Kirjoittaja Aihe: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"  (Luettu 23474 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Regnessem

  • Vieras
Arkistoitu ohje: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"


Auto: 2007 407 1,8 (porrasperä).

Ajotietokone heitti herjan "Depollution system failure" ja autossa on ollut nykimistä sekä käyntihäiriöitä. Veto saattaa yhtä-äkkiä hävitä osittain ja kaasuun vastaaminen on heikkoa. Aikansa nyittyään lähtee sitten toimimaan ja pelaa taas kunnolla. Ajoittain saattaa toimia pitkiäkin aikoja ilman mitään vikaa. Vaivaa useimmiten kun lämpötila hieman plussalla ja kosteus suuri. Muutaman kerran "puutunut" maantiellä tasakaasulla ajettaessa.

Huollossa eivät ole vielä löytäneet syytä oireisiin. Rekisteröityneet viat ajotietsikalle ovat muistaakseni olleet:
"Jatkuva vika: polttoaine ruiskutus"
"Ajoittainen vika: seoksen säätö"

Onkos kellään ollut vastaavaa vikaa?

jamo61

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #1 : 04.02.2010, 08:43:48 »
Auto: 2007 407 SW 1,8.

Tuli sama ilmoitus ja moottorin kuva syttyi. Vein huoltoon jossa tehtiin ohjelma päivitys ja jos se ei auta pitää vaihtaa lambdasensori. Ei auttanut ajoin noin 500 m huollosta ja valo syttyi uudelleen. Seuraavana päivänä valo ei syttynyt ja menin katsastamaan autoa josta se ei mennyt läpi virhekoodi P1336 ilmoituksen takia. Auto huoltoon jossa koodia ei saatu kuitattua ilmoittaa seoksien häiriöistä, joten lambdasensorin vaihto edessä (maksaa n. 210 e).

Ohjelmapäivitys ja vianetsintä maksoi n. 82 e eli tulee maksamaan kokonaisuudessaan n. 350 e. Autolla ajettu n. 31 000 km. Ostin sen esittelyautona (ajettu n. 10 000 km), jolloin tehtiin liikkeen toimesta huolto. Seuraava huolto 40 000 km, joten taitaa nämä tyyppiviat tulla aika kalliiksi. Sitä luulee ostavansa auton jolla selviää määräaikaishuollloilla aika pitkälle mutta toisin kävi, ottaa todella päähän.

Huollon antama lappu:

Laji vika
Mallit: 307can ja t6, 407, 807 can
Moottori: trfjew10a
Oireet: Vikavalo palaa, joutokäynti saattaa olla epämääräinen
P-koodi: P0170 Polttonestemäärän annostelu
Aiheuttaja: Ohjainyksikön ohjelma liipaisee liian herkästi, kun seoksen säätö lähellä äärilaitaa. Toinen aiheuttaja voi olla viallinen lambda-anturi.
Jälkimarkkinoinnin toimenpide: Kaukopäivitä moottorin ECU, uusi ohjelma saatavilla. Jos kaukopäivitys ei auta, vaihda etummainen lambda-anturi vo:nro 1618 Z6 (korvaa aiemman 1816 E6:n).

Eikö tämä ole tyyppivika koskien niitä, joissa on kyseinen vanhempi anturi?

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #2 : 30.03.2010, 17:07:06 »
Takimmaisen sylinteriryhmän etummainen ja takimmainen lambda-anturi vaihdettu. Sininen ja vihreä pistoke moottrin takana rintapellin läheisyydessä. Diagnoosilaite ei kertonut täysin varmasti, kumpi oli rikkoontunut. Antureiden vaihdon jälkeen Depollution-ilmoitus on loistanut poissaolollaan.

Nykyään ilmeisesti - autosähkärit, eivät viitsi mitata antureiden toimintaa. Esimerkiksi graafisella yleismittarilla tai oskilloskoopilla. Viallinen anturi kahdesta, olisi selvinnyt muutamassa minuutissa ja molempien mahdollisesti ollessa viallisia, olisi tuonut asiakkaalle mielenrauhan 'oikeasti löydetystä' vikakohteesta. Toisen ollessa kunnossa säästöä.

