Kirjoittaja Aihe: 605 - Taka-akselin kallistuksenvaimentimen puslien vaihto  (Luettu 1620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vilperi

  • Vieras
Auto: 1990 605 2,0.

Näytti aika pahalta paikalta tuo takapään puslien vaihto. Kaipaisin tietoa mitä kaikkia pitää irroittaa, että saa homman tehtyä ja kuinka hankala homma se on?

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Taka-akselin kallistuksenvaimentimen puslien vaihto
« Vastaus #1 : 06.09.2005, 03:50:17 »
Vaimennintangon apurunkoon kiinnittävien kumipuslien vaihto, ei työnä ole mitenkään erityisen hankala.

Irroita;

- vaimennin tangon puslakansien pultit eli 1 pultti per puoli/tangon kiinnityskumin kansi.
- välittäjätangon kiinnitys vaimennintangosta on myös irroitettava uuden kumipuslan asentamiseksi vaimennintankoon.

Vaimennintanko kannattaa puhdistaa liasta jne. jolloin uusi kumipusla jarrukumirasvalla voideltuna liukuu helposti (tangon päästä pujotettuna) kiinnityskorvakkeen kohdalle ts. paikalleen.

Takakelkan/apurungon takapään korikiinnityksen löysäys ja etupään kiinnityksen irroitus/alaslasku on suuritöisempi. Apurungon asennuksessa/kiinnityksessä tarvitaan myös kaksi kohdistustappia, joille paikat (ts. reiät) apurungossa (ja korissa) sijaitsevat apurungon etukiinnityksen (muistaakseni) etupuolella.

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Taka-akselin kallistuksenvaimentimen puslien vaihto
« Vastaus #2 : 06.09.2005, 18:00:15 »
Tuli vielä mieleen jos sen vaimennin tangon joutuu irroittamaan kokonaan niin onko sitten irrotettava koko apurunko?

No jos jostain syystä haluat vaimennintangon poistaa paikoiltaan niin tällöin apurunko tietenkin on irrotettava.