Kirjoittaja Aihe: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö  (Luettu 38424 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 546
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #15 : 14.04.2009, 00:05:09 »
Yksikin viallinen anturi estää koko systeemiä toimimasta. Vialliset anturi vaikuttavat pullistuvan takaa liittimen vierestä eli pehmeä tiivistemassa ei ole tasainen. Testerillä näkee mitkä anturit on rikki osia irroittamatta. Ainakin 607:n anturit maksavat reilun satasen Pösöön, mutta samalla varaosanumerolla saa 49 eurolla Citikkaan. Anturit ovat mustia eli vaativat maalauksen. Yleismittarilla mittaamalla ei kai helposti selviä mitään, koska anturissa on "älyä" eli se on digitaalinen osa. Sisällä on tunnistamaton 16-jalkainen mikropiiri ja pari passiivikompenenttia.


Joakim
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

fi4600

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #16 : 14.04.2009, 00:17:57 »
Joo selvä homma,täytynee käydä merkkiliikkeessä toteamassa montako viallista löytyy,Kiitoksia infosta ;D

samitala

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #17 : 14.04.2009, 10:29:03 »
Mulla oli kans kahdesta anturista pullistunut se massan kohta, mutta ne anturit olivat ehjiä. Pösö liikkeessä kaveri laittoi testeriin kiinni ja vikakoodeja ei löytynyt. Tarvittiin toinen kaveri, joka haki samalla testerillä "asiantuntijatilassa" koodit esille. Eli siinä näkyi aina kilometrimäärä, jonka kohdalla vika oli ilmennyt.

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 546
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #18 : 14.04.2009, 12:39:17 »
Mulla oli kans kahdesta anturista pullistunut se massan kohta, mutta ne anturit olivat ehjiä. Pösö liikkeessä kaveri laittoi testeriin kiinni ja vikakoodeja ei löytynyt. Tarvittiin toinen kaveri, joka haki samalla testerillä "asiantuntijatilassa" koodit esille. Eli siinä näkyi aina kilometrimäärä, jonka kohdalla vika oli ilmennyt.

Käsittääkseeni pullistuma johtuu suolamössön pääsystä anturiin, joten kovin pitkää ikää ei liene luvassa noille "ehjille".

Juuri tuota tarkoitin, että vikakoodeja voi lukea monella tapaa. Pelkkää parkkitutka-ECUa lukiessa saa vain juuri akuutit viat ja voi testata kaikki anturit. Ajoittaiset viat nähdäkseen pitää lukea BSI-ECUsta koko vikaloki, jossa jokaisen vian synty- ja häviämishetki ja joitain perustietoja ko. hetkestä (ajonopeus, lämpötiloja jne., riippuu viasta).

Parkkitutkan anturit tuntuvat juuri oireilevan ajoittain. Parkkitutka ei toiminut 2 viikkoa sitten, mutta toimi OK koko Lapinreissun. Takaisin etelään tultaessa toiminta taas lakkasi.

Joakim
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 565
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #19 : 14.04.2009, 17:23:42 »
Jotakin muutosta on anturissakin tapahtunut ja ohjeen mukaan ehjät ja uudet anturit suojataan massalla kosteuden pääsyn ehkäisemiseksi. Anturin takapuolelle Teroson massaa. Sähkäri sanoi tuossa että myös itse anturin sauma olisi syytä saada tiiviiksi- Ei puskuriin vaan itse anturin. Jos aikaa on harrastaa niin nappaa anturit irti ja kuivaa hyvin ja suojaa pöydällä ollessaan. Käämilakka olis varmaan aika hyvä. Tehtaan ohje käskee suojata vain sen anturin taustan.
Peugeot 308 GT HDi, 508 sedan, 607 V6 3.0, 206 SW

tatud

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #20 : 14.04.2009, 17:28:10 »
Käsittääkseeni pullistuma johtuu suolamössön pääsystä anturiin, joten kovin pitkää ikää ei liene luvassa noille "ehjille".