Minkähän ihmeen takia auton oma diagnostiikka ei voi ilmaista kumpi anturi on sökö. Niiden signaalia käytetään täysin eri tehtävään eli ei pitäisi olla mikään ongelma vika diagnostiikalta?

Paha sanoa. Moottorinohjain taatusti tietää, kumpi antureista tai anturin lämmityselementeistä on viallinen. Antureilla on ominaisuutensa, mm. impedanssi joka putoaa sata-ohmiluokkaan anturin tullessa toimintalämpötilaan. Näitä ohjain hyödyntää mittauspiirissään.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 563
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #3 : 30.03.2010, 17:38:42 »
Lainaus
Huollossa on tällä hetkellä suhteellisen runsas määrä tarpeettomasti irrotettuja happiantureita  .
Tämän ohjeen tavoitteena on tarkentaa niitä toimia, jotka tulee suorittaa ennen happianturin irrottamista, jotta varmistetaan, että anturi on todella viallinen .

Ennen happianturin irrottamista on tärkeää tarkistaa tai toteuttaa seuraavat kohdat :

    * Uudelleen ilmennyt vikakoodi viittaa happianturiin (-antureihin)
    * Happianturin ulkonäkö voi selittää vian uudelleen esiintymisen
    * Mittaa happiantureiden toimintaominaisuudet
  

Alla olevasta taulukosta ilmenevät kaikki sellaiset vikakoodit, jotka liittyvät happianturiin .

