanne koska tuo ilmenee, kostea kylmähkö ilma jotain alle +5 C' ja seissyt pitempään. Käyntiin ilman roikkaa. Lähden ajamaan automaatti (D) päällä, kerkeän noin 500 metriä, ensiksi yleensä catalytic converter fault ja röpinä alkaa. Kohta syttyy Antipollution ja vikavalo jää palamaan. Uudelleen käynnistys ja pelaa normaalisti vikavalo päällä.

Olen onnistunut välttämään vikaa lähtemällä ajamaan käsivalinnalla jolloin pakotan pienemmän vaihteen pysymään päällä suht. korkeilla kierroksilla. Olen huomannut täysautomaatilla että vaihtaa kylmänä 4:n päälle jo alle 50km/h (?) vauhdissa jolloin antipollution syttyy satavarmasti. Itse automaattilaatikko ei ole vielä oireillut.

käytin syksyllä Pörhöllä vikakoodin luvussa (1,5h 36e), eivät osanneet kertoa mistä johtuu. Alkoi lamppu mittaristossa tulla tutuksi, hommasin muutamalla kympillä vikakoodinlukijan / nollaajan itselleni. Ainoa koodi joka sieltä irtoaa on P1338 - netistä hain, sylinder nro 2 missfires, eli kakkospytty katkoisi? Vaihdoin tulpat ja nitkuttelin kaikkia liittimiä jotka kopelolla löysin. 3 viikkoa oli hiljaista ihan sama miten lähti ajamaan. Hiljainen yes! mielessä... Palasi kun jäi auto pihalle pariksi päiväksi, satoi vettä jonka jälkeen pakkanen.

Pelaa yleensä normaalisti kun jaksaa pitää roikassa plussakelilläkin noin tunnin. Ei ole minusta normaalia, edellinen 307 oli -05 manuaali, ei mitään vastaavia vikoja. Automaatti tuli hankittua hätäillen pakosta kun vaimo ajoi kortin ja automaatti pakollinen. Kokemuksia? ehdotuksia toimenpiteille? Pörhön paikalliseen arvauskeskukseen ei aivan heti viitsi viedä tutkittavaksi ilman taustaselvitystä.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 238
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #11 : 29.11.2009, 11:41:24 »
Oletko tarkastanut moottorin ohjausboxille menevät liittimet? Omassa 206:ssa oli tuota sylider missfires hälyä mutta poistui kun putsasi hyvin ja suojasi suojaöljyllä noi boxille menevät liittimen "neulat".

307röpö

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #12 : 29.11.2009, 21:06:21 »
Tuo ohjausboxin liittimien putsaus ym. kuulostaa aivan seuraavalta toimenpiteeltä. Tänään oli auto jälleen umpijäässä aamulla, reilu tunti roikassa ei ilmoitellut mitään... kävi kyllä kylmänä epätasaisesti mutta siihen on jo tottunut. Äänet on kuin pakoputki vuotaisi mutta en ole vuotoa löytänyt, pakosarjankin koitin kikotin käynnissä lampulla alla maaten tutkia.

psaarinen

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #13 : 17.12.2009, 16:39:48 »
Auto: 2002 307 Wagon XR 1,6 (291 000 km).

Tänään kesken ajon, 20km ajon jälkeen syttyi moottorin vikavalo. Pakkasta -16 astetta. Kun pääsin kotiin n 40km moottorivalon syttymisen jälkeen ja sain auton pihaan hain sisältä läppärin ja luin vikakoodit. Koodi P0171 eli moottori käy liian laihalla. Eilen moottori valo myös vilahti vaihdettaessa kolmoselta vitoselle maantienopeuteen 85 kiihytettäessä paikaltaan lähdettynä.

Moottori kävi ennen vikamuistin nollausta mielestäni hieman huonosti ja moottorista lähti hieman bensan hajua. Kun nollasin vikamuistin käynti tasaantui ja bensan haju hävisi. eikä valokaan syttynyt takaisin parin käynnisyskerran jälkeen. Lisäksi vielä lämpimälle moorrorille tarjosin myös kierroksia vaihtelevasti 4500rpm-5000rpm saakka eikä sekään sytyttänyt valoa.

Viime keväänä pakosarjan vaihdon yhteydessä uusittiin pakosarjan päällä olevan lambda anturin tarvikeanturilla. Missäköhän vika voisi olla?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 513
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #14 : 17.12.2009, 17:32:04 »
Toinen lambda anturi.
Peugeot 508 & Peugeot 607