Juuri tuota tarkoitin, että vikakoodeja voi lukea monella tapaa. Pelkkää parkkitutka-ECUa lukiessa saa vain juuri akuutit viat ja voi testata kaikki anturit. Ajoittaiset viat nähdäkseen pitää lukea BSI-ECUsta koko vikaloki, jossa jokaisen vian synty- ja häviämishetki ja joitain perustietoja ko. hetkestä (ajonopeus, lämpötiloja jne., riippuu viasta).

Parkkitutkan anturit tuntuvat juuri oireilevan ajoittain. Parkkitutka ei toiminut 2 viikkoa sitten, mutta toimi OK koko Lapinreissun. Takaisin etelään tultaessa toiminta taas lakkasi.

Joakim

Pitääkin käydä kattoos toi BSI-ECU:n loki jos alkais helpottaa :)

fi4600

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #21 : 16.04.2009, 18:31:42 »
Kävin tänään pösöllä kyselemässä tuohon 407 noita antureita ja hintahan tuntuu olevan melkoinen 215eur kpl ??? ???Taitaa jäädä anturi ostamatta,pitäisi tosin vielä käydä toteamassa montako viallista löytyy.Boschin merkkisiähän nuo näyttää olevan.Löytyisiköhän noita mistään varaosaliikkeestä.Täytyisi tosin kysyä paljonkohan sitikalla maksavat!

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 565
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #22 : 16.04.2009, 19:28:39 »
Kävin tänään pösöllä kyselemässä tuohon 407 noita antureita ja hintahan tuntuu olevan melkoinen 215eur kpl ??? ???Taitaa jäädä anturi ostamatta,pitäisi tosin vielä käydä toteamassa montako viallista löytyy.Boschin merkkisiähän nuo näyttää olevan.Löytyisiköhän noita mistään varaosaliikkeestä.Täytyisi tosin kysyä paljonkohan sitikalla maksavat!
Eikö tuo anturi maksa citikalla alle 50eur kpl.
Peugeot 308 GT HDi, 508 sedan, 607 V6 3.0, 206 SW

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 565
Peugeot 308 GT HDi, 508 sedan, 607 V6 3.0, 206 SW

HarTzaV

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #24 : 19.04.2009, 16:05:04 »
Pystyyköhän anturit testaamaan kuten Bmw:ssä. Eli virrat ja pakki päälle, sitten sormin tunnustelemaan antureita. Ehjissä antureissa tuntuu "syke" sormenpäähän. Näin ainakin Saksan nakissa... Ja painepesuri kyllä tappaa peruutustutkan sensorit!!

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 186
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #25 : 19.04.2009, 18:41:43 »
Jatketaanpa samaan topicciin...
Auto: Peugeot 407 2005 2,0 HDI sedan
Elikkäs ongelmana on  parkkitutkan toimintahäiriö; tutka on aivan mykkä ja inforuutu ilmoittaa järjestelmä häiriöstä. Ongelmaa on ollut aiemminkin, mutta on poistunut itsestään. Nyt vika tuntuu jääneen päälle. Erikoista tapauksessa on se, että ongelmat ilmenevät aina peräkärryn vetämisen jälkeen. Autossa on ilmeisesti alkuperäinen vetokoukku (Kovil:in valmistama, boxissa PSA:n leima sekä pösön ja sitikan merkit). Vaikuttaako vetokoukun pistorasian mikrokyktimen toiminta parkkitutkaan? Pistorasia oli nimittäin vahvasti hapettunut/ruostunut ja mikrokytkimestä oli keskimmäinen pinni hapettunut poikki. Apua kaivattaisiin, mutta aioin kuitenkin aloittaa pistorasian korjauksella ja katsotaan sitten oliko sillä mitään vaikutusta.
Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010
Ex: Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 208
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #26 : 19.04.2009, 20:36:09 »
Jatketaanpa samaan topicciin...
Auto: Peugeot 407 2005 2,0 HDI sedan
Elikkäs ongelmana on  parkkitutkan toimintahäiriö; tutka on aivan mykkä ja inforuutu ilmoittaa järjestelmä häiriöstä. Ongelmaa on ollut aiemminkin, mutta on poistunut itsestään. Nyt vika tuntuu jääneen päälle. Erikoista tapauksessa on se, että ongelmat ilmenevät aina peräkärryn vetämisen jälkeen. Autossa on ilmeisesti alkuperäinen vetokoukku (Kovil:in valmistama, boxissa PSA:n leima sekä pösön ja sitikan merkit). Vaikuttaako vetokoukun pistorasian mikrokyktimen toiminta parkkitutkaan? Pistorasia oli nimittäin vahvasti hapettunut/ruostunut ja mikrokytkimestä oli keskimmäinen pinni hapettunut poikki. Apua kaivattaisiin, mutta aioin kuitenkin aloittaa pistorasian korjauksella ja katsotaan sitten oliko sillä mitään vaikutusta.

