Kirjoittaja Aihe: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.  (Luettu 4056 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

villepaviala

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #30 : 02.01.2010, 19:58:44 »
Nonni, mulla sit vuosi 2010 alkoi pösön kanssa jännästi. Olin menossa 1.1.2010 noin klo 18:00 aikaan Sahalahdelta Jyväskylään ja Koljonkulman kohdalla pösö päätti luisua ojaan ja en saanut sitä estettyä mitenkään. Vauhtia ei ollut mielestäni paljon, mutta tien pinta oli liukas ja mutka oli hieman alamäkeen sekä vietti ojaan päin. Lopputuloksena oli sitten tämä:












Eilen nopeasti katselin vaurioita ni ei näyttänyt olevan kuin kuskin rengas tyhjä ja puskuri parista kohtaa halki. Henkilövahingoilta vältyttiin  ;D
Tuo puskurikin meni rikki siinä kohtaa, kun kuskin puoli nousi vastapenkalle. Auto saatiin vedettyä hyvin ihan pakettiauton voimin pois.

Harmittaa kyllä hieman  :(

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #31 : 02.01.2010, 20:39:47 »
Vauhti korjaa virheet... vai miten se nyt meni  ;D
Peugeot 508 & Peugeot 607

Peugeot 307 SW

  • Vieras
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #32 : 02.01.2010, 20:46:15 »
Mitenköhän tuo rengas on voinut puhjeta? Toki kun paikkaa tiedä, niin voihan siellä vaikka mitä kiviä olla. Itselleni tuli aluksi mieleen että rengas puhki ja tästä syystä meni "metsään".

villepaviala

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #33 : 02.01.2010, 21:35:22 »
Rengas tyhjeni varmaankin vastapenkaan tömäyksestä, jos se on ollut esim vähänkin vinossa silloin. Tyhjeneehän rengas myös silloin, kun auto luisuu asfaltilla täysin kylki edellä, josta seuraa renkaan "muljahtaminen" vanteella silleen että se päästää ilmat pois.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #34 : 02.01.2010, 21:49:21 »
Vauhti korjaa virheet... vai miten se nyt meni  ;D

Siis oliko mittarin näyttämä alempi kuin tien varressa olleen pyöreän kyltin luku, kun aihe lähti lapasesta? 
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

villepaviala

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #35 : 02.01.2010, 22:26:44 »
En muista varmaa nopeutta, mut en ajanut yli tien nopeuden päin vastoin ajoin ehkä jopa allekkin, mut mutkaan vauhti sillä kelillä oli näemmä liikaa. :-\

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 105
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #36 : 02.01.2010, 22:31:59 »
Niin että:"Ojassa on, tuu vaikka ite kattomaan..."
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

wg

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 256
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #37 : 02.01.2010, 22:53:23 »
Onneksi oli viimasuoja paikallaan ;)
405 MI16 -91 // 99tkm. Matkusti jo nuorena leijonana aristokraattisessa seurassa Suomesta Ranskan Pariisiin opiskelemaan jossa asui kolme vuotta. Näki Eiffel-tornin, Champs-Élyséen ja paljon muuta. Tuli paluumuuttajana takaisin pohjolaan ja odottelee nyt säilössä parempia aikoja.

Lion-2008

  • Vieras
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #38 : 02.01.2010, 23:09:04 »
Hyvä tuuri kävi että ei mitään isompaa 407 tullu eikä kukaan loukkaantunut,mutta onhan tämmöiset tilanteet aina ikäviä. Meinaatko vaihtaa uuden puskurin vai menikö edes niin pahasti että tarvii vaihtaa?

villepaviala

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #39 : 02.01.2010, 23:39:33 »
Puskuri voi mennä ihan korjaamalla ja en tiedä viä onko ripustukset saanut kuskin puolella kipeetä, mut jossain vaiheessa se selviää. Jos viat rajoittuu pelkkään puskuriin, niin kannattaa varmaan korjata ite, ettei mene bonuksia ja nouse vakuutusmaksut.

Niin ja eihän toi ESP kesää tee  ;D jos tosiaankin kitkat on ihan nollissa.

Lion-2008

  • Vieras
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #40 : 02.01.2010, 23:50:41 »
Puskuri voi mennä ihan korjaamalla ja en tiedä viä onko ripustukset saanut kuskin puolella kipeetä, mut jossain vaiheessa se selviää. Jos viat rajoittuu pelkkään puskuriin, niin kannattaa varmaan korjata ite, ettei mene bonuksia ja nouse vakuutusmaksut.

Niin ja eihän toi ESP kesää tee  ;D jos tosiaankin kitkat on ihan nollissa.
Itse suosittelen korjauttamaan omaan piikkiin jos ei laskua tule mahdottoman paljon.
 


antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 066
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #41 : 03.01.2010, 10:10:33 »
Itse suosittelen korjauttamaan omaan piikkiin jos ei laskua tule mahdottoman paljon.
 

Minä olen saanut Pohjolalta laskelman kannattaako maksaa itse vai maksattaa heillä. Ja voihan sen itsekin laskea ;) Mulla raja on siellä 500-600 €, joka on vähän mikäli osia ruvetaan vaihtamaan ja maalaamaan :(

Sitten myös kannattaa pitää mielessä, että huonosti ja halvalla korjatut vauriot ovat aina silmissä ja harmittavat, mutta bonukset palautuvat 2(?) vuodessa. Kokemusta on :-[
« Viimeksi muokattu: 03.01.2010, 10:52:17, kirjoittanut antsu »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #42 : 03.01.2010, 10:47:22 »
Onneksi oli viimasuoja paikallaan ;)

...ja se on niin kaunis, oikea keulan komistus :P
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 543
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #43 : 03.01.2010, 12:15:54 »
Minulla maksoi 407sw takapuskurin maalaus ja listan vaihto jo vuonna 2006 700 euroa. Tässä hintaa ehkä nosti, kun vakuutukseen oli menossa. Peräänajaja oli oma vaimo volvolla, johon vaihdettiinkin sitten koko keula. ;D

villepaviala

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: Projekti Peugeot 407 SW 2.0 Aut.
« Vastaus #44 : 03.02.2010, 20:28:59 »
Nonni, nyt on puskuri taas kunnossa  ;D Kokonaiskustannuksi tuli noin 2200 euroa mistä nuo 200 euroo oli minun omavastuu osuus. Vaihtoivat uuden puskurin, joitain alamuoveja, sisälokasuojan, etummaiset roiskeläpät ja kuskin vanteen. Tuossa olis pari kuvaa noista vaurioista:









Sanoivat samalla et alapallonivelissä väljää, et vaihetaanko...tekis 450 euroo :o Sanoin: et nyt ei kyl pysty heittään tollasta rahaa. Osat vissiin maksaa Suomessa 118 euroo kipale ja brittien Ebayllä olis ollut alkuperäset 70 puntaa kappale, mut niistäkin ehti toinen jo mennä :/
Olisko kellään mitään vinkkiä mist vois kysellä vähän edullisemmin. Motonetissä näyttäis olevan 79 euroo kappale, mut ne ei vastaa alkuperäisiä ja onko kellään niistä kokemusta.