vikakoodit

  
vikakoodin nimi

  
anturi edessä/takana

P0030
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit
   edessä
P0031
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit Low
   edessä
P0032
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit High
   edessä
P0036
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit
   takana
P0037
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit Low
   takana
P0038
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit High
   takana
P0040
   Oxygen Sensor Signals Swapped Amont / Amont
   edessä/takana
P0041
   Oxygen Sensor Signals Swapped Aval / Aval
   edessä/takana
P0042
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit
   takana
P0043
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit Low
   takana
P0044
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit High
   takana
P0050
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit
   edessä
P0051
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit Low
   edessä
P0052
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit High
   edessä
P0053
   Oxygen Sensor Heater Resistance
   edessä
P0054
   Oxygen Sensor Heater Resistance
   takana
P0055
   Oxygen Sensor Heater Resistance
   takana
P0056
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit
   takana
P0057
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit Low
   takana
P0058
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit High
   takana
P0059
   Oxygen Sensor Heater Resistance
   edessä
P0060
   Oxygen Sensor Heater Resistance
   takana
P0061
   Oxygen Sensor Heater Resistance
   takana
P0062
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit
   takana
P0063
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit Low
   takana
P0064
   Oxygen Sensor Heater Control Circuit High
   takana
P0131
   Oxygen Sensor Circuit Low Voltage
   edessä
P0133
   Oxygen Sensor Circuit Slow Response
   edessä
P0134
   Oxygen Sensor Circuit No Activity Detected
   edessä
P0135
   Oxygen Sensor Heater Circuit
   edessä
P0136
   Oxygen Sensor Circuit
   takana
P0137
   Oxygen Sensor Circuit Low Voltage
   takana
P0138
   Oxygen Sensor Circuit High Voltage
   takana
P0139
   Oxygen Sensor Circuit Slow Response
   takana
P0140
   Oxygen Sensor Circuit No Activity Detected
   takana
P0141
   Oxygen Sensor Heater Circuit
   takana
P0142
   Oxygen Sensor Circuit
   takana
P0143
   Oxygen Sensor Circuit Low Voltage
   takana
P0144
   Oxygen Sensor Circuit High Voltage
   takana
P0145
   Oxygen Sensor Circuit Slow Response
   takana
P0146
   Oxygen Sensor Circuit No Activity Detected
   takana
P0147
   Oxygen Sensor Heater Circuit
   takana
P0150
   Oxygen Sensor Circuit
   edessä
P0151
   Oxygen Sensor Circuit Low Voltage
   edessä
P0152
   Oxygen Sensor Circuit High Voltage
   edessä
P0153
   Oxygen Sensor Circuit Slow Response
   edessä
P0154
   Oxygen Sensor Circuit No Activity Detected
   edessä
P0155
   Oxygen Sensor Heater Circuit
   edessä
P0156
   Oxygen Sensor Circuit
   takana
P0157
   Oxygen Sensor Circuit Low Voltage
   takana
P0158
   Oxygen Sensor Circuit High Voltage
   takana
P0159
   Oxygen Sensor Circuit Slow Response
   takana
P0160
   Oxygen Sensor Circuit No Activity Detected
   takana
P0161
   Oxygen Sensor Heater Circuit
   takana
P0162
   Oxygen Sensor Circuit
   takana
P0163
   Oxygen Sensor Circuit Low Voltage
   takana
P0164
   Oxygen Sensor Circuit High Voltage
   takana
P0165
   Oxygen Sensor Circuit Slow Response
   takana
P0166
   Oxygen Sensor Circuit No Activity Detected
   takana
P0167
   Oxygen Sensor Heater Circuit
   takana
P0170
   Diag Fuel System
   edessä
P0171
   Lean System
   edessä
P0172
   Rich System
   edessä
P0173
   Diag Fuel System
   takana
P0174
   Lean System
   takana
P0175
   Rich System
   takana
P2195
   Oxygen Sensor Signal Stuck Lean
   edessä
P2196
   Oxygen Sensor Signal Stuck Rich
   edessä
P2197
   Oxygen Sensor Signal Stuck Lean
   edessä
P2198
   Oxygen Sensor Signal Stuck Rich
   edessä
P2231
   Oxygen Sensor Signal Circuit Shorted to Heater Circuit
   edessä
P2232
   Oxygen Sensor Signal Circuit Shorted to Heater Circuit
   takana
P2233
   Oxygen Sensor Signal Circuit Shorted to Heater Circuit
   takana
P2235
   Oxygen Sensor Signal Circuit Shorted to Heater Circuit
   takana
P2236
   Oxygen Sensor Signal Circuit Shorted to Heater Circuit
   takana
P2238
   Oxygen Sensor Positive Current Control Circuit Low
   edessä
P2239
   Oxygen Sensor Positive Current Control Circuit High
   edessä
P2240
   Oxygen Sensor Positive Current Control Circuit / Open
   edessä
P2241
   Oxygen Sensor Positive Current Control Circuit Low
   edessä
P2242
   Oxygen Sensor Positive Current Control Circuit High
   edessä
P2243
   Oxygen Sensor Reference Voltage Circuit / Open
   edessä
P2244
   Oxygen Sensor Reference Voltage Performance
   edessä
P2245
   Oxygen Sensor Reference Voltage Circuit Low
   edessä
P2246
   Oxygen Sensor Reference Voltage Circuit High
   edessä
P2247
   Oxygen Sensor Reference Voltage Circuit / Open
   edessä
P2248
   Oxygen Sensor Reference Voltage Performance
   edessä
P2249
   Oxygen Sensor Reference Voltage Circuit Low
   edessä
P2250
   Oxygen Sensor Reference Voltage Circuit High
   edessä
P2251
   Oxygen Sensor Negative Current Control Circuit / Open
   edessä
P2252
   Oxygen Sensor Negative Current Control Circuit Low
   edessä
P2253
   Oxygen Sensor Negative Current Control Circuit High
   edessä
P2254
   Oxygen Sensor Negative Current Control Circuit / Open
   edessä
P2255
   Oxygen Sensor Negative Current Control Circuit Low
   edessä
P2256
   Oxygen Sensor Negative Current Control Circuit High
   edessä
P2270
   Oxygen Sensor Signal Stuck Lean
   takana
P2271
   Oxygen Sensor Signal Stuck Rich
   takana
P2272
   Oxygen Sensor Signal Stuck Lean
   takana
P2273
   Oxygen Sensor Signal Stuck Rich
   takana
P2274
   Oxygen Sensor Signal Stuck Lean
   takana
P2275
   Oxygen Sensor Signal Stuck Rich
   takana
P2276
   Oxygen Sensor Signal Stuck Lean
   takana
P2277
   Oxygen Sensor Signal Stuck Rich
   takana
P2278
   Oxygen Sensor Signals Swapped Aval / Aval
   takana
P2297
   Oxygen Sensor Out of Range During Deceleration
   edessä
P2298
   Oxygen Sensor Out of Range During Deceleration
   edessä
P2414
   Oxygen Sensor Exhaust Sample Error
   edessä
P2415
   Oxygen Sensor Exhaust Sample Error
   edessä
P2416
   Oxygen Sensor Signals Swapped Aval / Aval
   takana
P2417
   Oxygen Sensor Signals Swapped Aval / Aval
   takana
P2626
   Oxygen Sensor Pumping Current Trim Circuit / Open
   edessä
P2627
   Oxygen Sensor Pumping Current Trim Circuit Low
   edessä
P2628
   Oxygen Sensor Pumping Current Trim Circuit High
   edessä
P2629
   Oxygen Sensor Pumping Current Trim Circuit / Open
   edessä
P2630
   Oxygen Sensor Pumping Current Trim Circuit Low
   edessä
P2631
   Oxygen Sensor Pumping Current Trim Circuit High
   edessä
P2A00
   Oxygen Sensor Circuit Range / Performance
   edessä
P2A01
   Oxygen Sensor Circuit Range / Performance
   takana
P2A02
   Oxygen Sensor Circuit Range / Performance
   takana
P2A03
   Oxygen Sensor Circuit Range / Performance
   edessä
P2A04
   Oxygen Sensor Circuit Range / Performance
   takana
P2A05
   Oxygen Sensor Circuit Range / Performance
   takana
« Viimeksi muokattu: 03.08.2010, 00:49:44, kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 308 GT HDi, 508 sedan, 607 V6 3.0, 206 SW