Muistaakseni mikrokytkin liittyy peruutusvaloihin ja siten voi hyvinkin vaikuttaa tutkaan, mutta se selviää kun olet pistokkeen uusinut ;)

136fap

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #27 : 28.04.2009, 14:06:28 »
Samat viat näköjään useimmilla kuin mullakin. Mulla meni kaikki tutkan anturit vaihtoon. Ensin tilasivat citikan anturit, mutta eipä niissä kiinnitykset passanneet. Onneksi takuu toimi ja myyjäliike kustanti kaiken. Tosiaan yksikin viallinen anturi estää järjestelmän toiminnan. Testaus ei paljoa vaadi. Joku vain kämmenen laittaa anturin eteen. viallinen ei reagoi. Purin vanhat anturit ja tosiaan suolamössöähän sieltä sisältä löytyy. Itse liitin siisti ja puhdas joten massan läpi vesi sisään menee. Asensin uudet anturit itse, koska suojasin ne usealla kerroksella Wurthin kontakti sl suojalakalla. Laitoin lakkaa myös liitin pintaan. Nyt ei vesi tuhoa uusia antureita. Vaihto työ on äärimmäisen helppo 407sw pösöön. teetätin korin väristä maalia spray pulloon(15€) ja maalasin anturit. Hyvin toimii. 

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 186
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #28 : 28.04.2009, 17:27:32 »
Kirjoittamaani autoon ei ole vielä vetokoukun pistorasiaa vaihdettu, mutta ennakkotutkimuksia on sen verran tehty, että tutka vaatii ilmeisesti toimiakseen tiedon vetokoukuin pistorasia mikrokytkimeltä. Ulommat nastat yhdistettynä menee tieto siitä, että autolla ei vedetä kärryä. Keskimmäinen ja ulompi nasta yhdistettynä tutka kytkeytyy automaattisesti pois käytöstä. Kyseessä olevan auton mikrokytkin on mykkä ja se ei ilmeisesti johda mistään pinnistä. Tällöin myös tutka menee ilmeisesti vikatilaan. Aluksi voisi kokeilla yhdistää mikrokytkimen reunimmaiset johtimet. Mikäli teoriani pitää paikkaansa tutkan pitäisi herätä eloon. Ja tässä tapauksessa tutka on siis oireillut ennenkin aina peräkärryn vedon jälkeen, mutta palautunut itsestään toiminta kuntoon.
Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010
Ex: Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

136fap

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #29 : 28.04.2009, 18:54:48 »
Hmm.. Minulla on taas käyttämätön valopistoke jossa on myös tuo mikrokytkin ja joka on kuin uusi. Kun olen nyt vetänyt autollani kärryä niin tutka ei ole automaattisesti lähtenyt pois päältä, vaan olen sen ottanut keskikonsolin kytkimestä pois jottei se piippaa jatkuvasti kärryllä peruuttaessa. Omassani tuo mikrokytkin kytkee virrat pistokkeeseen.