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 563
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #4 : 30.03.2010, 17:39:20 »
Lainaus
Jos jokin edellä mainituista vikakoodeista ilmenee uudelleen, tarkistetaan happianturin ulkonäkö ja erityisesti sen johtosarjat  .

Silmämääräisesti tarkastettavien kohtien luettelo :

    * Happiantureiden kaapelit ovat vahingoittuneet tai repeytyneet
    * Kaapelin tiiviste irronnut
    * Liittimen koskettimien ruostuminen
    * Liittimessä kosteutta
    * Vioittunut tai vahingoittunut happianturin runko

Jos vikakoodi ilmenee uudelleen, eikä happianturissa ole näkyviä vikoja, on suoritettava happianturin kahden olennaisen ominaisuuden fyysinen mittaus :

   1. Seossuhteen säätelyn tarkistus
   2. Lämmitysvastus, jolla varmistetaan, että happianturi on hyvin lämmennyt ja tuottaa näin hyvän signalin.

   Lämmitysvastuksen mittauksella ei poisteta kaikkia happianturiin kohdistuvia vikaepäilyjä  . Siksi myös happianturin signaali ja erityisesti sen naksunta on tarkistettava yleismittarilla  .

Mittaus suoritetaan  :

    * BOSCH- ja NTK-antureille nastoista, jotka ovat kohdakkain kahden valkoisen johtimen kanssa (nasta 1 ja 2)
    * DELPHI-antureille valkoisen ja violetin johtimen välistä (nasta 1 ja 2)

Mittaus suoritetaan seuraavan menetelmän mukaisesti  :

   1. Kun virta on katkaistuna, kytke happianturin liitin irti
   2. Kytke yleismittarin navat happianturin liittimeen
   3. Kytke happianturi uudelleen
   4. Anna moottorin käydä 2000 r/min käyntinopeudella noin kahden minuutin ajan
   5. Suorita testi moottori lämpimänä
   6. Paina kaasupoljin pohjaan

Tulosten tulisi olla seuraavat :

    * Happianturin jännitteen tulisi vaihdella 0-1 V
    * Happianturin jännitteen tulisi olla lähellä 1 V kaasupolkimen ollessa painettuna kokonaan alas
    * Happianturin jännitteen tulisi olla lähellä 0 V kun poljin vapautetaan

Jos jokin näistä ominaisuuksista on toleranssialueen ulkopuolella, anturi on vaihdettava  .

Lämmitysvastuksen mittaus suoritetaan osaa ympäröivässä lämpötilassa ja se otetaan anturin liittimen napojen 1 ja 2 välistä ohmimittarilla  .

Mittaus suoritetaan seuraavan menetelmän mukaisesti :

   1. Kun virta on katkaistuna, kytke happianturin liitin irti
   2. Kytke ohmimittarin navat happianturin liittimeen
   3. Ohmimittarin kytkeminen lämmityspiirin (+) ja (-) -napoihin
   4. Lämmitysvastuksen resistanssin arvon luku ohmimittarilla

BOSCH LSF 4-2  (väh. 8, enint. 10 ohm)
DELPHI OSP+  (väh. 9,1, enint. 11,1 ohm)
NTK NRS FLO  (3,0 - 4,0)
NTK NRS 6 Ohm  (5,5 - 7,4)
NTK NRS+ UFLO  (3,3 - 4,3)
NTK NRS 6R FLO  (5,4 - 7,3)

Happianturin kytkentä-uudelleenkytkentä-vaiheen aikana elektroniikka-aerosolien käyttö on ehdottomasti kiellettyä, koska ne voivat liata anturin  .

Vaihtojen helpottamiseksi pyydämme tarkentamaan  :
- uudelleen ilmenneen vikakoodin, jonka perusteella anturin vaihto on perusteltua
- happianturin lämmitysresistanssin ja jännitteen arvot seosuhteen säätelytestin aikana
« Viimeksi muokattu: 03.08.2010, 00:50:58, kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 308 GT HDi, 508 sedan, 607 V6 3.0, 206 SW

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #5 : 30.03.2010, 19:10:14 »
Kyseisessä ohjeessa on pikavilkaisulla heti kaksikin virhettä, toinen lienee konepajaslangia tai käännöksen kielikukkanen.

<clip>
happianturin signaali ja erityisesti sen naksunta on tarkistettava yleismittarilla.
</clip>

Naksunta = vaihtelu, esim. tyypillisesti tyhjäkäynnillä, joitakin kertoja sekunnissa alueella 200-700 mV.

<clip>
* BOSCH- ja NTK-antureille nastoista, jotka ovat kohdakkain kahden valkoisen johtimen kanssa (nasta 1 ja 2)
</clip>

Signaali- ja maajohtimet ovat musta ja harmaa. Valkoiset ovat lämmitysvastuksen johtimet.

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 71
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #6 : 09.10.2010, 18:22:18 »
Auto: 2005 407 3,0 V6 Executive (automaatti).

Tuo virhe tulee juurikin tuosta, että kone käy huonosti, eli kun sytytys ei toimi kunnolla niin alkaa antamaan tuota virhettä. Omassani on nyt mennyt jo 3 tulpanpuolahattua ja aina kun sellainen laukeaa niin kone käy vain viidellä sylinterillä ja samalla tulee tuo ilmoitus välittömästi. Kun vaihtaa tuon uuteen niin loppuu tuo virhekin. En tiedä ono tuossa sinun autossa vastaavat puolanhatut, siis puola on samassa paketissa mikä tulee tulpan päälle, menossa rikki tai kosteutta liittimissä, käy ainakin kaikki sytytyspuolen liittimet läpi CRC:n kanssa ja seuraa tilannetta. Vihehän tulee siitä kun palamatonta polttoainetta pääsee sinne hiukkaspolttimoon.

Näyttää olevan noiden puolahattujen kestoikä aika tarkasti 5 vuotta. Onneksi noita saa nykyään myös Motonetistä 38 euroa/kpl.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=10445.msg179632#msg179632
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

lareksi

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #7 : 27.11.2010, 20:28:53 »
Ongelma:

Auto: 2004 406 3,0 V6 (114 000 km).

Yksi uhri lisää, ensin alkoi ksenonit räpsimään, tehot katos ja alkoi nykimään, äkkiä bussipysäkille ja samantien virheilmoitus pomppas näyttöön, automaasta kertoi ettei kannata ajaa joten pösö pääsi hinurin kyydissä pajalle, saa nähdä mitä vikaa löytyy. Mitäköhän puolanjohdot maksavat Automaassa?

Ratkaisu:

Viat korjattu ja auto kulkee taas kuin unelma. Akku oli sökö sekä kolmas puola. Akku oli 100 e ja puola 50 e + työt.

TEMP_ARKISTOON

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 71
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #8 : 21.12.2010, 19:04:43 »
Auto: 2005 407 V6 3,0 Executive.

Tiedoksi, noita puolia saa myös Motonetistä hintaan 38 euroa/kpl, noi näyttävät kestävän jotakuinkin 5 vuotta ja sitten alkaa paukahtelemaan, minulla on nyt mennyt jo 3 puolaa vuoden aikana, ostin pari varalle peräkonttiin, etummaisethan on todella helppo vaihtaa, menee 5 min, mutta imusarjan alla olevat teettävät hiukan enemmän töitä. Vikailmoitus poistuu päivän parin päästä, riippuen ajomäärästä.
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

Kuocca

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #9 : 13.01.2011, 23:34:56 »
Auto: 2005 407 2,0 Executive.

Itsellä alkoi toi "Depollution system faulty" syttymään ja sammuilemaan, kun siirryttiin tähän uuten 95 E10 bensaan. Tänään vasta aloin epäilemään noiden yhteyttä, mutta "onneksi" täältä löytyi muitakin uhreja. :) Kiitos teille infosta, ny ei tarvitse enää arvailla... Joo pajalla kait se on pössöö käytettävä. :)

jajokpezo

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #10 : 20.01.2011, 23:07:32 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 Confort (160 000 km).

Itsellä vaihdettiin "Depollution system faulty" ilmoituksen jälkeen molemmat lamda anturit, jonka jälkeen moottorivalo ja herja poistui mutta käyntihäiriöt vielä jatkuivat, joten sytytyspuola meni vielä vaihtoon. Koko hupi kustansi noin 700 €, käyntihäiriöt ja herjat kuitenkin poissa.

pastirol

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #11 : 23.01.2011, 19:04:45 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 Confort (160 000 km).

Näytössä toistuvasti ilmoitus "Depollution system faulty". Käyntihäiriöitä etenkin kylmänä. Vikakoodi P0352 kertoi vian olevan puolassa. Motonetista uusi puolakansi 120€ ja ongelmat ovat tiessään. Kone hyrrää taas nätisti kuin auto olisi uusi.

Vikakoodin lukuun käytin Amazon.co.uk:sta hankittua 30€:n laitetta. Kilometrien ja auton iän perusteella näyttäisi löytyvän yhtäläisyyksiä edellisen kirjoittajan kanssa..

pehmis

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #12 : 28.01.2011, 11:00:23 »
Auto: 2004 407 SW 2,0 (n. 150 000 km).

Ilmoitti "depollution system faulty", auto pajalle, jossa vaihdettiin kolmossuutin ja vika korjaantui, hinta 220 e.

tekitha

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #13 : 31.01.2011, 14:41:12 »
Auto: 2005 407 SW 1,8 (114 000 km).

Depollution system faulty

Minulla myös samainen ilmoitus. Auto oli seissyt viikon pihassa ja käynnistyessä antoi virheet. "Depollution system failty" sekä "ASP/ASR System failty". Automaalle auto huoltoon ja vaihtoivat puolan sekä tulpat. Auto kävi huonosti ja selvästi 3 pytyllä. Hintaa 330 € korjaukselle. Toiminut nyt moitteettomasti 390km.

Vika ilmaantui uudelleen kun pääsin ajamaan sillä noin 400km. Nyt vika ilmoittaa, että Katalysaattori olisi loppu ja vaihdettava. En vaihtanut vielä, kun kuulin että hintaa tulisi noin 1047€ + 280€ + vaihtotyö. Auton vika kuitattiin ja ajettiin taas noin 400 km. Koetan vielä viedä pajalle, jotta näkee ilmoittaako tällä kertaa samaa osaa vaihdettavaksi. Pakkohan se on vaihtaa jos nyt 3 kerralla taas sama vika.

aahoo

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty"
« Vastaus #14 : 09.03.2011, 10:46:42 »
Auto: 2005 407 2,0 (EW10).

Itselläni korjautui tuo vika CRC:llä, jota suihkutin tulpanhattuihin ja kävin lähes kaikki liittimet läpi. Vvikakoodista en tiedä, mutta tuota "depollution system faulty" ilmoitusta antoi. Ainakaan ei enää herjaa sillä.